Hulp/advies gezocht.. In de toekomst zou ik graag een naaicursus volgen maar voor nu wil ik graag al het een en ander uitproberen op een machine. Alleen heb ik er echt geen verstand van. Op marktplaats staan genoeg machines te koop maar ik zou echt niet weten welk merk,prijs enz... En nu ik toch bezig ben,weet iemand waar je leuke lapjes en dergelijke kan kopen? het liefst in regio Leiden. Iemand die mij advies wil geven? Groet Puck
Hoi Puck, Wat leuk dat je op naailes wilt! Ik zit zo'n 4 jaar op les, en het is hartstikke leuk. Ikzelf ben begonnen op een Dinger ze zijn denk ik op MP zo rond de 100 a 125 tweedehands. Ik kon er alle basissteken mee, belangrijk vind ik wel bij een serieuze naaimachine een knoopsgat recht, zigzag en ook dat je er ritsen mee kan inzetten, zowel gewone als blinde. Ikzelf kom nooit in Leiden, maar 1x per jaar is er het stoffenspektakel in de hallen, welke hallen weet ik niet, haha. En ook leuk, meld je aan bij vereniging Sancho, http://www.verenigingsancho.nl/forum dat is hartstikke leuk, je kan er online advies vragen aan medenaaisters en ook lekker kletsen je kleding laten zien. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel
Hoi Sewgirl, Dankjewel voor advies. Maar bedoel je misschien een singer ipv een dinger? Ik kan namelijk niets vinden van dat merk. Kan je het aanraden om via marktplaats een machine te kopen of heb je advies voor een winkel? want waar verkopen ze tegenwoordig naaimachines? Zoals je kan lezen ben ik echt een leek op dit gebied!
kijk eens op www.destoffenkraam.nl voor stoffen op matri voor naaimachines, en een toyota naainachine is voor wat jij wil al voldoende hoor heb zelf net een pfaff expression, geweldige machine, maar zelf heb je niet veel nodig nu, om te zien of het leuk is
Op de markt kan je ook wel goedkoop stofjes kopen. En tja, welke naaimachine. Ik heb een Pfaff. Die zijn echt super, maar ik ben begonnen op een ouwetje van mijn tante. Heeft je moeder/tante of oma niet een naaimachine in de kast staan? Kan je eens proberen. Ik heb voor mijn eerste probeersels oude katoenen gordijnen gebruikt. Als het mislukte, kon het zo de vuilnisbak in.
Leuke stoffen kun je soms ook goedkoop kopen op de markt. Of een stuk van de gordijnstof bij winkels als leenbakker, kwantum, ikea en Hema. Die verkopen ook per strekkende meter.
Haha, sorry, natuurlijk bedoel ik singer. Maar een toyota is idd ook goed. Ik vond alleen die singer erg fijn aangezien je er als je les hebt echt superveel mee doet. Ik weet nog wel dat toen ik net les had ik meteen al zo'n beetje ritsen leerdem inzetten.
Ik vind een machine zo persoonlijk. Net als een keyboard de een werkt voor de ene beter dan voor de ander. Maar ik ben begonnen op een 30 jaar oude singer die nu toch echt wel stuk is. Daarna heb ik even op een husk gewerkt van mijn lerares super apparaat en zelf heb ik nu een brother gekocht. Die husk vond ik wel heel makkelijk werken overigens makkelijk de stof sturen enzo. Stofjes koop ik bij ikea idd en bij de stoffenkraam maar ik wil toch altijd wel ff 't stofje gezien hebben in het echt soms willen ze nog wel eens tegen vallen of de kleur is net anders. Stoffenkraam is wel gezellig om ook een keer langs te gaan je kan er uren door brengen . Markt heb ik zelf nog nooit leuke stofjes gevonden maar dat zal wel aan de markt liggen. http://Stoffenbeurs.nl en http://stoffenspectakel.nl heb je die zijn wel gaaf om te bezoeken goedkope leuke stofjes en fournituren inslaan.
Laatst was er een naaimachine in de aanbieding bij de Kruidvat, ik weet niet of ze die nog hebben. maar dat is ook eenprima ding voor een starter
Als je 2 jaar lid wordt van knip mode via oa de site zester dan krijg je een toyota gratis. Weet niet of dat wat is, ik maak zelf nooit kleding.
Mijn moeder raadt dan aan om naar een naaimachinezaak te gaan. Daar hebben ze ook vaak tweedehands machines en kunnen ze je dus precies uitleggen wat de voordelen van de verschillende types en merken zijn. Als je dan inlichtingen hebt gekregen kan je altijd nog op mp zoeken of je ze daar ook kan vinden. Ik heb zelf niet veel verstand van naaimachines maar mijn moeder wel. Ze heeft er ook les in gegeven vroeger en was coupeuse. Ik heb het er ook een keer over gehad, dat het handig zou zijn voor kleine dingetjes als ik er zelf een had en toen adviseerde ze me dit dus.
Allemaal heel erg bedankt voor alle tips en advies. Hier heb ik veel aan. Maar ik hou me nog aanbevolen voor meer advies. Groet Puck. Die nu naar de markt gaat om misschien wat lapjes te scoren....
Ik heb een Pfaff.. heb dat ding 2 a 3 keer gebruikt maar zit te denken om hem te koop te zetten.. Ik heb er het geduld niet voor..