hoi meiden, Emily is nu 5 maanden oud en zit nog in de maxi cosi in de auto. alleen krijgt ze problemen met de beenruimte. haar voetjes zitten helemaal tegen de stoel en haar beentjes geheel gebogen. wanneer hebben jullie een andere autostoel gekocht voor jullie kindjes?
Dat haar beentjes zijn gebogen maakt niet uit zolang haar hoofdje maar niet boven de maxi cosi uitsteekt. Hier is ze met 11 mnd overgegaan op de autostoel. Het veiligste is om ze zolang mogelijk in de maxi cosi te houden.
Gebogen beentjes maakt niets uit. Ze mogen op z'n vroegst over als ze 9 kilo wegen, en op z'n laatst wanneer hun hoofdje boven de bovenrand uitkomt. Achteruit vervoerd worden in de auto is verreweg het veiligst, dus ik heb ervoor gekozen ze pas over te zetten naar de volgende stoel toen ze boven de stoel uit kwamen. Ze waren toen zo'n 12 a 13 maanden oud. Op vakantie heeft onze zoon van 6,5 mnd wel eens in een stoel uit groep I gezeten, dus vooruit zittend. Hij was net over de 9 kilo, dus het mocht wel. Ik vond het eerlijk gezegd helemaal niks. Z'n hoofdje viel zo 'voorover' als hij ging slapen. Niet fijn voor hem, en ik vond het er niet zo veilig uitzien als z'n MC.
ik zou ook echt wachten tot 9 kilo of 9 maanden. het is nu nog echt te vroeg om over te stappen. onze zoon is overgegaan toen hij 10 maanden en 1 week oud was.
Sjaak was nét geen 9maanden of 9 kilo, maar hij begon zich om te draaien in de autostoel groep 0. hij wilde vooruit kijken. Dus toen al overgegaan.
Hier was het rond 7,5 maand, we hebben 2 autostoeltjes die beide in verschillende standen kan dus ook ligstand. Eerst stond hij nog half liggend zodat het geen belasting op zijn rug zou zijn. Jayden was met 6 maanden al 9 kilo, dus werd het zowiezo loodzwaar met maxicosi en hem er nog in.
Hier over gegaan met 11 maanden omdat ze met haar bolletje boven de stoel uit kwam en toen vond ik het niet zo veilig meer. meest ideaal is zo lang mogelijk de maxi cosi is gewoon het veiligst met die slappe nekjes.
Hier met 9 maanden, hij wilde niet meer in 'ligstand' en probeerde steeds omhoog te komen. Moet wel zeggen, ik heb vorige maand een autostoeltje gekocht en die kan je als ze kleiner zijn tegen de rijrichting in vastzetten. Is goedgekeurd enz. en er zitten 5 standen op.