hoi meiden. ik ben 8 dagen geleden bevallen van een giga mooie zoon. ik ging eerste elke dag gewoon naar de wc om te poepen. nu sinds twee dagen kan ik niet naar de wc ik heb wel giga last van mijn buik maar ik heb het idee dat de ....... gewoon te hard is en er niet uit wil. wie heeft hier de oplossing voor? ik wil echt heel graag kunnen maar ik heb ook last van aambeien zou het daar ook aan kunnen liggen ik heb er spul voor wat giga goed werkt en ze zijn bijna verdwijnen. maar poepen nee ho maar. sorry voor dit akelige verhaal maar ik weet geen raad meer want heb echt wel het idee dat ik moet maar komt niks en heb ook buikpijn. liefs
dag meid, ik ken het, ik kon een hele week niet naar het toillet. Je kunt lijnzaadolie proberen (te koop bij de tuinen) waar je dressings mee kunt maken of gewoon puur kunt eten. Je kunt ook een glas jus d'orange met 2 lepels slaolie drinken of laxeertabletten nemen. Kun je hier wat mee? succes. tis vervelend ik weet het...
je kunt ook je vk of ha vragen om van die zakjes met poeder, daarvan wordt je ontlasting dunner. Ik kreeg ze na de bevalling voorgeschreven ivm sbtotaalruptuur. Zodat ik iig geen dikke ontlasting zou hebben wat teveel druk op de wonden zou geven. Verder idd lijnzaadolie (heb je ook capsules van) veel vezels eten veel drinken kan me ook voorstellen dat alles in je buikgebied moet herstellen dus ook je darmen. Die moeten ook weer op hun plaats komen. iig sterkte!
Ik had ook erg veel last van verstopping na de bevalling. Mijn ontlasting was zo dik/hard dat ik zelfs een scheurtje heb opgelopen... :S Ik heb van de huisarts movicolon voorgeschreven gekregen en dat werkt erg goed. Het zorgt er voor dat je darmen meer vocht in je ontlasting laten zitten, zodat de boel wat zachter blijft. Ik kan sindsdien weer iedere dag zonder pijn.
hoihoi ik kreeg zakjes met poeder die de ontlasting zacht maken, hielp echt super, even vragen aan huisarts, ik geloof dat je ze ook wel bij van die natuurwinkels kunt halen hoor, succes ermee groetjes pampers
bijna iedereen heeft het na de bevalling ,,. 1 week en zelfs langer, dat de ontlasting minder is.. (bij mij net zo.. ook heel hard en echt bijna zwart *Sorry*) ik heb er niets voor genomen.. ik heb gewoon gewacht totdat het vanzelf kwam.. je darmen moet zich nog goed zetten, en er zijn nog wel wat dingen die meespelen.. dus ik zou gewoon wachten tot het vanzelf komt.. tenzij je het te pijnlijk vind,. dan zou daar misschien iets tegen kunnen halen..
Ik kreeg daar movicolon voor, wat ik toevallig al in huis had omdat ik het vlak voor de bevalling ook al moest gebruiken. en voor de natuurlijke weg: pruimen en vezels (tarwe&fruit) eten, sochtends een glaasje lauw water drinken, bewegen (alhoewel ik begrijp dat dit laatste moeilijk gaat) Sterkte!
lijnzaad heeft hier goed geholpen. Maar, 2 dagen is toch niet zoveel? Ik heb vanaf de bevalling er 8 dagen over gedaan voor de eerste ontlasting. Niks aan t handje hoor. Maar lijnzaad is echt goed spul!