Ik heb net weer een flauwte aanval gehad. Zweten draaierig zwart voor de ogen....net alsof je flauw gaat vallen. Stond gewoon brood te smeren..... Zucht. Wie heeft er tips? Moët morgen weer werken. 3 wk vrij geweest.
Overkwam mij ook gisteren! Lastig hè? Veel drinken en als het gebeurt op de grond gaan liggen met je benen tegen een muur.
Als je je flauw begint te voelen wat bouillon nemen, Opkikker bijvoorbeeld. Of een paar zoute dropjes.
En als je voelt dat je echt gaat flauwvallen, ga alvast liggen!!!! Je kan er niet ook nog een hoofdwond of iets dergelijks bij gebruiken! Succes, ik heb het ook gehad en nog met momenten, heel irritant! liefs rianne
Veel drinken, bouillon is goed, zoethoutthee ook (dat is licht bloeddrukverhogend). Paar dropjes nemen. Eigenlijk alles wat wordt afgeraden aan vrouwen met hoge bloeddruk Om de een of andere reden vind ik koude appelsap juist prettig als ik helemaal flauw word. Sowieso had ik liever iets kouds als het mis dreigde te gaan (ook bij bloedbank als het niet helemaal lekker ging met de donatie). Warme dranken zijn dan voor als je weer een beetje bijtrekt, en om het te voorkomen. Het gebeurt meestal als je (lang) staat, zeker in een warme ruimte, of als je te snel opstaat. Doe rustig aan, hou je vast en als het echt niet goed voelt: ga zitten met je hoofd tussen je knieën (moet nog wel kunnen met 17 weken), of idd liggen. Bij deze termijn is de bloeddruk vaak het laagst, hopelijk trekt-ie gauw weer een beetje bij.
Vermijd stilstaan. Klinkt misschien stom, maar blijf je benen wat bewegen. Als je stilstaat zakt het bloed naar je benen en komen je hersenen eerder te kort. Dit wordt nog eens versterkt als je onder de douche staat bv. Door het warme water gaan de vaten in je huid verder openstaan en daalt je bloeddruk nog lager. tussendoor kleine snacks blijven eten en bv af en toe een dropje
thanks voor de tips. De meeste wist ik al maar toch bedankt. Het lastige is dat het in een keer komt. Straks ben je aan het autorijden oid ....oeps. Hoop dat dit snel weer over gaat.
Airco aan (of als je die niet hebt: ramen open), zodat je veel frisse lucht hebt. Dan zal het je niet zo gauw gebeuren tijdens het autorijden.
ik heb ook een hele lage bloeddruk. vooral erg vervelend. als je het aanvoelt komen, gelijk gaan zitten en wat zouts nemen. en voor de rest gewoon rustig aan doen! ik zelf eet ook de hele dag steeds een beetje, helpt ook wel
Hier ook een lage bloeddruk en inderdaad laatst met die warme dagen een dip gehad, op het werk...Zitten, koude doek in je nek. Ik had daarbij ook wat lucht tekort, aangezien uk lekker hoog wenst te liggen, dus ik ging juist met mijn armen de lucht in zitten. In mijn vorige zwangerschap heb ik het ook gehad en ook wel in de auto. Inderdaad, raampjes open, lekker door waaien, zout dropje en even heel hard je hele lijf aanspannen hielp bij mij ook! Succes! De vk vertelde mij dat het verder geen kwaad kan voor uk en jou, t is alleen erg lastig