Last van terugtrekkend tandvlees..

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Jucade, 10 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Sinds een week merk ik dat mn tandvlees zich steeds meer terugtrekt en als ik aan t 'stoken' ben, gaat t zeer snel bloeden. Nu weet ik dat dit een zwangerschapskwaaltje is, maar wat is er tegen te doen? Want ik heb t idee dat t al erger word. (mn moeder heeft toen ze zwanger was van mij, de helft van haar gebit verloren, hier hoef ik toch niet bang voor te zijn? [-o< )

2. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    poetsen met sensodine :) is wel walgelijk (vind ik teminste) maar het helpt wel

succes

3. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    oh ja bah dat heb ik ook met tandenpoetsen heel veel bloed
    had ik bij de vorige zwangerschap ook
    ga ook maar eens sensodyne halen dan

4. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    of corsodyl tandpasta, dat helpt ook tegen teruggetrokken tandvlees. En heel voorzichtig zijn met stoken en zachtjes poetsen!
    Succes Arielle

5. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Je moet niet te vaak stoken nu, want je tandvlees trekt automatisch weg omdat het al gevoelig is.
    Ik ken het verhaal dat je gebit er ook flink onder te lijden heb van een zwangerschap.
    Bij mij zijn 2 verstandkiezen in eens heel hard achter uit gegaan. Terwijl ik gewoon 2 keer op een dag poets en regelmatig flos.

Groetjes anna

6. evon

evon Actief lid

18 mei 2006
    432
    0
    0
    Den-Haag!
    hey,

ik heb er ook last van gehad, en ben naar de mondhygieniste gegaan en heb mondspoelmiddel (perio-aid) meegekregen , die 21 dagen gebruikt, zachtjes stokeren en het is helemaal weg.
    Het is een hele goede ondersteuning in tijden dat je gebit het even "wat minder doet".

Dus misschien een idee om even aan je tandarts te vragen of je een mondspoelmiddel kan krijgen , het is zelfs zonder recept te verkrijgen geloof ik bij de apotheek.

Succes!

Deel Deze Pagina