Ik voel me zo'n slechte moeder:-(

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MinnieJ, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Tja ik vind het een beetje moeilijk uit te leggen,mijn zoontje was 22mnd toen ik er heen ben gegaan.Zij kan als het ware bij kinderen naar binnen kijken,ze maakt contact met hem en dan vertelde hij via haar eigenlijk wat er in hem omging etc.
    Zei wist dus via hem dingen over mij en over hemzelf te vertellen die ze onmogelijk kon weten.Maar dus ook waarom hij zo slecht sliep.Door die dingen op te lossen is hij dus ook weer gewoon gaan slapen,er waren nog wat andere problemen,binnen de kortste keren had ik een heel ander kereltje!

2. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Nog even een update, wat ik dus vandaag heb gedaan voelde veel beter.

Ik heb weer een nieuw muziekdoosje (oude was al tijdje kapot) dus zodra ik die aanzet en de kamer uitloop huilt hij helemaal NIET, maar gaat pas jengelen zodra het muziekje afgelopen is, ik laat hem dan eventjes jengelen, maar zodra het jengelen overgaat naar echt huilen gaat een van ons naar boven, stelt hem gerust, muziekje weer aan, kindje weer stil, muziekje afgelopen, jengelen begint weer,weer naar boven, geruststellen muziekje etc...

En eindelijk vandaag na 2.5u viel hij dan in slaap, gewoon rustig zonder overstuur te zijn en zonder dat wij erbij hoefden te zitten:)

Deze tactiek gaan wij mee door, want dit voelt toch het prettigst voor ons.

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Dan zou ik eens een casette recorder met rustige muziek aanzetten en dan als je zelf gaat slapen uitzetten of na een uur de muziek langsaam aan stil laten vallen ... in die tijd slaapt uk wel neem ik aan!

4. TantePerenboom

TantePerenboom Niet meer actief

Als dit is waar je je nu prettig bij voelt moet je dat doen meis.

Ik heb de 5 minuten regel toegepast en ben steeds langer weg gebleven. Eerst 5min wachten, gerust stellen, kusje geven en weg gaan. Is het huilen na 6 minuten weer terug.. dan 7 dan 8 en zo verder.

Ik voelde me ook mega rot maar hij moest leren om zelf in slaap te komen. Ik ben 3 dagen bezig geweest en nu geen problemen meer. Dit was bij mijn oudste van 3,5. Bij mijn jongste heb ik dit niet gehad. Die ging vanf dat hij 1 was bij zijn broer op de kamer slapen.

Lees je ook een verhaaltje voor? Ik heb echt een ritueel in de avond en ze gaan hier heel makkelijk naar bed. Douchen, Verhaaltje lezen even knuffelen, nachtlapmje en slapen.

5. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ja hier idd ook een routine van bad, fles, verhaaltje voorlezen. Vandaag en gister overigens toch weer bij hem moeten zitten, het ging even 20 min goed maar daarna raakte hij toch erg overstuur. Ach ja ik blijf het proberen..

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    tis joun manier prima,

ik kan echt niet begrijpen waarom je smiddags 2.5 uur lang bezig wil zijn met zijn middagslaapje, dan schiet het zijn doel voorbij,

Mijn zoontje had ook fases, enige wat ik wel deed was klink omhoog, hij hoefde niet te slapen, maar wel minimaal een uurtje uitrusten, 9 van de 10 keer viel hij in slaap maar soms niet, en dan haalde ik hem op, en lag die savonds gewoon vroeger op bed.

nu is hij net 3 geweest, en nog slaapt hij ong 3 keer per week smiddags, maar goed hier is zoonlief tussen 5 en 6 wakker.
    we hebben een paar weken geen slaapje geprobeerd, maar het verandere niets aan het vroege wakker worden, dus nu bekijk ik het per dag,

hoe gaat het slapen savonds, hoe laat gaat hij naar bed, in joun geval zou ik eens een weekje geen slaapje doen, kijken hoe het verschil is.

Deel Deze Pagina