Ik voel mij schuldig!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Biny, 6 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

Dat zou ik echt niet pikken.

In de hoek
    Door blijven gaan... Tik op de kont en in de

Ik laat me toch zeker niet zo door een kind behandelen... Ben gekke henkie niet

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.293
    113
    Nederland
    Waarom lach je? Ik vind zoiets helemaal niet om te lachen, eerder om te huilen. Dit gedrag wordt hier echt niet getolereerd.

3. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Haha ja daar heb je gelijk in. Ik zet hem in zijn kamer als die echt vervelend doet en dan voel ik ne na 1 minuut schuldig maar blijf het volhouden tot me verbazing. Ik ben soms bang dat als hij dalijk 12 is onhandelbaar zal zijn. Daarom vanaf nu regels

4. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Klopt is niet grappig maar ik denk ja tis een kind. 3x gooien is naar zijn kamer

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.293
    113
    Nederland
    Dan mag het een kind zijn. Als je blijft lachen en niet ingrijpt dan loopt hij straks compleet over je heen. Onze zoon gooit ook wel eens, niet naar ons, maar uit frustratie als iets niet lukt. Ik probeer hem uit te leggen dat boos worden en gooien niet helpt. En we proberen dat gene (bijvoorbeeld: puzzel) opnieuw. Als ik merk dat hij weer gefrustreerd raakt dan geef ik aan dat hij het rustig moet proberen. Vervolgens lukt het wel en is hij super trots!

6. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Ja hier ook als iets niet lukt word die echt kwaad. Je hebt gelijk ze moeten weten wat ze wel en niet mogen doen

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik denk dat dat heel goed is.

8. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier is het ook een reflex, als iemand mij pijn doet doe ik automatisch wat terug.. En dat is ook wel voorgekomen met mijn oudste dochter. Voel me daar ook vreselijk schuldig over!!

9. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Het is een reflex, en ook ik heb het een keer gehad.
    Zij begon direct te huilen, en zij ook dat mama niet mag slaan, waarop ik antwoorde jij wel dan? Mag jij mama wel slaan?

Serieus het breekt je hart, maar we hebben toen wel gelijk een gesprekje gehad waarin duidelijk werd dat wij beide niet geslagen wilden worden, en dat wij beide pijn hadden als wij geslagen werden.
    In dat gesprekje heb ik toen wel sorry gezegd, en zij zei dat ook, knuffel erop en kind ging weer lekker verder met spelen.

Nam in totaal nog geen 10 minuten in beslag, ik voelde me de rest van de dag toch wat naar, zo'n knagend schuldgevoel, terwijl zij met haar barbies aan het dansen en zingen was hahaha.

10. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik zou ook zeker excuses aanbieden aan je kind, daarmee leren ze dat slaan nooit oké is, en dus ook niet als mama het doet. En tja, het was een reflex, het is gebeurd. Mama's zijn nu eenmaal ook niet perfect.

Ik ben zelf ook wel eens bang dat ik zoiets zal doen, omdat ik vroeger ook geslagen ben. Ik raak ook wel eens gefrustreerd als ik door wil en mijn dochter wil niet meewerken en gaat weglopen of schreeuwen. Maar ik probeer me wel altijd in haar te verplaatsen. Waarom reageert ze zo? Is ze moe? Is het tijd voor haar slaapje? Zat ze net lekker te spelen? Ben ik zelf te gehaast? Ik probeer het ook met haar over haar gevoelens te hebben en waarom ze die heeft. Ze zegt ook vaak zelf of ze boos of verdrietig is en dan vraag ik waarom. En dan leg ik uit waarom ik iets doe zoals ik het doe. Meestal wordt ze daar wel rustiger van, tenzij ze moe is, en dan helpt maar één ding: naar bed!

11. susy26

susy26 Niet meer actief

als ze naar tig waarschuwingen niet luisteren, krijgen ze een tik op de vingers...dan is het zo over..

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie opbeurende reacties :)

Ik heb het maar geaccepteerd dat het gebeurd is en klaar ermee
    En in het het beste geval heeft hij ervan geleerd...

Vanaf nu maar eens iets anders proberen als in de hoek

Hij is sowieso vermoeiend de laatste paar dagen... Om alles huilen, alsof de wereld vergaat, uitdagen... Ik word er een beetje gek van

Maar goed het zal wel een faaaaaaaase zijn;)

@ mommy

Waarom ga je lachen als je kind bestek gooit en auto's....?
    Daar is toch helemaal niks grappigs aan.... :(

13. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    #53 mommy12, 7 nov 2014
    Laatst bewerkt: 7 nov 2014
    Biny alleen als hij echt wat doet wat niet mag krijg hij tik op zijn billen. Ik lach omdat hij dan ook gaat lachen daarna vertel ik hem da mag je niet doen enbdan leg i uit waarom .bij ga niet voor alles mijn kind pak slaag geven. Hij doe het niet meer gooien vanaf vandaag legde ik hem weer uit dat mag niet. Hij is 2 maar begint het echt te begrijpen. Gef hm id ook tikjes op zijn vingers

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mommy12, ik hoop dat je het door gaat krijgen en dat je als een gek hulp gaat zoeken.

Ik vind jou manier van opvoeden (of eerder dus gebrek aan enkele opvoeding) een vorm van kindermishandeling en verpesten van een kind. Dat jij geen enkele opvoeding hebt gehad betekent niet dat jij je kind ook maar als een losgeslagen typetje op moet laten groeien. Opvoeden zijn geen tikjes op de vingers of een pets voor de billen. Wanneer jij geen duidelijke structuur meegeeft snapt dat kind er helemaal niks meer van. Nu heb je dat vorige topic laten sluiten omdat we zogenaamd kleuterreacties gaven, maar dat verklaart al een hoop. Je wilt het niet zien, je wilt het wel goed doen maar je snapt er geen mallemoer van. Ik denk dat het je aan bepaalde inzichten ontbreekt en daar moet je zoon niet de dupe van worden. Tenzij je wilt dat hij over 20 jaar ongeschoold, werkeloos op de bank zit.

15. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Nogmaals sorry voor getype. Zit op mobiel

16. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Uh loslaat typetje. Heb wel erger gezin in het leven. Mijn kind hoeft niet viooor alles pak slaag te krijgen sorry vind het overdreven reactie. Iik voed mijn kind op mijn manier op en nietvdie van anderen. Ik pak hem streng aan op me eigen manier. We waren net boodschappen doenven gaf hem karetje en hij luisterde echt goed dus nee . je bedoeld het goed hoor nis tegen en hulp zal ik zeker overwegen maar mijn zoontje is niet losgeslagen

17. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Uhm sorry dat heb je fout. Ik ben loslagen en toch school tot 18de afgemaakt envwerk gehad.

18. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Mensen bemoeien zich teveel. Ik heb ook een moeder en vriend en naar hun luister ik veel met dus niemand gaat mi vertellen hoe ik moet opvoeen

19. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Snap je nu waarom ik er geen energie meer in steek?

20. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Umm ik vind sommige opvoeding van anderen hier ook niks maar dat zeg ik niet en hou ik netjes voor me eigen dusja. Ik ken ook wat vinden maar niet zegen. Hou het lekker voor je eigen en ik doe op min manier.en als hij 20 is en bij mij nog wil wonen mijn zoon zal altijd welkom zijn. Worden kan kinderen met blauwer plekken naar school gebracht en mensen maken zich hier druk om

Deel Deze Pagina