Wat hebben jullie die ene maand nou juist anders gedaan?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Braam0, 22 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Hallo meiden,

Dit vraagje is wat meer gericht op de al zwangere dames of de dames die net positief getest hebben. Ten eerste voor alle zwangeren ontzettend gefeliciteerd! En voor de dames die nog hopen, hopelijk mogen wij ook snel!

Nou mijn vraagje: wat hebben jullie nou net de maand dat jullie zwanger raakte anders gedaan? Er 'Minder' mee bezig zijn? Vitamines? Met de benen omhoog? Of juist gewoon helemaal niks?!

Ben erg benieuwd naar de ervaringen en reacties, gewoon om even gezellig te kletsen en ervaringen te lezen. Alvast bedankt!

2. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Wat hier hielp? Helemaal niks anders dan normaal. Gewoon een paar keer per week seks en zenuwachtig afwachten :D

3. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    #3 Braam0, 22 nov 2015
    Laatst bewerkt: 22 nov 2015
    Hahaha! Stiekem lach ik even om je reactie 😂. Gelukkig dat ik daarin dan niet de enige ben! Hoeveel rondes heb je dat moeten doorstaan haha?

4. Iertje

Iertje Bekend lid

16 aug 2015
    632
    3
    18
    Haha een waslijst en dan zaten we nog maar in ronde 3 maar wel zwanger geworden door mijn waslijst en ik was er heel erg mee bezig!

* Etos zwanger worden
    * Maca tabletten VL ook
    * Tarwekiemolie 2 balletjes pd van het KV
    * Granaatappelsap drinken en at af en toe de pitjes
    * Ovulatietesten action bij oplopen CB erbij
    * Tempen elke ochtend zelfde tijdstip
    * Pre-seed glijmiddel tijdens mijn vruchtbare dagen
    * Na het klussen niet naar het toilet gewoon gaan slapen

En nu ben ik 12 weken zwanger.. Ik was er ook heel erg mee bezig heb ruim 2 jaar op groenlicht van VL gewacht dus zodra dit het geval was wilde ik het ook zo snel mogelijk en gelukkig zijn we gezegend met een snelle zwangerschap

5. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Proberen nu voor een tweede...
    Maar bij mijn zoontje werd ik juist zwanger in de maand dat ik had gezegd dat het 'm niet ging worden ivm verhuizing enz. Die week een x geklust en dat was toevalling dag voor eisprong!

6. Another

Another Bekend lid

10 okt 2015
    680
    311
    63
    Heel cliché, maar het heeft hier geholpen... Er minder/niet mee bezig zijn.

7. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Iertje: gefeliciteerd met je zwangerschap! Zo dat is inderdaad nog al een lijstje haha! Maar heel fijn dat het (waarschijnlijk) wel gelopen heeft en dat het zo snel raak heeft mogen zijn!

esmyralda: dat hoor je inderdaad wel vaker tijdens een verhuizing! Nu jullie voor een 2e kindje gaan maar weer verhuizen? Haha

another: hoe doe / deed je dat dan precies? Er minder mee bezig zijn. Ik betrap mezelf er steeds op dat ik er mee bezig ben haha

8. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Afvallen en tarwekiemolie van kruidvat 2 per dag gehele cyclus!
    Iets minder mee bezig zijn

Enkel op de signalen van lichaam letten en geen ovutesten

9. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hier ook, gewoon uit gaan en geen zorgen maken.

10. Another

Another Bekend lid

10 okt 2015
    680
    311
    63
    Doe je niet zomaar. Ik zat deze ronde al met mijn hoofd bij onderzoeken waarom het niet wilde lukken. Ik had het min of meer echt opgegeven.. :( Maar dat heeft geholpen, want dan ga je snel door een ronde heen want ja, het lukt toch niet. Lekker series gekeken ipv uren op het forum rondhangen en je zorgen maken.. En tadaa, zwanger. :D

Maargoed, dat is wat voor mij gold.

11. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Jeetje, nou wat ontzettend fijn dat dat toch niet nodig is geweest en dat je nu zwanger bent! Heerlijk van genieten en nogmaals enorm gefeliciteerd!

12. Another

Another Bekend lid

10 okt 2015
    680
    311
    63
    Dankje! Ik hoop dat jij niet het zelfde gevoel zal krijgen, gewoon je hoofd ergens anders naar kan zetten, en je binnenkort zwanger bent. :)

13. Luminis

Luminis Fanatiek lid

13 mrt 2014
    1.204
    46
    48
    Groningen
    Wat fijn, gefeliciteerd! Ik hoop dat ons precies hetzelfde overkomt! Wij gaan binnenkort helaas ook naar ronde 12...

TS, ik heb helaas geen tips voor je, dus ik lees even mee! Ik kan gewoon niet stoppen met denken aan de baby. Helaas moet ik ook altijd 'alvast' naar leuke spullen voor hem kijken...

14. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Ja leuk he, kinderwagens, babykamers, van die o zo schattige kleertjes. Heb stiekem al een setje in de kast verstopt. Ronde 12 alweer bijna voor jou.. Hopelijk hoef je die toch niet in de gaan en anders dan een mooie positieve test voor jou! 12 rondes is ook al even.. Gaan jullie dan ook naar de ha?

15. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Hey dit is een leuk topic, haha!
    Nu kan ik er nog niks over zeggen... Maar bij m'n eerste zwangerschap was het raak in de ronde dat ik dacht nou het duurt wel heeel lang die cyclus en t zal vast wel niks worden nu en ja... :p
    Hier inmiddels 7 maand na een mk. Nu komt hopelijk eindelijk m'n cyclus weer een beetje regelmatig finally....

16. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Niet moeten, maar genieten

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoe weet je zo zeker dat dat geholpen heeft? Ik denk namelijk dat het puur en alleen toevallig met mazzel en geluk te maken heeft dat je toen net zwanger bent geraakt.

Of zouden de zaadjes spontaan de andere kant op zwemmen als je er teveel mee bezig bent? Of gaan denken: ze is er teveel mee bezig, laten we het eitje maar niet bevruchten?

Je bent er altijd bewust of onbewust mee bezig als je zwanger wilt worden! Anders moet je anticonceptie gebruiken. Pas dan ben je er namelijk echt niet mee bezig.

18. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Na bijna 5 jaar voor het eerst zwanger geraakt (icsi 2 verse tp) na het dagelijks drinken van granaatappelsap en frambozenbladthee. Van de tweede ook zwanger geraakt na het dagelijks drinken van de sap en de thee (cryo tp).

19. Logan

Logan Niet meer actief

Artsen waar ik onder behandeling ben zeggen altijd, zwanger worden gebeurd tussen je benen en niet tussen je oren. Het is zelfs bewezen dat stress het niet tegengaat, anders had je wel reisbureaus gehad ipv ziekenhuizen. ;)

Er is helaas geen gouden tip, gewoon een paar keer per week vrijen en gezond leven.

20. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens, er minder mee bezig zijn bedoeld ze vast dat de wens even op een laag pitje is gezet, want als het steeds niet wil levert dat stress op... En stress is nooit goed, je moet kunnen genieten tijdens het klussen. En natuurlijk is de wens er heus wel.. Maar als je er minder mee. Bezig bent en dus meer van elkaar geniet heb je meer kans op slagen...

Deel Deze Pagina