Ik voel me zo zwak en slap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Spitsmuis, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Hey meiden,

De nacht van 13 op 14 januari ben ik ziek geworden(spugen),was duidelijk van de zwangerschap want ben verder niet ziek.(geen griep)
    Buiten de zwangerschap om voel ik me prima.
    Alleen doordat ik zo misselijk ben kan ik amper eten en drinken.
    Ik doe echt mijn best maar ik word zo spuugmisselijk als ik eet en/of drink en dat terwijl mijn maag knort van de honger en ik echt dorst heb.
    Krijg het echt niet weg :(
    Ook ben ik zo moe,zeg maar gerust uitgeput.
    Ik wil dit niet steeds tegen mijn man zeggen want hij kan er ook niks aan veranderen,ik moet hier gewoon doorheen.
    Soms vraag ik me echt af waar ik aan begonnen ben,ik heb toch al 2 gezonde kindjes denk ik dan.
    Waarom doe ik mezelf dit weer aan,ik ben echt zo verschrikkelijk beroerd.
    Tuurlijk weet ik dat we er iets ontzettend moois voor terug krijgen en dat het het allemaal meer dan waard is.
    Heb niet voor niets al 2 mooie meisjes rondlopen!
    Maar ik heb het zwaar.
    Mijn man is nu de 2e dag thuis van zijn werk om mij te helpen,want het ging en gaat alleen nu echt even niet.
    Herkent iemand dit en wat deed jij er aan?
    Ik ben echt bang dat ik vandaag of morgen echt instort en ik net zoals in de vorige zwangerschappen in het ziekenhuis aan het infuus beland.
    En dat wil ik echt niet!

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Huisarts bellen en medicatie tegen de misselijkheid vragen.

3. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hier ook, vanaf 7e week begon het langzaam tot nu nog steeds..
    Ben hele dag misselijk en vreselijk moe..
    Eigenlijk zou ik mezelf vol moeten proppen met eten om niet misselijk te zijn..
    In het begin had ik ook zoiets van: Wat heb ik gedaan? (ja ik weet het klinkt heel erg..maar als je zo ziek bent...)
    Nu heb ik dus tabletjes van de dokter die een beetje helpen.. en die gebruik ik alleen tijdens het werken.
    Ik vind het erg zwaar op deze manier, en hoop elke dag dat het weer wat beter word..

Naarmate je wat langer zwanger bent, weet je wel een beetje wat je lichaam aan kan, en weet je ook wat voor dingen helpen..

Hopelijk word het gauw beter! En wel proberen blijven te drinken.. Kleine slokjes! (cola hielp hier)

4. kwebbelengel

kwebbelengel Niet meer actief

ik herken je helemaal, ook de hele dag door over geven, ik ben dat ik echt niet meer kon naar de huisarts gegaan, die heeft me zetpillen gegeven, maar zelfs daarmee spuugde ik nog, wel minder.
    maar ik leefde op beschuit met pindakaas en mango thee ( wat een combi he)
    nu ben ik 13+3 en het wordt nu minder, maar 2 kledingmaten kleiner en ielie pootjes.

gelukkig heb je wel een man die je super bij staat,!!!

neem je rust, en lekker slapen.
    sterkte hoor

5. Spitsmuis

Ik heb emesafene gehad maar die werkte helemaal niet.
    Nu heb ik van de gyn primperan zetpillen gehad.
    Gaf verlichting maar nu ben ik weer zoooo misselijk

6. Spitsmuis

Ben trouwens gisteren nog bi de gynaecoloog geweest om de spoedafdeling omdat ze dachten dat ik mogelijk uitgedroogd kan zijn.
    Nu valt mij wat op...
    Ik ben niet uitgedroogd (net aan niet) dus ik kon weer naar huis toe.
    Maar het valt mij op dat wanneer ik even ga liggen in de middag als ik daar de mogelijkheid voor heb het beter gaat.
    Ben ik beneden in de huiskamer,met al die geluiden en alles dan word ik ontzettend beroerd en duizelig.
    Hoe kan dat??

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Die tabletjes helpen het beste als je ze gewoon standaard om de zoveel uur inneemt. Dan onstaat er een spiegel van het middel in het bloed. Op de manier dat jij ze gebruikt, ontstaat er nooit een spiegel in je bloed maar schommelingen en blijf je misselijk. En bij die pillen moet je veeel drinken. Dan werken ze het beste en worden ze goed opgenomen.

8. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    En houdt moed, bij mij werd het na 15 weken echt beter!

9. Spitsmuis

Ppff bij 15 weken pas :$
    Dan heb ik nog wel even te gaan!
    Ik was bij de meisjes niet zo misselijk de hele dag door,bij mijn zoontje* wel.
    Daar heb ik 2x aan toe aan het infuus in het ziekenhuis gelegen.
    En als ik nu zo doorga beland ik er weer...
    En dan heb ik nog eens een fobie voor spugen... Erg fijn...
    Heb gisteren even een flink potje gejankt omdat ik me zo beroerd voel.
    Ik kan helemaal niks,enkel wanneer ik lig gaat wel maar ja kan niet de hele dag gaan liggen.
    Maar elke activiteit die ik doe is gewoon te veel....:(

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Geluid en licht zijn een trigger om misselijk te worden of over te geven bij extreme zwangerschapsmisselijkheid. Ik zou hier gebruik van maken en zo veel mogelijk rusten in een rustige omgeving.
    Heb je nog trek in bepaalde dingen? Dan zou ik vooral die dingen eten/drinken.

Overigens kun je de gyn ook om zofran vragen, vaak wordt dit bij extreme misselijkheid/overgeven gebruikt.

@fairytale: de pilletjes kun je het beste regelmatig innemen (dus op vaste tijden) zodat je een spiegel in je bloed opbouwt. Dan werken ze het beste. Dus niet alleen nemen als je het niet meer houdt.

11. Spitsmuis

Zofran heb ik gehad toen ik wakker werd na een operatie.
    Kan dat geen kwaad voor de baby?
    Misschien dat ik straks toch eens ga bellen.

Ik heb de laatste paar dagen mezelf kunnen terug trekken naar de slaapkamer waar het rustig is maar mijn man moet weer een keer gaan werken en dan sta ik er toch echt overdag alleen voor met 2 meiden en da kan ik niet naar de slaapkamer.
    Misschien dat ik nog even terug bel naar de gynaecoloog want ik kan gewoon niet meer :(
    Ben zwaar uitgeput en zie mijn banner eens.... Ben nog helemaal niet ver!
    Vanmiddag weer even flink gehuild omdat ik baal dat ik me zo voel en ik gewoon niet kan genieten zo.
    Voel me zo rot :(

12. Priscilla71

7 aug 2009
    80
    0
    6
    Klinkt me schien raar maar probeersels een glas of een beetje cola de echte heb ik het over. Dit heeft de huisarts mij toe toegezegd en ja warempel dit heeft mij geholpen. En op een duur hè ik gember capsules genomen want was ook heel veel afgevallen. Hoop dat het beter gaat binnenkort met je.
    Liefs

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Voor zover ze nu weten kan het geen kwaad. Het wordt in de US en in Engeland al heel veel gebruikt bij HG en ook in Nederland gebruiken veel gyn's het bij HG.

14. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Spitsmuis, ik weet precies hoe je je voelt..Toen ik 7 weken was begon het bij mij en ik heb echt momenten gehad dat ik dacht: voor mij hoeft het niet meer, laat het maar weggaan. Een vreselijke gedachte omdat ik al twee miskramen heb gehad en zo graag weer zwanger wilde zijn. En nou was ik het, en kon ik alleen maar denken: ik wil weer gewoon mezelf zijn.

En er zijn wel kleine dingetjes die je kunt doen, zoals genoeg rust nemen, weinig prikkels, genoeg drinken, en medicatie maar uiteindelijk is het ook vooral een kwestie van uitzitten. Zelfs met medicatie vond ik het nl nog zwaar. Maar echt echt echt echt waar, bij de meeste vrouwen wordt het na 3 tot 4 maanden beter. Bij mij dus helaas niet bij de magische 12 weken maar het werd toen in ieder geval niet erger meer, en bij 15 weken voelde ik me weer stukken beter. Ik ben nog steeds niet fit maar het is niet meer te vergelijken met dat verlammende zieke gevoel van het begin. Hou vol, deze tijd gaat over, echt waar!

15. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik herken dit echt heel erg!
    Bij mijn eerste twee zwangerschappen was ik ook zo misselijk. Toen ben ik zelfs bij de Poppoli geweest omdat ik depressief dreigde te raken ervan.
    Nu is het ook sinds twee weken losgebarsten.
    Het is niet dat ik spuug maar zit er de hele dag tegenaan.
    Ik eet maar wel gewoon omdat ik dan een paar minuten wat minder misselijk ben.
    Ik denk erover morgen de vk te bellen voor advies.

Ik voel me soms best eenzaam en een zeur als niks lukt omdat ik misselijk ben en eigenlijk alles te veel is. Omdat ik ook zo moe ben snauw ik mijn man en kinderen af, wat ook niet bevorderlijk is voor mijn humeur.

Ik voel me ook een aansteller omdat ik omdat ik niet spuug wel gewoon werk. En wel moet omdat ik eigen baas ben. Maar voel me ondertussen echt hondsberoerd..

16. Spitsmuis

Ik denk niet dat ik HG heb,vermoedde het eerst wel maar ik denk niet dat dat het is.
    Hoop vooral ook dat dat niet is.
    Bij de meisjes voelde ik me rond de 10 weken steeds beter en beter.
    Hoop dat dat nu ook zo gaat zijn.
    Volgens mijn huisarts zit de piek van het Hcg tussen 6 en 8 weken en daar moet je doorheen zei ze.
    Hoop ZO dat ik me rond de 8 weken wat beter ga voelen.
    Wat ik wel eng vond vandaag...
    Even offtopic hoor maar heeft wel met de zwangerschap te maken.
    Ik heb met regelmaat helse krampen en bloedverlies gehad maar ze willen niet even kijken :(
    Ik wil weten of ons kindje er nog wel zit!!
    Ben zo bang...
    Kan er ook nog wel bij he...:(

17. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Hoi Spitsmuis,

was het echt vaginaal bloedverlies?
    Misschien heb je blaasontsteking of verstopte darmen?

Morgen anders even de vk bellen? Die zijn hiervoor hoor.
    Kan je gelijk ook vragen of zij nog tips hebben voor je misselijkheid.

Hiervandaan een dikke knuffel!

18. Spitsmuis

Het was licht vaginaal bloedverlies maar het was kort daarop al weer weg.
    Ook geen krampen meer gehad.
    Had de dienstdoende gyn gebeld en die zei al dat ik me zeker geen zorgen moest maken mits de krampen erger werden en ik echt meer rood bloed en eventueel stolsels zou verliezen,direct contact moest opnemen.
    Maar bedacht me dat mijn stoelgang inderdaad niet helemaal geweldig is door de verstoppingen steeds;)
    En ik vermoed dat ik felle darm krampen had en het bloedverlies gewoon was van een gesprongen adertje.
    Voel me nog op en top zwanger dus dat zit allemaal wel goed.

Vandaag trouwens ook een hele goede dag!
    Nog wel misselijk maar prima te doen.
    Ik vermoed dat ik de piek heb gehad qua misselijkheid.
    Ik zou alles wel willen eten wat los en vast zit,drink weer gewoon een bakkie koffie,kan mn huishouden weer doen en heb geen braakneigingen meer :D
    De primparan werkt!!!!! YEAH!!!!!

19. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames ik kom ook ff kletsen en m'n hart luchten!!! Vandaag weer vreselijk veel aan t spugen, hou niks binnen, terwijl t heel goed ging, had al een week niet meer overgegeven. Snap niet dat ik dan nu weer zo slechte dag heb? Die piek is toch al voorbij? Waarom had ik maandag nergens last van en nu weer heviger dan ooit?! Voel me zoooo beroerd, slap en depri. Moet elke x huilen als ik heb gespuugd. Zwanger op deze manier is echt niet leuk!!!!

20. Spitsmuis

Heb je misschien geen buikgriepje?
    Dat je daarom zo spuugt?
    Wel super ellendig meis!!!
    Hoop dat het spugen gauw stopt.
    Heb je iets in huis tegen het spugen?
    Zelf heb ik emesafene gehad maar dat werkte niet bij mij maar nu heb ik 3x daags 20 mg primepram en ik ben zo opgeknapt! (op de extreme vermoeidheid en misselijkheidsvlaagjes na dan)
    Maar heb niet meer moeten spugen en kan echt ALLES weer eten en drinken wat ik eerst niet meer kon.
    Kan zelfs met mn gezin weer aan tafel mee eten,heerlijk!
    Morgen gewoon je huisarts bellen meissie en vragen of je iets tegen het spugen kan krijgen.
    Sterkte!!!

Deel Deze Pagina