4 kinderen en auto

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loderonde, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loderonde

Loderonde Actief lid

20 jan 2012
    138
    0
    16
    NULL
    NULL
    hallo dames,

een vraagje, ik ben (nog pril) in verwachting van ons 4e kindje, super blij zijn we ermee maar ben ook al druk met praktische dingen. we hebben dalijk dus een andere auto nodig, we hebben nu een volvo xc 90 5 zits, deze zijn er ook in 7 maar:
    hoe doen jullie dit? 2 kinderen zitten op een zitverhoger, 1 in een autostoel groep 2, dus het stoeltje wat na de maxi cosi komt en dan dalijk komt er een maxi cosi bij.
    normaal zet je deze stoelen dan langs het raam, maar daar moet de stoel naar voren om bij de achterste 2 stoelen te kunnen..
    hmm misschien een beetje onlogisch uitgelegt maar hoop dat jullie me snappen. En allerbelangrijkst welk autoadvies...

groetjes

2. Jetski

Jetski Lid

24 mrt 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik kom zelf uit een gezin van 4 kids, mijn ouders reden vroeger een crysler voyager.
    2 voorin, 2 midden en 3 stoelen achter. Doordat je in het midden ruimte 'over' hebt, heb je geen stoelen die naar voren moeten klappen. Daar kun je langs lopen.
    Werkte voor ons (zover ik mij kan herinneren) super.
    Hoop dat je er iets aan hebt.

gefeliciteerd met je zwangerschap! leuk 4 kindjes!

3. Jetski

Jetski Lid

24 mrt 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    maar een volvo is natuurlijk wel mooier :-D

4. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    wij hebben een mitsubishi grandis gekocht! heb dan nu nog maar 1 kindje, de 2e is onderweg, en dan kan ik mn broertje of neefje en nichtje niet meer vervoeren.. heerlijke auto!!

5. Loderonde

Loderonde Actief lid

20 jan 2012
    138
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja een chrylser is inderdaad een optie, maar we zijn daarin wel wat verwend met de volvo.

Verder geen dames die hier ervaring mee hebben??

6. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Wij hebben ford galaxy 7 sitter.. 3 stoelen midden 2 achter..
    Ik heb maxi cosie groep 1? Vanaf 9 maanden iedergeval bij het raam.. Groep 2 bij de andere raam beide op middelste rij .. Oudste zonder stoel helemaal achterin.. Zonder partner heb ik maxi cosie + baby dan voorin airbag uit .. Met partner maxi cosie groep 1-9 maanden naast raam middelste rij maxi cosie baby andere raam middelste rij. Stoel groep 2 achterste rij en oudste achterste rij..
    Moet wel zeggen dat ik het zo ga doen.. Baby is pas 2,5 week oud en geboren met spoed keizersnede dus nog aan het herstellen.. Morgen voor het eerst weer rijden sinds 8 weken ofzo maar dit lijkt voor mij de beste oplossing en het makkelijkste met 4 jonge kindjes

7. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik lees even mee aangezien wij ook een 4e kindje krijgen.
    We hebben al eens rond gekeken maar bij sommige auto's sla je achterover qua wegenbelasting.
    Dan is de aanschaf niet zo veel, maar wel de maandelijkse lasten.
    Weet iemand waar dat precies in zit?
    Ik dacht dat een auto met meerdere vaste zitplaatsen een stuk duurder is dan een auto waar je een stoel extra bij kunt voegen, waar de grotere bagageruimte zit...

8. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Opel zafira! Heerlijke auto!!!

9. oxbow

oxbow Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap

de wegenbelasting gaat naar het gewicht van de auto, hoe zwaarder hoe hoger de wegenbelasting is.

Wij hadden met 4 kinderen een ford galaxy, een heerlijke auto met losse stoelen, waardoor wij er een 6 zitter van hadden gemaakt zodat we ook nog spullen mee konden nemen, omdat de bagageruimte niet erg royaal is.

Nu rijden wij in een crysler voyager en die bevalt nog veel beter omdat hij meer bagageruimte heeft.
    Wel is hij duur in de wegenbelsting en met 5 kinderen is hij niet helemaal ideaal, omdat je achterin met de bank eigenlijk geen 3 stoeltjes kwijt kan, waardoor onze oudste bijna genoodzaakt is zonder verhoger te zitten.
    maar ik kan wel mijn wagen zonder problemen achterin meenemen + boodschappentassen.

10. kimenramon

12 mrt 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mausie
    wij hebben ook een zafira en vroeg me af of je mits je de achterste stoelen ook gebruikt of je dan de wandelwagen ook mee krijgt ????
    die ruimte lijkt me erg klein.
    Nu is het wel,zo dat de 2oudste maar eens in de 14dgn er zijn (eerder huwelijk)
    maar vroeg het me wel af

11. Jetski

Jetski Lid

24 mrt 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Een volvo is ook niet goedkoop in de wegenbelasting, maar kan heel goed begrijpen dat als je die volvo rijdt en dan op zoek moet naar een andere auto dat dit lastig is.
    Helaas zijn auto's voor grotere gezinnen lastig te vinden en mooi (mijn mening) wil ik ze al helemaal niet noemen.
    Succes!

12. Loderonde

Loderonde Actief lid

20 jan 2012
    138
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ja wegenbelasting ligt aan gewicht van de auto maar ook of het diesel of benzine is. Onze volvo is nu diesel en betaal 190 pm aan belasting, terwijl dit bij benzine maar 100 euro is. Dus wel groot verschil.
    We zijn nu aan het kijken naar een Dodge pick up, met 3 stoelen voorin (vind vooral manlief mooi) maar voor mij als auto iets wat groot. Zal toch eens gaan informeren naar een crysler/ galaxy. Bedankt voor jullie reacties!

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier een Volkswagen Touran.

14. lies276

lies276 Niet meer actief

Wij hebben een toyota corolla verso waarbij ik 2 extra stoeltjes op kan klappen in de achterklep.
    Aangezien ik meestal alleen rij met de kinderen en we dan dat extra stoeltje niet nodig hebben, vonden wij het zonde om een grotere auto met vaste stoelen te kopen, die meteen een stuk duurder is in de wgenbelasting.
    Alleen als we met het hele gezin op pad gaan, of als er vriendjes komen spelen, gebruiken we de extra zitplaats.
    nu zijn onze oudste zoons al 14 en 12, dus wij hebben dat getob met meerdere kinderzitjes niet meer.

15. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Nu wij een derde krijgen gaan we mijn auto inruilen voor een peugeot 5008. Voordeel van deze auto is dat je 3 aparte stoelen in de middelste rij hebt. Met 3 keer isofix. Daarachter kun je nog 2 stoelen omhoogklappen.

Citroen grand c4 Picasso is ook een optie, zelfde eigenschappen.

16. anneke81

anneke81 Actief lid

8 dec 2006
    161
    0
    0
    Ouderenzorg
    Wij hebben een Peugeot 5008, een hele praktische 7 zitter en al zeg ik het zelf ook een prachtige auto om te zien.

Wij zitten er straks met vijf in, dus de stoelen achterin hebben we niet nodig. Maar zelfs als je daar één van gebruikt, heb je best nog veel bergruimte over.
    Wij zijn er iig heel blij mee.
    (Geen idee trouwens wat hij in de wegenbelasting kost, regelt m'n hubby ;))

Deel Deze Pagina