vorige week zijn lief en ik een paar dagen weggeweest..mijn broer past dan altijd op ons huis en kat. De kat was vorige week niet zich zelf..maar op het moment dat wij terug kwamen heel aanhankelijk en knuffelig..vooral met mij! Nou moet ik zeggen dat wij altijd al grote vrienden waren maar vooral in het begin van de zwangerschap moest hij niks van mij weten! sinds dat wij terug zijn van vakantie (dit word de 4e nacht) slapen wij op de kinderkamer omdat wij nu met onze eigen slaapkamer bezig zijn.. Deze kamer heeft een dakraam..sinds 2 nachten kruipt de kat op 1 of andere manier omhoog en staat hij zielig te miauwen in de dakgoot bij het dakraam..De 1e nacht denk je nog aah wat zielig we halen hem naar binnen! Net gebeurde t weer..dus ook naar binnen gedaan maar de kat is absoluut niet zichzelf..ik heb hem een tijdje op mijn bed gehad (wat ik eigenlijk niet wil) maar daarna werd hij wat wilder waardoor we hem maar gauw naar beneden hebben gedaan.. Maar ik ben een denker..vraag mij af waarom de kat zo doet..word er eigenlijk onrustig van..omdat ik geloof dat er meer is tussen hemel en aarde.. waarom doet onze kat zo?? Is het toeval?? heeft hij door dat we ergens anders liggen?? of heeft hij iets met mij?? ik weet eigenlijk niet wat ik met dit bericht wil bereiken maar ben het nu wel kwijt haha
Wij hebben 3 katten en ze zijn geleidelijk aan ook zichzelf niet meer. (s nachts lopen mauwen, slechter eten, steeds achter mij aanlopen) We hebben het idee dat ze best aanvoelen dat er wat gaande is, de extra hormonen kunnen ze onbewust ruiken en oppakken (zoals mannen dat ook kunnen hebben, die ook misselijk zijn, buikje krijgen etc) We hebben dit zelfs aan de vk gevraagd en zij bevestigde het dat katten het best merken. Ze weten ws niet wát er gaande is, maar wel dat er wat is. En dat je kat nu graag bij je wil zijn, kan ook komen doordat je bent weggeweest en nu op een andere kamer slaapt. Het is anders dan anders, en geen dier zo'n gewoonte dier als een kat...! Tja, wat moet je ermee, k zou hem gewoon of negeren als je hem niet op je slaapkamer wil, of de deur open laten. Zet evt een mandje neer waar hij kan gaan slapen...
Staat hij in de dakgoot?? *slik* ik zou zorgen dat dat iniedergeval niet meer kan gebeuren! Voor hetzelfde geld mietert hij naar beneden! Tuurlijk voelt een kat het aan. Jij bent zwanger EN je bent weggeweest EN je ligt op een andere kamer EN je andere kamer is anders dan anders... Zelfs als je een plant verschuift kan het nog stress opleveren. Gebruik een feliwayverdamper, dat helpt echt!
Wij hebben ook 2 katten. De ene is altijd al een knuffelbeer geweest, maar die andere is nooit een schootkat geweest. Maar toen ik zwanger werd is de niet schootkat helemaal veranderd. Ze ligt continue tegen mij aan, volgt me overal (binnen en buiten)en komt regelmatig knuffelen (dan gaat ze ook met voorpootjes stampen) De laatste dagen is het gedrag nog wat extremer geworden, of ze het door hebben dat er binnenkort wat gaat veranderen. Denk echt wel dat katten dingen aanvoelen.
Wij vertelde het goede nieuws aan mijn schoonzus en de kat die zij op dat moment in huis had om op te passen kwam na een tijdje bij mij op schoot zitten. En dat doet hij normaal niet zo snel, helemaal niet bij onbekenden. Hij zocht echt z'n plekje op mijn benen en ging lekker liggen. Wij vonden dat toen ook apart. Misschien dat ze ruiken wat er gaande is en deze kat wilde mij misschien beschermen ofzo?
Ik denk zeker dat katten dat kunnen aanvoelen. Toen ik drie maanden te vroeg beviel vorige zwangerschap is onze kat weggelopen, alsof hij de stress voelde. Toen ons zoontje een dagje thuis was kwam hij doodleuk weer aanwandelen alsof hij helemaal geen 13!! Weken weg was geweest.
Denk dat dieren sowieso dingen veel sneller in de gaten hebben dan wij denken Onze hond kwam vorig jaar net voor ik naar bed wilde bij me zitten en maar tegen me aan duwen. Ik zeg wat is er nou moet je nog plassen. Dus hup weer naar buiten en binnen weer raar doen. Ik ga ff naar de wc en hup vliezen breken... Ze voelen dingen aan, zeker weten
Hier ook een kat die niet zichzelf is sinds de zwangerschap. Heel knuffelig en aanhankelijk, al wil ie absoluut niet OP mijn buik zitten. Die schopjes vindt ie maar niks. De afgelopen dagen is ie helemaal het spoor bijster. Stuitert middenin een regenbui naar buiten, komt finaal doorweekt weer terug en gaat op allemaal rare plekjes heel raar zitten miauwen. Nou rommelt het wel enorm bij mij. We zullen zien...