ik voel me zo slechte moeder :(

Discussie in 'De lounge' gestart door Cinderella22, 12 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    Mijn dochter (2 jaar) kan sinds 2 dagen de deur zelf opendoen en dat was ik helemaal vergeten. Ik had haar slaapkamer raam helemaal opengezet en haar deur dus dicht gedaan.
    Opeens hoorde ik wat vallen, ging ik kijken. stond ze op een stoel uit de raam te hangen. Ik kreeg zowat een hartstilstand! Ze had kaarsen naar beneden gegooigd en ze boog zover naar voren zodat ze de kaarsen kon zien. Ik was mijn kleine meid bijna kwijt en voel me nu echt een super slechte moeder!
    we wonen op 6 hoog

ik voel me echt rot!

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ooooh jeeh dat is idd schrikken! Maar dat kan de beste overkomen!
    Gelukkig is er niets gebeurt verder!

3. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Lieve Cinderella....Meid wat zul jij geschrokken zijn!
    Maar het maakt je geen slechte moeder! Geef jezelf aub niet de schuld!
    Goddank is er niks gebeurd!
    Die kleintjes leren ook zoveel op zo korte tijd! Valt soms niet mee hoor!

Liefs en een knuf (voor de schrik)
    Marjo

4. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Jee meid! Dat is schrikken!
    Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar dat maakt je nog lang geen slechte moeder!
    Ik weet zeker dat je dit geen tweede keer gebeurt.

Zet een lekker kopje thee voor jezelf en ga ff rustig zitten om bij te komen.

Er is niks gebeurt.

5. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Kan me voorstellen dat je bent geschrokken.
    Ik zou ter plekke neervallen van schrik denk ik.
    Yildiz doet ook wel eens van die dingen waar ik heel erg van schrik.
    Gelukkig is er niks gebeurt en is het meteen een hele goede les, ik leer ook altijd van dit soort dingen.
    Sterkte meis!

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja dat zijn de klote dingen die helaas kunnen gebeuren meid...

als er iets in de krant zou staan dat een kleintje van die leeftijd naar beneden uit het raam gevallen is kun je je eigen indenken wat voor antwoord je zal geven als je het zou lezen van een ander...

een normale reactie zou zijn dat het lekker stom is van die moeder en dat je dat niet kan begrijpen...

doordat het je nu zelf overkomt weet je pas dat het iedereen kan overkomen...

probeer je er niet al te schuldig over te voelen maar leer hiervan, en gooi een beveiligd raamslot erop...

wij woonde toen we enkel Levy nog hadden ook op 5 hoog, en hadden op elke raam een beveiliging zitten waardoor het raam niet verder kon dan pakweg 10 cm zo konden we toch de boel luchten en hoefden we niet bang te zijn dat de kleine er uit kon vallen....

ook hadden we op de slaapkamers een slot zitten aan de bovenkant voor als ik de dekens ging luchten ik de ramen wel helemaal open kon zetten maar de kleine de slaapkamers niet in kon waar ik aan het "luchten" was....

het maakt je in ieder geval geen slechte moeder maar wel een moeder die nog beter zal gaan opletten...er zullen ongetwijfeld in de toekomst nog meer dingen gebeuren waarvan je zult denken pfff dat wat op het nippertje, en van al die dingen kun je enkel maar leren...

liefs smoekie

7. Milla

Milla Niet meer actief

Je bent geen slechte moeder!
    Je bent een vrouw, een mens, en die kunnen nu eenmaal niet altijd alles onthouden en overal tegelijk aan denken, bestaat niet!
    Mensen zonder(geboren) kinderen oordelen vaak over anderen, in de zin dat de moeder haar kind niet in de gate heeft gehouden e.d. maar dat is onzin, je kunt nu eenmaal niet 24 uur per dag de hand van je kindje vasthouden. Ok, echt vooraf heel goed nagedacht heb je niet, maar dat overkomt iedere moeder wel eens. In de meeste gevallen gaat het gelukkig goed. Ik heb ook wel eens 1 x per ongeluk het traphekje open laten staan.. gelukkig is er niets gebeurd. Ik denk dat iedere moeder zoiets wel eens overkomt!

8. Niet meer actief

hier ook een raamslot en kantelraam, dus kan nooit open hedaan worden door de kids zelf (ja die van 13 wel haha)

Maar is idd schrikken, ach die jongste van mij is al twee keer van de bank gevallen, het gebeurt ook zo snel, voel me dan ook slecht maar ja je kan gewoon niet 24 uur per dag opletten.

9. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    OOO! ik schrok al een beetje tijdens het lezen! gelukkig was je er op tijd bij!

ga inderdaad even rustig zitten met een kopje thee, even bijkomen van de schrik!

10. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    Dank jullie wel allemaal. ik voel me een beetje beter. Ik zit constant te denken stel dat ze was gevallen. Ik zou het mezelf nooit vergeven.

De raam heeft een beveiliging. Ik had 'm in de 2de pin gezet dan staat die niet te wijd open. Maar blijkbaar heeft zij die wel opengekregen want hij stond toen ik ging kijken op de laatste pin!

11. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Denk daar maar niet aan meid! gelukkig is het niet gebeurt! raam toch maar even goed nakijken! of inderdaad slotje op de deur.

12. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    ja ik doe nu zeker haar deur op slot.

nogmaals bedankt!

ze is ook erg geschrokken omdat ik hysterisch binnen kwam rennen. had ik eigenlijk ook niet moeten doen want dan zou ze ook kunnen vallen uit angst maar op dat moment was dat mijn eerste reactie. ze ligt nu lekker te slapen en de raam heb ik met een sleutel ook op slot gedaan

13. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Sterkte, koop sloten voor het raam.

14. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Oooh shit! Ik zie het helemaal voor me, en heb zelf de zenuwen ervan! Vooral toen er stond.. 5 hoog :confused:

Maar waar was jij dan dat ze zoveel tijd gehad heeft om dit allemaal te bekokstoven? Meestal als ik wat aan het doen ben, waardoor ik mn zoontje niet kan zien, blijf ik tegen hem praten, zo hard als het moet, en als ik geen reactie krijg, dan vlieg ik erheen ( ookal zit ik te schijten, dan maar een flinke remspoor :p )

Maar je bent geen slechte moeder hoor! Alleen iets beter op je hoede zijn ;)

15. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    ik was aan het afwassen en zij was naar kro sesamstraat aan het kijken. Ik dacht dat ze daar nog zat. ik ging af en toe kijken maar de laatste keer trof ik haar dus in haar kamer aan

16. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Hey meid, zulke dingen overkomen elke moeder hoor. Ik ben zelf nog geen moeder, maar kan me zulke dingen goed voorstellen. Die kinderen proberen zoveel uit! Jij bent geen slechte moeder, alleen had je daar gewoon niet aan gedacht. Kan gebeuren, flinke schrik, natuurlijk. Maar leer er idd van, bekom even van je schrik en achtervolg jezelf niet dagenlang met een schuldgevoel, want da's nergens voor nodig.

17. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Oh ja..misschien toch tegen haar blijven praten doe ik ook altijd, als ik mn zoontje niet kan zien. Gewoon de gekste dingen zeggen, bijv. Ben je lekker tv aan het kijken? Kom je mama zo helpen met afdrogen? Dat doe ik altijd... zodra je geen reactie krijg moet je echt gaan kijken.. Zet de tv zachtjes, zodat je elke beweiging kan horen, en toch een slotje op de deuren maken voor alle zekerheid.

18. Niet meer actief

mischien stomme vraag maar waarom heeft zo een kleine meisje kaarsen op haar slaapkamer?
    niet echt kinderspeelgoed lijkt me of had ze die meegenomen?

19. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    dat zal best even schrikken zijn geweest.

maar dat maakt je echt geen slechte moeder iedereen kan het overkomen dat je eens goed schrikt omdat je even iets was vergeten van je kind.

je zult hierval leren en nadenken voor je de volgende keer een raam open zet. kortom er is niets met je dochter gebeurt gelukkig je zult hiervan leren . en elk mens moet dingen bij leren . komt heus wel goed .

20. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    sierkaarsjes misschien ;)

Deel Deze Pagina