Ik tril helemaal zo erg ben ik geschrokken. Mijn baby van 11 weken is net van de bank gevallen. Hij lag op een kussen, zijn bovenlichaam wat schuin dus. Ik loop even naar de keuken om de oven voor de verwarmen en ik hoorde en keiharde bonk. Ik rende naar de woonkamer en zag mijn baby niet meer. Hij lag achter de salontafel op de grond. Hij is 1 keer rondgegaan want hij lag op zijn rug op de grond. KEIIIIIIIIIIIIIhard schreeuwen schreeuwen.. Ik heb hem snel opgepakt met hem gelopen en getroost na een minuutje werd hij stil. Hij reageert goed en beweegt goed en hij heeft gedronken etc. Ik denk dus dat er niets ergs is. Maar ik voel me zo slecht. De hele tijd een naar gevoel in mijn buik. Straks is er iets mis inwendig of in zijn hoofdje.. Als hij huilerig is denk ik dat het daarvan is maar als hij stil is dan vind ik het ook weer eng. Hij is nog maar zo klein Omdraaien kan hij nog niet maar blijkbaar door een flinke beweging naar de zijkant van het kussen gerold en zo doorgerold. Voel me nu echt de slechtste moeder op aarde
Sjonge wat zul jij geschrokken zijn! Maar zoiets kan elke moeder overkomen, zo is mijn zoontje een keer uit de kinderstoel gegleden, hem er even in gezet, zonder hem vast te zetten en er zo onderdoor gegleden. Stom/ dom natuurlijk, maar een volgende keer doe je het niet meer. Als je zoontje verder alert is en goed gegeten en gedronken heeft en goed op jou reageert, dan denk ik dat het wel meevalt, behalve de schrik natuurlijk! Als je het toch niet vertrouwd dan natuurlijk gewoon even de HAP bellen. Sterkte en natuurlijk ben je geen slechte moeder!
Dankje erg lief van je! Ik hou het elke minuut in de gaten als ik het nu niet vertrouwde zat ik al bij de hap. Moet ik hem 's nachts ook wakker maken denk je?
Mijn zoontje is ook eens van het bed gerold (dat toen nog op klossen stond) toen hij klein was. Mijn man had kussens om hem heen gelegd meende dat hij niet kon omrollen, maar dat deed hij dus wel. Ik stond onder de douche. Ik heb de huisartsenpost gebeld en kreeg het advies om hem iedere 2 uur wakker te maken. Als je twijfelt, gewoon even bellen. En wees gerust, je bent echt geen slechte moeder *knuffel*
Das inderdaad erg schrikken. Ik zou hem de eerste 24 uur in de gaten houden incl. wekadvies en even overleggen met de HAP voor de zekerheid. Gelukkig is een bank niet zo hoog.
Ohhh wat snap ik dat je je rot voelt. Ik voel dat al negen jaar regelmatig. Van het bed afvallen (9000 keer) struikelen (8000 keer) botsen, uitglijden, in een boom klimmen van 12 meter hoog enz... Als hij nu goed reageert, gewoon eet/drinkt/alert is etc.. dan is het goed afgelopen. Wel even in de gaten houden en als je het niet vertrouwt idd. dokter bellen. Succes! (en sterkte.. )
Ohhh wat geschrokken ben jij! Ik gaf zaterdag mijn zoontje een hap van zijn avondeten. Begint ineens te piepen, loopt blauw aan, mijn man hangt hem op zijn kop, op zijn knieeën, kloppen, gebeurde niks! Uiteindelijk 3 keer onze vingers in zijn keel moeten steken en toen pas spuugde hij een groot stuk gehakt uit!! Hij was blauw!! Ik was in staat 112 te bellen en ik ben daarna 3 uur lang trillerig geweest (en ik moest harder huilen dan hij ) Ik voelde me ZO slecht dat ik zijn hapje niet beter had gecontroleerd! En pasgeleden stond ik naast hem, trok hij zich op en kiept hop achterover op zijn hoofd. Ik til hem op troosten en mijn man komt binnen en zegt: ja hallo kon je hem niet vangen ofzo? Ja toen voelde ik me ook mega slecht! (nee ik kon hem dus niet vangen want het ging zo snel) Puntje bij paaltje: ik denk dat elke ouder dit heeft op een moment. Niet schuldig voelen je bent gewoon een goede moeder. Goed in de gaten houden meis!!
Dat is schrikken inderdaad! Ik zou toch even de HAP bellen om te overleggen, al is het maar voor je eigen geruststelling En helaas, met kindjes ga je je nog veeeel vaker kapot schrikken
Je bent juist een goede moeder hoor. We hebben allemaal wel eems een ongelukje. Mijn dochter is ook een x van de bank gevallen. Ze speelde achter mij en dook er zo af. En toen ze heel klein was vielen we bijna van de trap. Ik heb haar niet laten vallen maar ze stootte wel haar hoofdje. Vreselijk voelde ik me. Maarja het zijn ongelukjes.
Wat ontzettend schrikken. Zoals al meerdere verhalen hierboven is dl enkele weken van bed afgekropen en kop voorover van het bed af gedonderd. Ik weet dat ze kruipt maar ja het was altijd goed gegaan... maar deze keer ging ze toch echt op ontdekkingstocht. Ook ik heb me een ontzettend slechte moeder gevoeld en wij zijn wel even naar de hap gegaan (ook echt bellen als je twijfelt). Uiteindelijk niets aan de hand en de dokter vertelde me dat ik me echt niet schuldig hoefde te voelen en dat ik niet de eerste en niet de laatste moeder was die huilend aan de telefoon ging omdat haar kindje ergens vanaf was gevallen. Uiteindelijk heb ik er om kunnen grappen en gevraagd of er ook ergens een stomme momenten als moeder mjjlpalenboekje is
Een paar weken terug was ik mijn zoons bed aan het verschonen. Ik had hem even op het bed gelegd dat er direct naast staat. Ik stond 30 cm van hem af en ineens neemt hij een snoekduik. Ik zie hem zo voorover op de grond terecht komen. Hij klapte dubbel met zijn nekje. Hij hysterisch, ik hysterisch... Hysterisch de HAP gebeld. Kon direct langskomen en alles was goed. Toch ben ik bij hem gaan slapen en heb ik hem elke 2 uur wakker gemaakt. Poeh kan nog janken als ik het voorbij zie flitsen in gedachten.
Dat kan gebeuren. Hier heeft dochter al veel meegemaakt: hoofdje tegen de muur gebonkt toen ik bijna van de trap viel, zoontje heeft met een boek op haar hoofdje geslagen, ... Nu ze recht zit valt ze vaak achterover met haar hoofdje pardoes op de grond.... ach, zolang je zoontje alert is en goed drinkt is er geen gevaar. Bel even naar de HAP om jezelf gerust te stellen indien nodig.
Ooooh kan me zo goed indenken hoe je je hebt gevoeld. Hier beide kinderen al eens uit bed gevallen omdat we ook bij beide kinderen zeiden ->) morgen ff heb bed naar beneden zetten. Tja ongeluk zit in een klein hoekje.
Dat is zeker schrikken. Maar wanneer jij met dit voorval al een slechte moeder bent dan ben ik bang dat er bijna geen goede moeders zijn. Helaas gaan ongelukjes nog vaker voor komen.
Ik ben ooit zo slim geweest om mijn baby, van net een paar weekjes oud, op een verschoningskussen op de wcpot neer te leggen. Ze ging toen in bad. En toen is ze ervanaf gevallen, gelukkig werd haar val gebroken doordat er nog watvstond waar ze tegenaan viel. Maar man o man, ik heb gehuild. Voelde me zooooo slecht! En met 11 maanden van de commode. Je ziet het, je bent niet de enige! Xx
Allereerst een hele dikke knuffel! Je schrikt je kapot. Hoe gaat het nu? Hier is mijn zoontje van 14 maanden van de bank afgerend😐. Ik dacht dat hij al zijn botten had gebroken. Gelukkig was er helemaal niets maar het gevoel blijft..
Oh wat naar om dat gevoel te hebben. Mijn zoontje van 10 maanden viel laatst ook van de bank. Hij rolde om en belande met een harde smak op z'n kont, hij rolde daarna door en kwam met z'n hoofd op de grond. Ging ik een fractie van een seconde. Echt in een flits. Ik voelde me ook enorm slecht. Ik had beter moeten weten, mijn zoon is 10 maanden en kan staan, dus bewegelijk en kan zomaar van de bank vallen... jou baby van 11 weken kan in principe niet zoveel. Dat hij van de bank valt verwacht je dan nog niet. Nee hoor dit overkomt iedereen wel eens. Zolang het nu goed met hem gaat is er niks aan de hand.