Een beetje bang, normaal? Tips?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dolfijntjes, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijntjes

21 jan 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hello ladies,

Ik ben pas zwanger van onze 2e. Na een vroege mk rond 5 weken in ronde 3 is het nu toch eindelijk weer zover in ronde 10. Natuurlijk ben ik heel blij maar tegelijkertijd ook zo ontzettend bang dat het opnieuw misgaat. Van mijn eerste zwangerschap weet ik dat ik het toen ook best spannend vond, maar niet zo erg als nu. Toen leek ik er toch meer onbevangen in te staan en nu weet ik hoe kwetsbaar een nieuw leven is en weet ik ook dat een mk mij ook kan overkomen. Heb al 8 dagen na de eisprong positief getest en het streepje is iedere dag donkerder en donkerder geworden. Inmiddels zit ik een dag na NOD en heb ik knallende testen, CB met indicator geeft keurig aan dat ik tussen de 4 en 5 weken zwanger ben enz. enz. Allemaal positief dus en geen reden voor angst. Maar die is er wel, kan er niks aan doen. Kan het trapje naar de roze wolk niet vinden. Over 2 weken krijg ik al een echo en de dagen lijken voorbij te kruipen.

Wie herkent mijn onrust? Wie heeft tips of stelt me gerust met een paar positieve statistieken? Ik kan alleen maar denken aan de negatieve dingen. Ben "al" 36, heb een behoorlijk overgewicht, het ging al eens eerder fout etc. etc.

Iemand die de weg naar de roze wolk weet?

2. Seth

Seth Niet meer actief

Heel herkenbaar hoor...

heb tussen mn eerste en tweede een vmk gehad.....
    en nu was ik in eerste instantie in juli uitgerekend, van een ongeplande zwangerschap en dat ging ook mis....

Een (v)mk hakt er idd erg in.....
    ik weet niet hoeveel testen ik gedaan (7/8?) heb met nummer 2.... nu wat minder...

TJA... de weg naar de roze wolk...
    ik heb me maar zo proberen in te stellen dat:
    Zolang je geen echte reden hebt, dat het fout gaat... (zoals heftig bloedverlies) je er vanuit moet gaan dat het goed gaat......

in jouw geval...
    er zijn genoeg vrouwen van 36 of ouder.... met een kilootje meer op de weegschaal, die gezonde kinderen baren.......
    en fout gaan kan bij iedereen.....
    ook bij mij (2x)... iemand van nog geen 36...en niet te veel kilootjes op de weegschaal.......

nog gefeliciteerd met je zwangerschap... en hopelijk zit je snel op een roze wolk.. :)

3. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik het hetzelfde gehad. Eerst een mk, en nu weer zwanger. Het is heel eng, maar ik moet zeggen dat ik nu na de echo de angst weg is. Er is maar zo n kleine kans dat het misgaat, de procenten dat het goed gaat zijn vele malen groter!! Hou je daaraan vast... En als je over 2 weken op de echo een hartje ziet kloppen dan is de kans dat het misgaat nog maar nihil volgens mijn gyn. Ik denk ook dat positief denken een hoop bijdraagd, dus denk maar ; Wat een wonder dat we weer zwanger zijn, en nu gaan genieten!!

4. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    als alles eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap

ik ken zelf ook het onzekere gevoel ik heb dan geen miskraam gehad maar dan wel aardig wat kilootjes teveel ik probeerde er toch van te genieten en leuke dingen te doen om er niet te veel aan te denken zo dat de eerste 13 weken wat sneller voor bij gingen en zo lang je geen gekke dingen voelt gaat het goed en je kan ook altijd de vl/gyn bellen of je niet nog eerde mag komen omdat je zo onzeker bent

succes

5. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Je angst is heel herkenbaar! Ik ben ook zwanger vd 2e maar ik ben nu angstiger dan bij nr 1. Een vriendin was samen zwanger met mij, anderhalf wk verder en die heeft afgelopen wk een miskraam gehad... Dan zit de schrik er goed in!
    Morgen hebben wij echo, eindelijk want de tijd kroop ook hier voorbij.

Ik hoop na morgen minder bang te zijn, maar echt rustig ben ik pas na 12 wk.

Probeer wat afleiding te zoeken en zo relaxed mogeIijk te zijn. Dat is het beste voor jou en je kleine wonder! Ik hoop voor jou ook op een hele mooie echo!

6. dolfijntjes

21 jan 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lisszy.........grappig, onze dochters heten hetzelfde zie ik...

Fijn dat ik hier wat begrip vind in ieder geval. Twee weken tot echo lijkt wel 2 jaar haha.

Deel Deze Pagina