Hallo dames wil graag met mijn dochtertje van bijna 4 jaar naar een kinderdieetiste toe in rotterdam wie van jullie lopen er ook bij een kinderdieetiste zoek er 1 in rotterdam wie ken er 1 groetjes Citta
Wij lopen bij een kinderdieetist in het Sophia (Rotterdam dus). Dit gaat bij ons dan wel via een KA. (groeit juist slecht)
Waarom wil je naar een diƫtist(e) met haar? Ik zou eerst even naar je huisarts gaan, die kan je doorverwijzen hoor.
Hier bij dietist maar niet dicht bij rotterdam voor kinderen moet je een verwijzing hebben hoor, kan niet zomaar..
ik ben naar de huisarts geweest en die verwijst ons naar kralingen ja dat vind ik iets te ver . waarom ik naar een kinderdieetiste wil met mijn dochter om graag willen weten wat ze wel en niet mag en of ik het nu wel goed doet kwa voeding en gewoon een steuntje in me rug haar bmi geeft aan dat ze 8 kilo moet afvallen gr Citta
Ik loop ook met mijn zoon bij een dietiste. Al vanaf dat hij 2.5 jr is. Hij woog met 2.5 jaar al ruim 26 kilo bij 1m10. Erg zwaar dus. Nu is hij voor zijn leeftijd nog zwaar maar wel in verhouding met zijn lengte. Hij word over 3 weken 5,5 jr en is 1m38 en weegt 30 kilo. Hij gaat erg goed nu maar omdat hij erfelijk hoge cholesterol heeft moet zijn eten op goede wijze bijgehouden worden en zijn bloed elke 3 mnd geprikt worden. Ook word hij elke 3 mnd gewogen en gemeten en in de gaten gehouden hoe het gaat.
mijn dochter word 14 feb 4 jaar en ze is 110m en weegt 28,5 dus ook te zwaar en daar wil ik nu wat aan doen dat het niet erger word ze heeft maat kleding 128 a 134 en schoenen 30 a 31 en misschien word het minder als ze straks naar de kleuterschool gaat want dan eet ze thuis smorgens een boterham en middags op school fruit en een boterham en dan pas als ze uit school komt de avondeten . nu gaat ze 2x in de week middagen naar de peuterspeelaal en 2 x in de week ochtende naar de kleuterschool om te wennen we eten 6 dagen in de week een prak ( groenten ,gekoookte aardappellen en stuk vlees en toetje) ze drink siroop suikervrij met water verdunt 3 x per dag fruit snoepen zijn we al 5 maanden mee begonnen dat ze alleen weekend krijgt .ook geen handen vol ik wil gewoon graag weten wat ik nou goed en fout doet bij de dieetiste
de laatste keer in nov ben ik langs de CB geweest voor controle met mijn dochter en kreeg ze de laatste prik ook en zij zei dat ik moet afwachten hoe het gaat op de kleuterschool .want dan eten ze minder en bewegen ze meer maar ik wil nu al wat aan doen
Een tip voor jezelf: schrijf eens 2 weken lang ALLES op wat je kind eet en drinkt. Maar dan ook echt alles. 3 x fruit op een dag voor een kind wat te zwaar is, zou ik niet doen. Fruit bevat ook veel suikers. Twee keer per dag is prima en heel gezond. En probeer limonade te vervangen door thee (zonder toevoegingen) en water. Limonade bewaar je dan weer voor 1 x per dag of alleen in het weekend. Wat voor een toetje geef je? Ik zou dit afschaffen. Je kind heeft het niet nodig. Let vooral goed op wat je doet op 'bijzondere' dagen... even naar opa en oma, dagje naar de dierentuin etc... Moet je kind afvallen dan moet je OOK op deze dagen je aan je gewone patroon houden. Geen toevoegingen gebruiken (jus, mayonaise, ketchup etc) Gezien haar schoenmaat (best groot), wie heeft haar het laatst gemeten? 2-3 cm groter maakt al een flink verschil. BEWEGEN, BEWEGEN, BEWEGEN! Veel succes! Het is vooral belangrijk dat JIJ weet wat gezonde voeding en een gezond leefpatroon is zodat je dat kan doorgeven. EN... goed voorbeeld doet volgen!
@citta: ik denk dat ze hooguit zeggen dat 3x per dag fruit wel veel is.. (Maar wel beter dan snoep.. Wel ook vol suiker) Wellicht 1x fruit vervangen door een cracker en veel naar buiten. Maar bij ons werd het op de kleuterschool inderdaad wel snel minder. Ze was bij de schoolarts vorige maand voor het eerst in d'r leven netjes op de middellijn qua gewicht. Daarvoor altijd lengte -2 en gewicht +1 Ze blijft een mini... (Ik schrik serieus van 4-jarigen van 1.18 ) Maar gewicht gaat beter En wij gaven indaad nooit (ok, bijna nooit) snoep en chips. Dat krijgt ze op school wel meer nu... Maar wat mee naar huis gaat gaat in de snoeppot
Die tip van het opschrijven zeker doen..moet ik ook van de dietiste...dan zie je toch vaak waar het fout gaat. Hier een dochter van denk toch wel 120 cm minstens...(weet het niet meer, half jaar terug was ze 118cm) En 32 kg op dit moment, ook schoenmaat 30...ze word over 2 maanden 5 jaar oud... Ze draagt soms zelfs 146/152...vooral om de breedte dus...
Mijn zoon woog met 36 mnd (3jaar) ook 28 kklo bij 1m12 en op dat moment kledingmaat 128/134. Maat 33 schoen. Nu dus bijna 5,5 jr en is kwa gewicht naar beneden gegaan omdat ze met school veel bewegen. Nu 30 kilo terwijl hij met precies 3 jaar er dik 28 woog en toen 1m12 en nu 1m38. Kledingmt 140/146. Schoenmt 36/37. Alles is wel in verhouding nu alleen is hij erg groot voor een 5 jarig jochie.