Maak ik me te druk om de mex griep?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Marieke1978, 10 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Mijn zoontje is nu 10 weken oud. En ik ben, ongetwijfeld als velen, doodsbang dat ie de mexicaanse griep krijgt.

Ik zit eigenlijk hele dagen met hem in huis, laat zo goed als niemand m'n huis meer in, vermijdt supermarkten, winkelcentra, tankstation etc etc...

Ik zou het mezelf niet vergeven als ie het zou krijgen, van een ander of van mij.

Ben ik nu te obsessief bezig? Zijn er meer mensen die zo radicaal doen? Of maak ik me nu gewoon te druk?

Liefs en groetjes Marieke

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja dat vind ik wel vrij extreem. En dat komt van iemand die er ook heel bang voor is. Maar jij laat je leven leiden hierdoor en dat s nooit goed.
    Ga je zelf ook geen boodschappen meer doen, of je man? Dan kunnen jullie het net zo goed aan hem geven. Je kunt er wel een beetje rekening mee houden, maar dit vind ik wel ver gaan. Ook omdat hij toch ook frisse lucht nodig heeft..

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Tis wel een dilemma, nu ook met t enten..
    Nu komen wij ook niet veel "onder t volk" We wonen op een boerderij.. Maar de boodschappen zal ik toch moeten halen.. Ik probeer t te doen op momenten dat ik denk dat t rustig is in de winkels..
    Ik ben wel heel blij dat ik niet in t westen van t land woon.. Daar zit je sowieso al veel meer op een kluitje met allerlei virussen en bacillen..( lees: mensen) dan hier op t Friese plattelandje..

Als je gewinkeld hebt, bij thuiskomst je handen goed wassen.. Heb je op grieppandemie geneust, voor info over wat je zelf kunt doen om besmetting te ( proberen) voorkomen?

4. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Ik ben ook als de dood dat Joshua de mexicaanse griep krijgt, maar ik vermijd echt de winkels niet en de mensen mogen ook echt wel hier thuis komen hoor...
    Vind dit net een tikkeltje te overdreven...

Liefs en knuffel,

Patricia

5. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik heb een ventje van 9 maanden en ook nog een dochter van 5 jaar. De kans op besmetting op school is natuurlijk heel erg groot. Maar dan zou je ook niet meer kunnen gaan werken, naar school gaan, boodschappen doen. De ziektekiemen kunnen overal aan zitten, zelfs aan een winkelwagen, iemand bij de kassa etc. Dan moet je jezelf gaan opsluiten. Ik vind het ook eng maar je moet toch verder.

6. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hier is de kleine bijna 2 weken

en na eergister t nieuws te hebben bekeken zij we gister langs onze ha gegaan en alle vragen afgevuurd
    De huisarts heeft mij en mn mannetje daarna meteen de eerste inenting al gegeven
    En door bv krijgt de kleine van mij antistoffen mee

ook staan er in huis overal flesjeshandgel met alcohol voor de visite en zelf gebruiken we t ook. En als mensen verkouden of ziek zijn
    dan komen ze maar een andere keer

echter wij zijn met de kleine toch al gewoon lekker na buiten geweest boodschapjes gedaan en al een paar keer na het ziekenhuis.

Je kunt je kleintje helaas niet overal tegen beschermen en je moet je ook bedenken dat ze wel de kans moten krijgen om weerstand op te bouwen

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    in huis overal flesjes met alcohol??

hier in huis wel 2 pompjes met zeep.. waarvan 1 t meest door mn man gebruikt word als ie vanuit de stal komt.. Verder was ik mn handen echt niet vaker dan voorheen..
    Misschien omdat ik t gevoel heb hier "veilig op de pôlle" te zitten.. Visite/ andere aanloop is hier weinig.. met dit snert weer ga ik niet naar buiten, tenzij t ff niet anders kan..

heb nu al zin om over 2 weken naar de "bacillen-verzaal-plaats"te gaan om de spuit te gaan halen.. OLé!! Mooi ff wat verschillende bacillen en virusjes uitwisselen met elkaar..

8. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Ik had net de GGD eens gebeld over wanneer wij als ouders worden inge-ent. Zegt die vrouw die ik aan de lijn had toch werkelijk;

Ik zou me niet laten inenten hoor! Want je krijgt baccillen ingespoten en die kan je weer overbrengen op je kindje door uitademing en je kan er zelf ziek van worden.Daarbij worden jullie pas na de 23ste november gespoten en dan 2 weken later nog eens.Wie weet is de piek dan al wel over.Je kan beter een beetje thuisblijven. En dan nog , met die spuiten, is er geen garantie dat het gaat werken. Resultaten pas eind 2009 bekend!

Tja....ik vraag me inmiddels af wie wel wat weet met enige zekerheid! Als de GGD het bovenstaande zegt, uitgerekend de GGD, wat moet je dan nog doen of geloven?

Ik vraag het me af?!

Grtz

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dit kan ik bijna niet geloven. Schokkend dat mensen met zo weinig medische kennis bij de GGD werken. Marieke ik kan je niet vertellen wie je moet geloven, maar deze dame in ieder geval niet. Uitademing.... ja hoor!!
    ik zou als ik jou was gewoon eens op grieppandemie.nl kijken. Daar staat alle informatie bij elkaar.

10. bapsie

bapsie Niet meer actief

Wat kraamt die mevrouw een onzin uit! je krijgt een dood virus geinjecteerd, kan zich dus neit vermenigvuldigen en je kan dus niet je kindje besmetten! geloof deze onzin niet!!!

11. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Koppel dat antwoord eens terug naar de GGD.. Ben wel benieuwd wat ze te zeggen hebben op wat een eigen medewerker verteld...:D

12. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ik ben ook doodsbang meid. Voor me kleine. Je bent niet de enige. Ik wil me ook t liefst opsluiten, maar dat heeft weining zin! Heb nog 2 andere kids van 8 en 5. En die gaan ook naar school. En jah boodschappen etc moet toch gedaan worden. Ik weet t ook niet meer. Maar ik laat me kleine wel inenten.

Liefs Jeanney

13. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Heb een ventje van iets meer dan 4 maand thuis, die "mag" dus niet zelf geënt worden. Maar de papa en mama wel, dat gaan we dus ook zeker doen.

Alleen al omdat papa op een groot bedrijf werkt en mama werkt in een apotheek (of all places). Dus vooral ik wil wel ingeënt worden want (al hebben we op de deur aangeplakt staan dat ze met Mex.griep niet binnen mogen komen) ze lopen bij ons zo naar binnen toe voor een kuurtje.:x

Vind het wel fijn dat we voor hem niet hoeven te kiezen, voor mezelf kiezen is toch wat makkelijker;)

14. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ;) dag 3 na de inenting(deel1) en manlief en ik zijn nog steeds oppie toppie gezond en de kleine heeft ook niets:)

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik zou een klacht indienen bij de GGD.

16. Ellen30

Ellen30 Actief lid

7 nov 2008
    160
    0
    0
    Ik vond het allemaal een beetje overtrokken. Bijna alle personen die zijn overleden aan de mex. griep hadden al een andere ziekte onder de leden. Mijn zus is vpk en laat zich NIET inenten. Bij een normale griepgolf overlijden ook mensen, maar nu word er opeens zo panisch over gedaan.

Dat wil niet zeggen dat ik het niet eng vind hoor, want mijn zoontje hoest ook en is verkouden maar zolang hij geen koorts heeft, maak ik me niet druk. Hij drinkt nog goed en lacht. Men zegt dat de grootste piek in decemer alweer voorbij is.

17. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi,

Ja,die piek, daar heb ik ook eens over gedacht inderdaad.

Vanaf 23 november worden we als ouders getest...laat dat bijv. dan de 30ste zijn. Das dus over kleine 3 weken pas! Dan dus spuit 1....leuk maar bied ook nie de volledige bescherming, dan 3 weken wachten, spuit 2. Dan zitten we dus al eind december....en dan NOG heb je geen garanties.

Ik weet het ook nog nie wat ik ga doen hoor. Voor't zelfde geld word je zelf ziek van de spuit?! Hoeft natuurlijk nie, maar't kan wel.

Tis allemaal een beetje dubbel en niemand schijnt nu echt te weten , hoe wat en waar precies. Begin me af te vragen of alles nie een beetje heel heftig gebracht wordt door bijv. media.

grtz

18. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi TS, als je kindje 10 weken oud is dan kan hij of zij wel wat hebben. als ik jou was dan zou ik me niet zo druk maken en het wat los proberen te laten. Het lijkt me ook niet goed om zo obsessief bezig te zijn, je kindje voelt alles aan van zijn moeder, en betrekt dit gevoel op zichzelf. Geen mensen meer zien is niet goed voor jou, en je sociale netwerk, en hoe lang wil je dit volhouden?
    Dat is geen leven! ook niet voor je kleine, en je man.
    succes

19. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Ik heb ook een kleintje van 10 weken en denk er zeker over na. Op sommige momenten krijg ik het er toch ook wel benauwd van maar ik denk maar zo, als ze het moet krijgen krijgt ze het toch wel. Ik maak me er maar druk om als het dan zover is en nu genieten van dr want anders maak ik mezelf en me kindje alleen maar gek (om niks..).

Deel Deze Pagina