ik voel me zooo genaaid!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door paars, 19 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Ik lees nu meerdere verhalen op internet dat meer mensen hier zijn ingetrapt.. echt precies hetzelfde verhaal als ons. ze laten mensen tekenen voor een keuken die ze zouden kunnen kopen voor die afgesproken prijs. zonder te hebben gezegd de keuken te nemen of niet dus een vrijblijvende offerte.
    Dit blijkt dan later een koopcontract te zijn.

Ik vertouw dus nooit weer iemand als ik van plan ben ergens een grote aankoop te doen.

Ik heb nu ook een naam tussen de papiergen gevonden van de verkoper die ons heeft geholpen. wie weet helpt dat en gaat hij eerlijk zijn. laten we het hopen

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Een verkoper gaat je echt niet helpen , bij de mandemakers groep krijgt de gene die de keuken verkoopt namelijk een extra bonus. Daarom zijn zo ook agressief zodat jij een contract tekent en hij/zij een bonus krijgt.

3. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Hoi, wat staat er precies in het contract?
    Lees dat eens goed na! Ze kunnen wel van alles zeggen, maar klopt het ook, staat er dat je moet betalen?

uitleg van offerte:

Offerte - Wikipedia
    Koopovereenkomst - Wikipedia

misschien heb je er iets aan;)

4. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    Indien je een kopie hebt van het bewijs dat je getekend hebt. Bezwaar maken naar het adres van het hoofdkantoor van de leverancier. Hierin duidelijk verhaal vertellen en dat je vanwege deze kwestie in het geheel af ziet van de keuken en dus ook de prijs.

Indien je geen bewijs hebt naar de winkel bellen en aangeven dat je een kopie wilt hebben van het document wat je getekend hebt. Deze behoren ze je te geven namelijk.

Indien je dit niet van de winkel krijgt hier bezwaar tegen maken via hoofdkantoor. Aangeven dat je telefonisch contact hebt gehad (data en vooral de naam noteren) met het verzoek om levering kopie document. Bezwaar maken tegen de klantvriendelijkheid en aangeven dat je algeheel afstand doet van alle zaken met betrekking op de leverancier.

Geef in het bezwaarschrift aan dat je fout bent voorgelicht door de verkoper (naam verkoper noteren) en dat je niet gediend bent van dit soort praktijken. Aangeven dat indien er geen correcte oplossing word aangeboden je het via juridische stappen gaat regelen. (welke stappen dit zijn niet aangeven)

Indien hierop geen gehoor word gegeven naar radar gaan of kassa... zij kunnen je helpen ook met juridische stappen...

Geef in je brieven wel aan dat je een schriftelijke bevestiging wilt krijgen van je geschreven brieven en het zou slim zijn om alles aangetekend te sturen :)

succes

5. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik ben eigenlijk ook benieuwd of het in "het contract" staat waar jullie voor hebben getekend of er annuleringskosten aan zitten.
    zo niet kunnen ze je niks maken.

6. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    wat een hufters zeg.

ik zou de stappen van Kimm1988 volgen en idd aangetekend je verhaald en bij geen gehoord dreigen met kassa!!!!!!!

wij hebben onze keuken ook daar gekocht maar wel bewust ondertekent als zijnde koopcontact.
    Zou daar echter nooit meer een keuken kopen.
    net als dat ik NOOIT meer een badkamer koop bij Brugman...
    die lullen nl echt als brugman haha.

Succes

7. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Zet in de aangetekende brief ook, iets van mochten wij binnen 7 dagen na dagtekening niets van u hebben vernomen dan gaat u accoord met een kosteloze annulering. Ofzoiets, zo reageren ze altijd en zo niet dan heb je jouw gelijk al behaald

8. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Wat een slechte zaak! Ik kan je niet helpen, geen ervaring hierin.

Heel veel succes en ik hoop dat het in jouw voordeel met een sisser eindigt.

9. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede

Helaas is dit lang niet altijd mogelijk en is het een risico om dit te doen. Er zijn namelijk vele bedrijven die hanteren een 15 werkdagen termijn voor het beantwoorden van een brief. (sommige bedrijven langer en sommige bedrijven korter, indien je binnen 6 tot 8 weken niks hoort gewoon een 2e klachtenbrief schrijven en eventueel ook nog een 3e. Dan sta je namelijk sterker. en wel altijd een kopie bewaren van wat je stuurt en ook goed de data vermelden!!) Als de zender schriftelijk niet heeft aangevraagd om een schriftelijke bevestiging van de brief hoeven ze dit niet te laten weten. Anders horen ze dit schriftelijk aan te geven namelijk.

Dit soort dingen zijn soms ook terug te vinden in de algemene voorwaarden. Houd er rekening mee dat sommige bedrijven een uitgebreide A.V. hebben en soms ook een beknopte versie. Kijk dit ook altijd goed na. Soms staat er op een site van een bedrijf ook de A.V.

10. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Wij hebben onze keuken ook gekocht bij keukenconcurrent en zal dat noooit meer doen! Wat een oplichters zijn dat, met zéér agressieve verkoop!
    Jouw verhaal hebben wij niet precies meegemaakt, wel dat we tekenden en toen ook dachten voor die prijs hem te kunnen kopen maar verder nergens aan vast zaten nog!
    Maar goed we wilden de keuken ook kopen dus dat was nog zo'n probleem niet,wel dat we achteraf veel bijkomende kosten kregen waar we vooraf meerdere malen bij de verkoop èn het tekenen naar gevraagd hadden, en achteraf blijkt het dan toch anders te zijn!

En als je dan op hoge poten terug gaat (nog voor de plaatsing) en duidelijk maakt (op een nette en zakelijke wijze) dat je hier totaal niet van gediend bent zijn ze ineesn niet meer zo vriendelijk als voor de verkoop, misselijke mannetjes!!
    Heel frustrerend, want je leest goed, je denkt nergens aan vast te zitten en toch blijken ze je te naaien! Bah!!!!

Hoop dat je dit kunt oplossen en zou zeker de rechtsbijstand (als je die tenminste hebt natuurlijk:p)inschakelen of idd iets van kass of radar!! In elk geval succes ermee meis!!

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Goh das mooi lullig zeg, ik snap niet hoe goedgelovig men kan zijn en gelijk een handtekening te zetten en waarom gelijk je naam adres telefoon nummer geven? Maar goed tis nou gebeurd dan zou ik gewoon die vent net zo goed zelf gaan dreigen:)

12. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Wij hebben ook een keuken gekocht bij de keukenconcurrent en moet zeggen dat we wel netjes zijn behandeld. We hadden ook een koopcontract getekend maar dan onder behoud van financiering. Mochten we de financiering van ons niet rond hebben gekregen konden we kosteloos afzien van de aankoop.

Hoop dat je alsnog je gelijk kan krijgen.
    Succes meid.

13. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    wow dan ben je flink genaaid ook zeg :S

zoiezo rechtbijstand inlichten.
    brief schrijven met een termijn waarin hun kunnen reageren.
    langs gaan in de winkel en het nog eens duidelijk en rustig uit leggen dat jehier niet mee eens ben.
    eventjes bellen naar het hoofdkantoor en in ieder geval vragen naar de hoogstmogelijke persoon.
    en laat je dan hier in ieder geval geleerd van hebben om nooit maar dan ook nooit meer iets te ondertekenen zonder zeker te weten of je het ook ECHT wil hebbe. of Kan betalen.

hopelijk gaat dit goed komen !!

14. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Op het forum van Tros Radar staan honderden berichten van mensen die "genaaid" zijn door Keukenconcurrent (of één van die andere zaakjes die onder de Mandemakersgroep vallen). Ook oud-medewerkers geven toe dat ze hun klanten echt oplichten. Sterker nog: iedere week zijn er rechtzaken tussen keukenconcurrent en hun klanten! Het ergste is nog, dat Keukenconcurrent zichzelf juridisch gezien helemaal afgedekt schijnt te hebben.
    Maar als ik jullie was zou ik het hier NIET bij laten zitten. Deze oplichters gun je dit sowieso niet! Ik ben geen expert, dus kijk eens rond op het forum van Tros Rader, want daar zitten mensen die jullie kunnen adviseren over dit onderwerp.

En daarnaast is dit ook een waarschuwing voor alle andere meiden hier die overwegen om een keuken bij keukenconcurrent te kopen: NIET DOEN!!!! Blijf weg uit die zaak, ze lichten je op waar je bij staat! Wij hebben vorige week onze keuken gekocht bij een eerlijke, betrouwbare keukenzaak in Duitsland (na een aantal andere offertes opgevraag te hebben) en wij hebben de keuken gekocht voor een fractie van de prijs als die door de Mandemakers Groep geboden werd.

15. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Stond dat niet in de papieren dan?

16. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Misschien heel onbegripvol van mij hoor maar ik begrijp niet hoe iemand zoiets kan ondertekenen. Zo'n verkoper kan zoveel zeggen maar je leest toch letter voor letter bij zoiets waarvoor je precies tekent. En gedwongen worden om te tekenen, zolang ze geen pistool tegen je hoofd houden zouden ze mij niet kunnen dwingen. Ik weet hoe die gasten te werk gaan hoor. Wij zijn er ook geweest en toen wij niks wilden tekenen werden ze erg pusherig en onaangenaam maar ik teken gewoon simpelweg niks en ben altijd van mening als ze nu deze peijs kunnen bieden kunnen ze dat over een tijdje vast ook nog wel.
    Ik vind het wel heel erg rot voor je hoor. 2000 euro is een heleboel geld zeg. Dat is dan je beloning dat je zo goed van vertrouwen bent.
    Probeer inderdaad alles in te schakelen om hier onderuit te komen en lees het contract nog eens heeeel goed door.

17. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Volgens mij zei TS ook dat er bij hun ook van zoiets sprake was, ze schreef dat ze de papieren van de hypotheekverstrekker nog had liggen over dat de financiering niet ging lukken. Nu snel de kleine lettertjes gaan lezen van wat je getekend hebt, lijkt me.

18. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Wat een naaistreek!!

Maar dacht je niet toen hij zei 'dat je er met een bewijs van de bank dat de hyptoheek niet opgehoogd werd vanaf kon' dat je er toch een soort van aan vast zou zitten?

19. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    wat een rotstreek!

heel veel succes ermee!

en als ze dreigen met 'er werk van maken' zou ik in jou geval zeggen: oh dat is goed, dan hoef ik het niet te doen, kom maar op, ik ben niet bang...en heb ook een goeie rechtsbijstandsverz.

maar ja.. dat moet je wel durven (bluffen)

20. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou anders nog even bij de bank informeren of zij de papieren door willen faxen naar de keukenconcc.

Deel Deze Pagina