Hoge bloeddruk aan het eind van de zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ctje1987, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi dames,

Even een vraagje, omdat ik me best wel zorgen maak en ik ben benieuwd of er meiden zijn die hetzelfde hebben gehad en wat er bij jullie tegen gedaan is.

Ik ben donderdag 38 weken zwanger. Sinds vorige week is mijn bloeddruk opeens flink gestegen. Mijn onderdruk was mijn hele zwangerschap rond de 60/65 en vorige week woensdag opeens 90. Ik heb toen een ctg gehad van de kleine en verder zijn mijn bloed en urine onderzocht. In mijn urine was een beetje eiwit aanwezig, maar niet schrikbarend veel.
    Gisteren opnieuw naar de vk, nu was mijn onderdruk 95 en nadat ik over een stickje moest plassen, bleek ik nogsteeds eiwit in mijn urine te hebben. Ik weer naar het zkh voor dezelfde onderzoeken als vorige week.. Ik heb nu bloeddrukverlagende tabletten gekregen.

Morgenochtend heb ik opnieuw onderzoeken in het zkh. Bovendien heb ik een afspraak met de gynaecoloog (mijn vk moest me doorverwijzen, aangezien ze meer dan eens een hoge bloeddruk heeft vastgesteld).
    Wat mijn vk ook zorgen baart is dat ik vreselijke last heb van jeuk onder mijn voeten en aan mijn handpalmen. Mijn handen en voeten zijn heel erg opgezet door het vocht en ik loop heel de dag rond met hoofdpijn en een licht/draaierig gevoel in mijn hoofd.

Zijn er meiden die ook zoiets gehad hebben of nu hebben? Wat is er tegen gedaan?

Bedankt voor jullie reacties!

Liefs,
    Ctje

2. Enjoy84

Enjoy84 Actief lid

8 mei 2009
    274
    0
    0
    Friesland
    Mijn bloeddruk was de gehele zwangerschap al wat aan de hoge kant en tegen het einde kwam de onderdruk ook boven de 90 uit. Toen doorgestuurd naar het ziekenhuis voor onderzoeken. Daarna officieel overgenomen door het ziekenhuis, dus een thuisbevalling zat er niet meer in. In twee weken tijd zo'n vijf keer naar het ziekenhuis gemoeten voor al die onderzoekjes (echter nooit eiwit in mijn urine gevonden) en de laatste controle meteen opgenomen. Hield ineens veel vocht vast en mijn bloeddruk was veel te hoog. Herkende die hoge bloeddruk ook door de hoofdpijn die ik had. Dag erna zijn ze begonnen met inleiden en met precies 38 weken is mijn dochter geboren.
    Hier dus geen medicatie (kreeg is pas na de geboorte, omdat de bloeddruk aan de hoge kant bleef) en betekende het een ingeleide bevalling.

3. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Enjoy - dank je voor je reactie! Dus jij bent eerder ingeleid. Aan de ene kant hoop ik dat ze dat bij mij zullen doen, en aan de andere kant lees ik bijna alleen maar negatieve verhalen over ingeleide bevallingen. De klachten worden in ieder geval steeds vervelender en ik denk niet dat ik het tot 42 weken vol ga houden..
    Wat zijn jouw ervaringen met inleiden? Heeft je bevalling lang geduurd?

4. clientje

clientje Actief lid

2 nov 2010
    124
    0
    0
    Ik had met 37+1 ineens een hele hoge bloeddruk (onderdruk 110). En ook eiwit in de urine. Ik ben toen doorgestuurd naar de gyn en gelijk opgenomen. De volgende dag ingeleid met gel. Na 6 uur vliezen gebroken en weeopwekkers. Toen in 3 uur en 10 minuten bevallen. Dus mij is het inleiden heel erg meegevallen.

5. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bedankt voor je reactie Clientje! Dat geeft me weer wat vertrouwen! :)

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik kreeg aan het einde ook een hoge bloeddruk, uiteindelijk ook een inleiding gehad.

7. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Kreeg bij m'n dochter vanaf 32 weken een hogere bloeddruk en kreeg toen medicatie en met 39 weken ingeleid omdat ze geen risico wilde lopen (bloeddruk was goed met medicatie)

Nu weer zwanger en nu met 26 weken overgenomen door gyn door hogere bloeddruk dus nu weer medicijnen:)

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ook verhoogde bloeddruk aan einde van de zwangerschap. Zelfde verschil in onderdruk als jij). Medicatie gekregen die in eerste instantie goed hielpen. Een paar weken later ging hij echter toch weer omhoog. Er is toen voor gekozen om me in te leiden (ipv de medicatie te verhogen), mede omdat ik me er zelf erg beroerd onder voelde. Het argument was ook: Je kindje is al 'af', dus daarvoor hoeft het niet meer te blijven zitten. Ik was toen 39 weken, dus ik denk dat ze ook niet wilden gokken dat ik toch zwangerschapsvergiftiging zou ontwikkelen.

Deel Deze Pagina