Ik voel me zo slecht

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door moesje83, 19 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    In dit geval lijkt het puur om het uitdagen te gaan en om te kijken naar waar de grenzen liggen. Er lijkt verder geen boosheid of frustratie achter te zitten dan zou ik het inderdaad net als Saskia oplossen.
    Ik zou inderdaad bij de eerste keer zeggen als ze me schopt, he pas je op, dat doet au. Vervolgens proberen aandacht op iets anders te richten het boek of knuffel, verzin maar iets. Doet ze het toch nog een keer, dan zou ik zeggen, he kijk eens naar mama je doet me au. Als je mij nog 1 keer au doet dan gaat mama naar beneden zonder boek en kus. Ben je klaar? Antwoord laten geven en dan verder gaan met waar we gebleven waren. Doet ze het nog een keer zou ik ook echt zonder pardon naar beneden gaan. Na 5 a 10 minuten zou ik weer naar boven gaan. Om haar even recht in bed te leggen, maar de boek en kus zijn klaar. Zou wel nog even nakletsen en tot morgen zeggen.

2. wendy77

wendy77 Actief lid

3 feb 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    @saskia,
    In het begin probeerde ik haar idd uit te leggen dat mama dat niet leuk vond en dat ze het niet moest doen. Dat werkte averechts want ze deed het alleen maar meer. Toen heb ik er een spelletje van gemaakt, ze mocht me zachtjes tegen me benen aantrappelen en dan ging ik in haar voeten bijten. En daarbij vertellend dat het zo toch veel leuker is. Ze heeft me toen nooit meer echt getrapt. En uiteindelijk is het trappelen ook helemaal over gegaan.

3. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Goed dat je er hier over begint, alle tips zijn meegenomen.
    Loop desnoods even weg, zet hem apart, tel tot tien. Probeer de controle over jezelf te houden. En vraag anders aan het CB advies. Hier in onze stad hebben we ook een loket voor jeugd en gezin waar je met je vragen terecht kan. Of zoek online een deskundige. Advies kan nooit kwaad. Dit is voor jullie beide onprettig.

Hoe zwaar het is met kinderen wordt best wel onderschat en luchtig over gedaan vind ik. Maar het kost veel inspanning en moeiten, naast ook veel leuke momenten.

4. music4life

music4life Niet meer actief

ik snap het heel goed de tik op de vingers,mag ook vind ik! ze moeten weten dat het fout is,, slaan zou ik nooit doen,nooit,maar dit is een waarschuwing en dat is heel wat anders. als mn dochter de poes pijn doet,geef ik ook een tik op der vingers.. dat mag gewoon niet.. ik ga op haar hoogte bij haar zitten kijk haar aan en zeg rustig maar streng ""dat mag niet want dat doet heel pijn bij poes""zeg maar sorry"" soms doet ze dat niet eens,maar dan ga ik er niet verder op door,ik vraag 2x zeg eens netjes sorry poes. en als ze het dan niet doet,doet ze het 10 min erna ineens,,vind ik ook goed!! ieder doet het op zijn manier..

Deel Deze Pagina