Puckababy afbouwen met dichtnaaien slaapzak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lauwra, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Mijn zoontje van bijna 10 weken slaapt in de puckababy piep. Wil hem graag gaan afbouwen want over een paar weken past hij er niet meer in. Ik wil niet aan de piep beginnen eigenlijk.

Mijn 'plannetje' is nou als volgt:

Ik heb een zomerslaapzak gekocht, zonder mouwen dus. Daar 1 armsgat van dichtnaaien en hem zo laten wennen aan het slapen met losse armpjes. Als ik merk dat hij de ruimte bij zn beentjes te groot vind naai ik lintjes aan de onderkant, net als bij de puckababy om hem zo dicht te knopen.
    En dan het lakentje strak instoppen en aan beide kanten een gevulde kruik op het lakentje zodat het lekker strak en zwaar blijft zitten.
    Ik las ook al een tip om sokjes over de handjes te doen en sowiso lange mouwen aan.
    Verder kan ik evt nog een hydrofiele doek om zn middel doen voor het strakke gevoel.

Ervaren moeders, wat vinden jullie hiervan? Of kan ik beter ritsjes erin naaien zodat je steeds kan wisselen van armpje?
    Of is het sowiso gevaarlijk om een gewone slaapzak de armsgaten af te sluiten?
    Ben benieuwd!:)

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Misschien valt het allemaal wel mee, die overgang. Ik zou beginnen om hem overdag niet in te bakeren en dan 's nachts nog wel even. Hebben wij ook gedaan en ging prima. Uiteindelijk was 's nachts inbakeren ook niet meer nodig.
    Een slaapzak 'verbouwen' vind ik eigenlijk wat overdreven. Krijgt hij het niet heel warm zo: lange mouwen, sokjes over de handen, hydrofiel over het middel, lakentje, gevulde kruik??? Als ik het zo achter elkaar zet, lijkt het wel winter;) Dan kan je net zo goed via marktplaats een puckababy scoren, lijkt mij minder omslachtig.

3. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Haha dit klinkt idd wel erg omslachtig ja! Maar die kruiken zijn dan niet warm hoor:D En een romper met lange mouwen heeft hij nu s nachts ook al aan. En dat doe ik ook zodat ze niet bloot liggen, dat voelt dan helemaal zo anders meteen.
    En die sokjes over de handjes hoeven misschien niet eens net als de hydrofiel.
    Maar op welke leeftijd heb jij het inbakeren niet meer gedaan? En dan wel een gewone slaapzak aan? Dat is trouwens wel nodig hier, want hij trapt regelmatig het lakentje helemaal weg!

4. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Die sokjes zou ik juist wel doen. Dan hebben ze minder last van die wapperende handjes. Bij ons was dat de tip om van de puckababy af te komen. Dat was overigens pas bij 5,5 maand. Daarvoor was ze er echt nog niet aan toe.

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ons zoontje heeft tot 3 weken geleden ook nog in de Puckababy gelegen. Nu gebruik ik Sleepy Wings en dat werkt ook fijn. Google maar eens.

Afbouwen is echt niet altijd zo simpel Maria!
    Als het zo simpel zou zijn had onze Caylen echt niet zo lang in de Puckababy gelegen. ;)

6. marleenmama

marleenmama Actief lid

18 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    onze zoon heeft ook in de piep gelegen, was ook echt nog niet toe aan een gewone slaapzak. Ik heb een nieuwe gekocht en een op marktplaats, scheelde toch weer wat (2 puckababy's ivm reflux gekocht en heb geen droger). Na 6 maanden had ik het idee dat hij wel toe was aan een gewone slaapzak. Ondanks dat hij nog niet toe was aan zijn armpjes uit de slaapzak. en vond the bag te duur, maar heb hem toch uiteindelijk gekocht en hij sliep veel rustiger en beter in The Bag en vanaf de 1e minuut in the bag met zijn armpjes eruit, Hij is nu 21 maanden en slaap nog in the bag. hij draait minder is slaapt nog steeds rustiger dan wanneer hij een gewone slaapzak heeft. Hier was het afbouwen ook niet zo makkelijk dus.

7. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Bedankt voor jullie reacties!
    Het zal er idd om hangen of het wel of niet gaat met een gewone slaapzak. Wil het niet ga ik zeker op mp twee 'mini's':D kopen. Heb er nu ook 2.
    Overigens heb ik gisterenavond de stoute schoenen aangetrokken en de rits zover open gelaten dat zijn linker armpje eruit kon en hij slaapt eigenlijk prima:cool:
    En hij heeft vannacht zelfs noodgedwongen zónder geslapen! Hij had erg gespuugd en gisteren morgen de andere ondergepoept , die was nog nat van het wassen,dus had geen droge meer.
    Heb hem zonder te slapen gelegd en ben die hij ondergespuugd droog gaan fohnen. Toen ik terug kwam sliep hij heerlijk. Wel met armpjes onder de dekens en lakentje overdwars ingestopt zodat het heel strak zat.
    Vanmorgen wel weer ingebakerd met een armpje eruit (met sokje over zn handje) en hij slaapt! Wel wat onrustiger, is af en toe even kort wakker, maar kan ook van de wasmachine komen...

K blijf het vandaag zo doen en als het gaat ga ik morgen de gewone slaapzak gebruiken...(zonder dichtnaaien:D) of zou dat te vroeg zijn?

8. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ieder kindje is anders, als jou kindje het nu al prima doet zonder puckababy dan is dat toch alleen maar fijn? het ene kindje is er eerder aan toe dan het andere.
    ik zou het zo proberen en als 1 arm goed gaat de andere arm er ook uit en als dat goed gaat een gewone slaapzak proberen.

Deel Deze Pagina