Met 17 weken al op rust...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lindy, 9 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Hallo meiden.

Ben net 17 weken
    Helaas door bloedverlies ben ik al op rust gezet.
    Gelukkig ben ik nog nie aan volledig bedrust gekluisterd..
    Het begon met 8 wkn bloed verlies.. ja kan gebeuren.
    Weken lang nergens last meer van gehad tot vorige week.. in tussen al een week gevloeid.. gister nog maals int zieke huis geweest.. ligging van de placenta is vol over de uitgang en daar lijkt het bloed verlies vandaan te komen.. en hier door dus een o rustige buik. nu heeft de gyn mijn Rust voor geschreven..
    Maarja.. das makkelijker gezegd dag gedaan...
    Ik ben een adhdertje.. heb nog 2 kids rond lopen die gelukkig al wel wat ouder zijn.. en een man in de horeca.. dus ja... hoe neem je rust...
    Ik vind het zo ontzettend moeilijk..
    Bij alles wat ik zie denk ik oh nee dat mag ik vast niet doen.. wordt hier zo onzekrr van..
    Want ja wat mag wel en wat mag niet.. pfff..
    Voel me zooo geirriteerd...

Iemand ervaring met al zo vroeg verplichte rust te moeten houden?
    En wat doe je dan zo al?
    Ik mag nog wel rond wandelen thuis en kleine dingentjes doen.. broodje smeren enz.. en snelle maaltijd koken..
    Maarja de huishoudelijke taken moet k laten liggen.. heb hier echt heel veel moeite mee..
    Tot huil buien aan toe omdat ik het gewoon zo graag allemaal zelf wil doen... pffff

Moet nog zooo lang... 😦 ( sorry moest ff me verhaal kwijt..)

2. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Wat vervelend voor je!! Ik moest wel een flinke stap terug doen rond de 20 weken, maar zoveel rust hoef ik nog niet te nemen.
    Het is dus niet herkenbaar voor mij!

Wat de bedrijfsarts tegen mij zei:
    " Jij en je kindje zijn het belangrijkst. Er is niemand die voor je gaat applaudiseren dat je zolang hebt doorgewerkt of nog zoveel hebt gedaan"..

Dus.... rust nemen als dat moet en er stiekem ook maar van proberen te genieten!

3. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Mijn situatie us iets anders maar herken het wel. Ben deze week geopereerd en mag bijna niks. Zo frustrerend! Je hoofd wil zoveel naar je lijf kan/mag zo weinig 😩. Heeeeel veel sterkte!

4. Droomertje88

4 nov 2015
    27
    3
    3
    NULL
    NULL
    Jeetje met 17 weken al rust houden, dat lijkt me ook ontzettend zwaar omdat je nog zolang moet. Moet je tot het eind van je zwangerschap rust houden of mag je straks weer wat meer doen als het goed blijft gaan?

Veel sterkte in ieder geval en denk maar vaak dat je het voor je kindje doet.

5. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Voor nu rust.. en hopelijk als goed blijf gaan en bloed verlies weg blijft mag ik iets meer mobiliseren.
    Heb gewoon rug pijn van het liggen en zitten pff..
    Net toch even lekker stukje (5 minl gewandeld.. deed me goed 😊

6. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    He wat vervelend meid.
    Waar ben je aan geopereerd als k vragen mag?

Net wat je zegt.. je lijf wil nie maar je hoofd wel 😦

7. grasspriet84

grasspriet84 Niet meer actief

Wat naar zeg! Ik kan me je frustratie goed voorstellen. Als je maar blijft zitten, dan krijg je het gevoel dat je niet genoeg doet. Ik snap je... Ik ben wel doorgegaan en dit was heel erg dom. Toen men de hartslag van de kleine eerst niet konden vinden ging bij mij het knopje om. Toch blijft het lastig. Ik heb helaas geen tips, want zit er zelf ook mee. Nu accepteer ik het meer, omdat ik verder ben.

Heel veel sterkte meid!

8. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ik had (jeeh!) een grote dermoid cyste in mijn linkereierstok en die is inclusief eierstok verwijderd. Ik ga ook altijd 180 km per uur dus het nu rusten en herstellen vind ik echt niks. Maarja.. We hebben geen keuze hè?

Wat heerlijk ff blokje om! Hoop eind vd week ook weer eens het huis uit te kunnen.

9. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik had ook rond dat termijn volledige rust ivm bekkenklachten! Ik mocht niet meer zitten... Netflix kijken in bed dus. Vond het mentaal erg zwaar!

10. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Heftig meid..
    Hoop dat je snel hersteld en lekker kan gaan geniete .
    Hier vandaag lekker in het zonnetje gezeten.

11. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Ik zat thuis vanaf 19 weken. Ik werd helemaal gaga. Uiteindelijk ben ik kerstkaarten gaan maken en andere creatieve dingen. Ben er normaal nooit zo van maar ik moest wat doen. Succes en sterkte.

12. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Bedankt! Ja je treft het wat het weer betreft wel en knal hoor dat je dat ook lekker positief benaderd. We doen het allemaal voor zo een gezond ukkie. Sterkte hoor!

13. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Hè lindy! Vervelend dat je bloeding weer terug is gekomen! Je zult inderdaad wel gillend gek worden af en toe. Ik moet ivm mijn bekken ook veel laten nu. Maar omdat ik direct merk dat het werkt kan ik dat goed handelen gelukkig. Elke keer als ik dan stiekem toch teveel doe voel ik dat daarna meteen. En vooral met de jongens is het erg moeilijk om me in te houden. Die willen toch af en toe opgetild worden en zo. En elke keer als ik weer nesteldrang krijg baal ik gruwelijk. De kastjes moeten echt gebeuren van binnen!! Aaaaahh!!

Een groot verschil is natuurlijk dat ik nog wel gewoon kan werken met wat aanpassingen. Dus kan me niet helemaal voorstellen hoe je je voelt natuurlijk. Netflix, boeken, fotoboeken maken, of koop zo'n boek waar je voor je kinderen vragen invult over jou. Is erg leuk voor later!

Deel Deze Pagina