Ik weet niet of ze met 5 maanden het al 'moeten doen', maar het valt mij op dat Kim haar armpjes naast haar lichaam laat hangen als ik haar vastheb (buik tegen buik zeg maar). Ze pakt mij met haar handjes niet vast aan mijn kleding ofzo. Ook steunt ze met haar armpjes niet op mijn borst. (goh, dat zoiets simpels nog zo moeilijk kan zijn om uit te leggen ) Ook is zij nog niet bezig met draaien en steunt zij ook niet op haar onderarmen als ik haar op haar buik leg. Dan doe ik haar armpjes goed, maar binnen 5 seconden ligt ze erbij alsof ze aan het einde van de schoolslag is... Dus ik vroeg mij af, komt dit allemaal later pas? Verder is ze wel actief met de armpjes, pakt speeltjes, brengt van alles naar haar mond, grijpt altijd mijn haar vast als ik binnen handbereik ben, enz enz. Ben benieuwd hoe het bij jullie kleintjes gaat!
Ik lees voor mij geen herkenning, Eva heeft eigenlijk altijd al op haar armpjes gesteund (behalve de eerste dagen toen haar linkerarmpje nog 'verlamd' was dan). Of je je zorgen moet maken, ik heb werkelijk geen idee. Ik zou even wat ervaringen hier afwachten en anders even langs het cb (als je een beetje een goed cb hebt tenminste). Elk kindje ontwikkelt zich toch weer anders en ik heb zelfs zoiets van, niet te snel druk om maken (nu heb ik wel makkelijk praten). Maar het is wel goed om na te gaan of het inderdaad 'normaal' is.
Oh nee, druk maken doe ik mij zeker niet. Het is meer iets wat ik mij afvraag, meer dan dat is het niet. Ze doet genoeg andere dingen met haar armpjes die goed zijn! Maar mijn oudste steunde wel met haar armpjes, dus ik ken dit niet en vraag mij dus af of anderen het herkennen. Ik weet van jouw berichten dat Eva al vrij snel haar hoofd omhoog hield in de buikligging. Nou, Kim is het omgekeerd hoor! Die heeft er echt een hekel aan
Eva deed dat inderdaad al vrij snel, de eerste keer dat we geoefend hadden was met 2 weken geloof ik en toen hield ze haar hoofd al goed omhoog. Eva is ook echt een buikliggertje, telkens maar draaien naar haar buik en inmiddels ook slapen op haar buik. Haar kale plek op haar achterhoofd is bijna weg . Goed dat je je niet druk maakt. Als ze verder haar armen wel goed gebruikt, zal het wel gewoon niet zo'n buikliggertje zijn denk ik. En als ze verder wel genoeg kracht in haar armen heeft (kan je wel merken als ze met bijvoorbeeld een babygym speelt) is het toch goed? Komt vanzelf wel. (Al kan ik me zo moeilijk voorstellen hoe het is om een baby te hebben die eigenlijk alleen maar op haar rug ligt . Maar goed, elke baby is gewoon anders).