Buikje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sylvie, 16 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Hallo allemaal,
    Ben me al een tijdje iets aan het afvragen.
    Nu hoeveel weken was jullie buikje duidelijk zichtbaar??
    Het zit namelijk zo:
    Wij willen vanaf februari ervoor gaan. Maar we trouwen in mei, nu wilden we (indien het allemaal goed lukt) dan het goede nieuws vertellen maar stel nu dat het inderdaad snel prijs is, denken jullie dat het dan mogelijk is om dat buikje te verbergen met een trouwkleed of niet??

    Groetjes
     
  2. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Zeker wanneer het je eerste is, zie je dan nog niets hoor. Pas na de 16e week begin je wanneer je in je blootje staat wat te zien. Ligt ook aan je postuur natuurlijk. Wanneer je erg slank bent zul je misschien sneller iets zien dan wanneer je gezetter bent.
    Volgens mij kan het geen kwaad.
     
  3. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ik ben niet echt mager en niet gezet :) vrij normaal eigenlijk en heb zowiezo al een klein buikje van mezelf

    groetjes, en bedankt voor je reactie
     
  4. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Niemand die wil vertellen over zijn buikje ??
     
  5. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Even een snel rekensommetje: in februari stoppen, en in mei ben je, en ik gun je de hoofdprijs, dan hooguit 12 weken zwanger. Je baarmoeder reikt dan net tot je schaambeen. Als je darmen niet teveel zijn uitgezet, dan is er volgens mij niets anders te zien dan een stralende bruid!

    Succes met het uitzoeken van een trouwjurk. Als je een A-lijn model kiest, dan kun je eventueel 7 maanden-buikjes nog verhullen ;)

    Groetjes van Kiki
     
  6. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Dank je wel kiki :) voor je toffe reactie

    Mijn kleed verhuld sowieso wel een beetje mijn buik dus dat is wel goed.

    Snap alleen niet goed dat je hier in het forum soms kan lezen dat sommige na enkele weken al hun broeken niet goed toe krijgen ?!
     
  7. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Dat heeft te maken met dat de darmen vertraagd kunnen gaan werken. Er blijft dus letterlijk meer in je lichaam zitten en daardoor kan de buik uitzetten. Als je sterke buikspieren hebt valt dat wel mee hoor.
     
  8. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    ok dan zullen we aan die buikspieren gaan werken :)
     
  9. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Alvast bedankt voor je reacties Kiki, nu ben ik toch al gerustgesteld en kunnen we er met een gerust hart aan beginnen! Dat we nu maar héél erg snel februari zijn :-d :-d :-d

    Grtz..
     
  10. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Bij mijn eerste zwangerschap zag je idd niets met 12 weken. Nu bij mijn 2 zwangerschap zag je het al wel!! En was het zelfs moeilijk om het te verbergen op mijn werk, maar ik denk dat het bij jou wel mee valt als ik dat zo hoor van jou zelf!!!
    Ik hoop dat je je de mooiste bruid zal voelen van allen en niet onzeker wordt omdat er een mooi buikje op komst is!!!

    Groetjes Carry
     
  11. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik zou het niet doen. Niet om het buikje, maar stel dat jij ook zo iemand bent die zich hartstikke beroerd voelt door het zwanger zijn! Dat lijkt me niet leuk op je trouwdag!
     
  12. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    daar zit inderdaad wel wat in..... je buikje is te verbergen.... een misselijke, kotsende sylvie niet.... en dat zou ok niet leuk zijn..... maar ik wil je toch succes wensen met je keuze en laat het dan maar snel raak zijn..
     
  13. Ik had al redelijk snel een buikje ..
    dus dat verschilt echt .. want mijn zus die had dus
    pas veeeeel later een buikje ..
     
  14. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Ik kreeg bij 7 weken al een paar broeken niet meer dicht. Maar het schijnt ook dat je darmen, onder invloed van de hormonen, op gaan zwellen. Maakt niet uit, buik is buik...
     
  15. Kay

    Kay Lid

    1 dec 2005
    95
    0
    0
    Ja, ik heb nu ook al het probleem dat ik een aantal broeken niet meer aan kan. Eerlijk gezegd zou ik gewoon kiezen. Of trouwen, of zwanger worden. Je hebt ook nog het risico van een miskraam, en stel dat dat vlak voor je trouwen gebeurt, hoe leuk heb je het dan nog op je trouwdag? Om maar te zwijgen van de pijn die je kunt hebben. Nee, ik zou wachten. Die 3 maandjes maken dan toch ook niet zoveel meer uit?
     
  16. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Ik had met twaalf weken al een aardig buikje paste ook niet meer in mijn gewone broeken dus dat je dan niets ziet is niet te garanderen (dit is ook mijn eerste)
     
  17. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    ik heb ook al een best buikje, de meeste broeken ( strake ) pas ik niet meer.
    zal ook wel met de darmen te maken hebben, maar idd een buik is een buik :)
     
  18. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Ik snap het zowiezo niet helemaal... Het gros van de vrouwen kan niet beslissen wanneer ze zwanger worden. Het lijkt er namelijk een beetje op alsof je (Sylvie) het idee hebt dat je gewoon kan besluiten om in februari zwanger te worden. Het kan heel goed een jaar duren... Zeker wanneer je in februari pas stopt met het slikken van een eventuele anti-conseptie pil, de meeste vrouwen hebben dan een aantal maanden nodig eer hun cyclus weer normaal gaat... Daarnaast ben ik het eens met het feit dat je misschien nog ff moet wachten tot na je bruiloft. Ik ben namelijk beide zwangerschappen enorm misselijk geweest en dat valt echt niet te combineren met een bruiloft. Ik wil je niet ontmoedigen maar enkel behoeden van een eventuele telleurstelling!

    Succes en sterkte, Anna
     
  19. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik had ook echt al heel snel een duidelijk buikje, en wat de andere dames ook al zeggen, ook al zijn dit je darmen, het is toch een buikje..
    Wat betreft de sterke buikspieren volgens mijn vk zijn die bij mij super sterk, maar ze staan toch een flink tonnetje niet in de weg haha ;) :)
     
  20. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ik pas nu pas niet meer in mijn broeken (al heb ik het er bewust zo lang mogelijk in vol gehouden). Mensen vragen sinds een weekej ook,: "goh, ben je zwanger?". Dus voordat je een buik ziet.... (bij mij tenminste)

    En het is inderdaad zo dat je je zwangerschap niet kan plannen, houd daar rekening mee hoor!
     

Deel Deze Pagina