Ik voel meteen mijn baarmoedermond als ik met mijn vinger de vagina in ga

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Molensteen, 27 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ok, ik controleer de stand van mijn baarmoedermond.
    Maar deze keer 3-4 dagen voor nod ook, maar voel gewoon dat ie meteen bij ingang vagina ligt
    Dat is niet normaal toch?

2. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hi molensteen,

Ik zou dit even met je huisarts bespreken die kan je misschien doorverwijzen naar een gynaecoloog. Iedere vrouw zit anders in elkaar. Wat betreft het onderzoeken van je baarmoedermond wil ik je aanraden hiermee te stoppen. Er is niet bewezen dat de stand uitmaakt wanneer je vruchtbaar bent. Je baarmoeder mond voelt uiteindelijk anders als je zwanger bent en dan is het helemaal onverstandig eraan te blijven frunniken. Je kunt wel afgaan op vruchtbaar slijm maar echt irriteer niet onnodig je baarmoedermond. Zeker niet als je zwanger bent.
    Liefs!

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik breng medicatie aan dichtbij de baarmoeder mond dus voel hem vaak. Als ik niet zwanger ben ligt hij voor NOD laag, en als ik wel zwanger ben ligt hij voor NOD heel hoog en blijft daar.

4. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Ik breng ook medicatie aan daar maar dat is erin en eruit. Het is echt niet handig om aan je baarmoeder mond te blijven frunniken. Verloskundige en gynaecologen toucheren ook echt alleen als het echt moet. Maar voor je situatie van nu zou ik echt even met de huisarts bellen.
    Succes!

5. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ja klopt doe ik ook niet maar voel wel inmiddels verschil erin

6. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Juist andersom hoor. De periode van vruchtbaarheid kan je voelen aan de baarmoedermond stand want dan ligt deze hoog en iets open. Een zwangerschap kan je juist niet aan de hand van de stand meten

7. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Vreemd alle gynaecologen die ik spreek zeggen dat de stand nooit uitmaakt. Waar ik enkel op doelde is dat de baarmoedermond bij zwangerschap stug en gesloten is en dat wijst dus wel een verandering aan. Mij zijn meerdere redenen gegeven niet aan je baarmoedermond te gaan zitten frunniken om erachter te komen of je vruchtbaar bent. Gewoon niet doen.
    Temperatuur, doe ovulatietesten, standaard berekeningen, en ovulatie pijn en het in de gaten houden van vruchtbare afscheiding (komt voornamelijk naar buiten na stoelgang of lichamelijke inspanning). Lijkt me voldoende toch ;)

8. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik frunnik ook niet. Ik voel tijdens de vruchtbare dagen enkel zoals ik een tampon binnen zou brengen en nu ook weer...

Daarbij zou tijdens intimiteit vingeren ook uit den boze zijn?

Mijn Vk heeft me aangegeven dat tijdens de vruchtbare dagen je baarmoedermond erg zacht is als een kussentje en hoog ligt ja.

En daarna Weerd hard wordt en zakt. Maar gisteren voelde ik gewoon ff omdat ik beetje kriebels had beneden en voelde een harde bal zitten...

Ik wacht mijn ongi nu ff af, ws donderdag en na ongi ga ik naar huisarts.

9. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Nee met de intimiteit lijkt het me ook helemaal niet lekker als er aan je baarmoeder mond word gekieteld :p Je vingers vind gewoon niet altijd even hygiënisch en de baarmoeder raakt snel geprikkeld door aanraking van de baarmoedermond. Etc etc Hopelijk trekt het snel weg!

10. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Haha moet ff lachen om bovenstaande :)

Deel Deze Pagina