1. Jij bent een jonge moeder, fouten maakt men altijd maar jij bent wel heel erg! Ik zou je dringend adviseren hier minder vaak te komen en je tijd in je zoontje te steken. Je bent hier de Godganse dag online voor alles en nog wat. 2. Als jij je school heb afgemaakt en zelfs werk heb gehad, zou je je zinsopbouw ook anders moeten formuleren. 3. Je vraagt advies, tips en weet ik t wat, maar als t niet bevalt kunnen diegene meteen in de stront zakken. 4. Ik wens je een fijne opvoeding. Als je nu al op "instorten" staat, doordat je zoontje met bestek gooit, hoe moet het dan als hij ooit aan de drank gaat?
Ik ben jonge moeder idd zelfvvoor gekozen en doe het prima. Mujj kind heeft genoeg eten en drinken en schone bed en kamer en kleding dus op mijn manier doe ik het goed. Zware borstontsteking gehad en bevalling als nog doorgezet om borstvoeding tot mijn trots anderhalf jaar te geven en werd gehecht. Kon paar dagen niet lopen. Zo supertrots op me kind geweest dat ie gezond was dat de pijn niet meer voelde. Hij mag niet meer van bestek gooien afleren en gaat prima. Nu alleen nog slaap ritme. Hij zit op dit moment te slapen. Het raakt muj gewoon keihard dat mensen vinden dat ik slecht ben alles toelaat terwijl ik altijd voor me zoontje heb klaargestaan. Het is niet altijd makkelijk maar daar ben je moeder voor
Nee ik zeg dus ook dat slaan geen opvoeding is maar je begrijpt het gewoon niet. En met spullen gooien en dat jij erbij staat te lachen, dat vind ik wel degelijk losgeslagen. En dat jij het met de opvoeding van anderen niet eens bent en niks zegt is jouw keuze, ik doe het wel omdat ik vind dat iemand dat moet doen. Niet vanwege jou maar vanwege je zoontje. Vind het gewoon enorm zielig dat er een peuter zo verpest kan worde terwijl het nog een heel leven voor zich heeft. Ga je trouwens nog naar het consultatiebureau en vertel je daar ook hoe het er aan toe gaat thuis? Verder kan ik weinig maken van je teksten omdat je zo slecht schrijft.
Ik vind het nogal verrassend dat je gisteravond op instorten stond en dat het nu opeens prima gaat. En natuurlijk raakt het je, hoop dat je er iets mee doet. Ga wat ondernemen mer je zoontje,
Dat snap ik . maar het is mijn kind mijn trots dus reacties raken mij echt heel hard en dat zeg ik niet altijd. Slaan zal nooit optie zijn maar tikje op billen waar die gewoon zelf keihard om lacht en ja consult ziet hoe hard ii me best doe. Ii zal never zeggen hoe iemand hier zijn kind moet opvoeden .ik heb niks te zegen over andermans kind hier zolang je kind genoeg eten en drinken en schone kleding heeft en kamer en bed
Met instorten bedoelde ik slaap ritme. Dat gaat nog beetje moeizaam Ja klopt type op mobiel. Type superslecht. Daar heb je gelijk in haha
Wanneer je echt zo je best doet en het beste voor hebt met je zoontje zou ik hulp zoeken en niet zo eigenwijs doen. Wanneer je zelf geen opvoeding hebt gehad kun je moeilijk weten hoe het wel hoort.
mommy12, ik ben het umm eens. Ik lees nergens dat zij vindt dat jij je kind om de haverklap een pak slaag moet geven, maar wel dat je consequent moet zijn en duidelijke regels. Lachen om zulke dingen is niet grappig en het is gewoon zielig voor een kind om zo losgeslagen op school terecht te komen. Die krijgt daar dus elke dag straf straks...gewoon omdat hij nooit geleerd heeft hoe het hoort. vertel je ook op het cb dat hij dingen naar je gooit en dat hij huilt om snoep als hij de kast open hoort gaan?? Hoe reageren ze dan?
Klopt hij mag zich zeker niet o school misdragen en thuis ook niet. Soms heb ii gezegd nee is nee .even huilendan ging die verder spelen
Als ik daar ga krijg ik hulp van een vrouw. Gaat ze vagen stelen hoe heeft hij zich afgelopen gedragen dan moet ik natuurlijk eerlijk vertellen enbdan geeftvzij advies wat ik moet doen maar die vrouw zelf vind me zoontje een normaal kind en niet echt losgeslagen hoe sommige hier verwoorden
Geen 1 andere site heeft me zo erg geraakt als deze met reacties en ik heb best at reacties naar me kop gehad over me uiterlijk
Je geeft hierna aan dat je eerst gaat lachen zodat hij ook gaat lachen en dan uitlegt dat het niet mag. En dat het al beter gaat omdat je hebt afgesproken vanaf vandaag dat hij het niet mag doen. Als je eerst had gaat lachen, heeft de uitleg daarna geen zin meer. Die haal je zelf compleet onderuit door te gaan lachen en hem ook te laten lachen. Jij leert hem daarmee zelf dat het leuk is om te doen. Natuurlijk hoef je je kind geen pak slaag te geven, maar wat je nu is wel precies het tegenovergestelde. En iets gaat natuurlijk niet beter omdat jij net hebt afgesproken dat hij het niet meer mag doen. Zoals je zelf al een paar keer hebt aangehaald: hij is 2. Als je nu al hulp hebt dan is dat dus niet afdoende (gezien de hoeveelheid topics waar je 'opvoedproblemen' noemt en op instorten zou staan). Ik zou als ik jou was meer hulp vragen, want kennelijk lukt het jezelf niet helemaal alleen (mis soms ook in je verhalen de rol van je vriend, want ik zie niet echt terug dat je zegt dat hij je helpt). Het lijkt me voor je zoontje beter als dit gedrag wordt aangepakt voordat hij naar een psz of school gaat. Ik krijg een beetje de indruk dat hulp vragen voor jou voelt als falen, maar ik denk juist dat jij en je zoontje daar veel en hebben. En misschien toch wat meer tijd besteden aan de opvoeding en minder aan de verschillende forums, etc. Oh ja en je zegt ergens het is een fase dat gooien en slaan, dat heeft elk kind. Nee dat is niet zo. Dat doet niet elk kind. Het is geen fase dat elk kind meemaakt.
Umm85 Ik mag strenger worden van haar en opvoeding ja ik mag dus niet te soft zijn. Dreames Hij heeft 1 keer gegooit en niet meer. Je hebt mensen die gelijk klap geven en ben niet zo . ik lachte der bij en zei niet doen maarja kind neemt dat niet Serieus natuurlijk daarna legde ik hem uit dat mama dat auw doet en hij is 2 maar hij ken al sorry zeggen.
Natuurlijk moet je hem geen klap geven, dat vindt niemand. Maar met consult bedoel je het consultatiebureau bedoel je? Hoe ben je dan aan die hulp gekomen, heb je daar om gevraagd of werd het aangeboden?? En hoe reageren ze daar op hoe je dingen aanpakt dan?
Je kan dan hem toch bij de arm pakken en toespreken? Dat mensen een klap geven, daar gaat het nu niet over. Een nee natuurlijk neemt hij je niet serieus als je lacht. En denk je dat wanneer hij sorry zegt uberhaupt begrijpt waarom hij dat zegt?
Ik heb het wel geleerd met topics openen. Ik word meer geraakt erdoor dat vreselijk pijn doet maat toch niks over zeg.ik heb idd meer aan hulp dan reacties die me keihard raken.vzal stuk beter zijn
Ik heb vrijwillig gevraagd om hulp bij consultatie bureau. Ja zoals ik zei . ik mag zeker strengr worden . ik krijg adviesen die ik wel moet volgen