Hallo. Stel mijn vraag even hier. Ik ben nu 30wk en sinds 3wk regelmatig harde buiken. Ook in rust. Sinds 2dagen heb ik regelmatig pijn in mijn buik. Bv bij een harde buik of als de beeb beweegt. Het wordt niet minder...alleen meer en vaker. Achter een peuter aanhobbelen werkt niet mee (man is militair en deze week weg) ze slaapt nu nog niet... gisternacht sliep ze laat.. rond 2230 ook. De inspanning werkt niet mee. Vanaf 19:00 3445x de trap oplopen omdat ze zo hard huilt ook niet. Heb het idee dat bet door de stress komt...zit hiervoor ook in de ziektewet nu icm harde buiken, bloeddruk. Zou dit kunnen? Ben bang dat de harde buiken weeen gaan worden. Het is pijn en een drukgevoel richting beneden en naar de blaas. Moet ook zeker ! 10.000x plassen p.d.
Bel de verloskundige. Zij kan zeggen of het wat doet die buikpijn en harde buiken. Verder zou ik als je een rustmoment hebt een warme kruik tegen je buik aan.leggen of even i bad/douche gaan. Probeer tussen de drukte door toch te ontspannen.