Ik voel mij schuldig!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Biny, 6 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0

Ik pak hem gewoon voorzichtig bij de arm en zeg dat mama dat auw auw doet en dan zegt hij auw want hij snapt het het is een slimme jongen . en dan zeg ik zeg sorry waarom je die gegooid hebt en laat hem die vork zien en dan zegt ie heel zacht op eigen manier sorry en dan zeg ik nee je moet harder sory zeggen en dan doet hij dat en dan zeg ik ruim je bord en bestek op ga je in bad en dan doet ie dat al te graag haha en dan wacht hij tot ze badje klaar is

2. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Tuc en umm

Ik snap dat Julie alleen willen helpen

3. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is goed, ik vraag mij alleen af of dit wel voldoende is omdat (wat ik van je topics lees) er nog niet veel veranderd in het gedrag van je zoontje??? Jij hebt het steeds over een pak slaag geven, ja dat is mishandeling daar heb je gelijk in. Maar er is ook nog een andere soort mishandeling dan fysieke mishandeling. Als ik jouw denkwijze door heb ben je niet zo streng voor je zoontje omdat je dat zielig vindt en je denkt dat hij gelukkig is als hij veel mag.
    Maar echt een kind wordt niet gelukkig van alles mogen. Een kind heeft een grote behoefte aan grenzen en duidelijkheid.

4. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Oow zo. Ja soms wil ik gewoon meer advies maar van mj krijgen topics met tenzij hij ziek is of echt iets moet weten.

Ja fysiek maar mijn zoontje mag niet alles alles zal wel erg zijn. Hij mag idd veel maar hij gaat zeker niet baas over mij spelen.ik doe voorzichtig met min kind het heeft ook gevoel. Als ik schreeuw doe ik het hard ook haha. Als hij later wil roken zal het niet mogen maar kind ken je niet constant in de gaten houden want juist wat je verbied doen ze alsnog bijvoorbeeld school of buiten .je moet kind beetje ruimte geven maar zeker niet teveel.ik heb idd topic over geopend maar ging over slaapritme hij moet mij ook de rust geven .mijn moeder zei je moet hem grenzen aanleren .ik beloon hem nu wanneer hij luisterd mag die snoepje of kleding uitzoeken

5. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Echt sorry voor getype haha

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Dat snap ik dus echt niet, je kind belonen met snoep en kleding.
    Jij bent de ouder en je kind hoort gewoon te luisteren naar je, punt uit!

Zou wat zijn om voor ieder wissewasje wat hij goed doet een snoepje krijgt...

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou gewoon proberen wat minder in de extremen te leven. Je kunt ook gewoon zeggen dat je het zo gezellig vind dat hij zo goed kan luisteren, je hoeft goed gedrag niet met lekkers of spullen te belonen want dan gaat hij dat vaker verwachten. Complimentjes of even knuffelen is al genoeg.

8. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Hier een broer die blowt en rookt daarnaast bijbaantje echt werkb school en stage! Deze bericht niet citeren graag

9. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Hij helpt mij met wasje en hij vind het nog leuk ook!!. Ja dat is wel zo luisteren moet

10. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL

Schei toch uit met je kindermishandeling !! Een kind wat geslagen wordt is mishandeling wat psychisch vernedert wordt is mishandeling.
    Een kindje wat blijkbaar veel mag is geen mishandeling.
    Ja haar zoontje heeft regels nodig maar ik vind dat veel mensen hier ontzettend gemeen zijn door te doen alsof ze slecht is voor haar kindje.
    Ik denk dat mommy zelf ook wel weet dat het niet zo kan.

Moet niet elke nieuwe moeder leren ? Ik leer na 3 kinderen ook nog bij elke ouder maakt fouten.

11. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Thanks deze advies ik zeker onthouden. Ik begin jou wel te mogen

12. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Wow deze reactie doet me goed

13. tuc

tuc Niet meer actief

Natuurlijk is geen grenzen stellen wel een soort van mishandeling...en dat is ook slecht voor een kindje. Ik zie hier alleen mensem die haar proberen te helpen ondanks steeds het geroep dat ze geen hulp nodig heeft

14. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik vind gewoon dat een kind regels hoort te hebben, houden ze zich daar niet aan dan kunnen ze straf krijgen. Dan gaan ze maar even naar de gang of naar boven na denken. Ik wil best over bepaalde punten overleggen, maar nee is nee in het algemeen.

15. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Ik vind dat soms ook overdrevenbword gereageerd

Mijn kind is schoon en heeft schone kleding kamer en bed en eet en drinkt genoeg gaat om de 2 dagen in bad. Denk altijd aan luiers medicijnen en verzorgproducten. Ga met hem naar zwembad en speeltuin en koop veel speelgoed. Bewust willen we nog geen tweede omdat ik al me aandacht aan meceerste wil besteden. Als hij mij ziet straalt hij helemaal en hij ziet echt wel hoeveel ii van hem hou

Daarom ben ik vreselijk geraakt door reacties geweest. Voel me iets beter gelukkig

16. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Wist niet dat liefde tegenwoordig voornamelijk blijkt uit materiële zaken en dat opvoeding er niet meer toe doet. Bijzonder om te lezen.

17. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Mensen zijn juist heel verbaasd hoe leuk ik omga met me kind. Iets strenger mag maar slecht ben ii niet!!

18. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Ik ben weg van deze topic.ik volg paar nuttige advies en op en iedereen moet zelf weten wat ie vind. Ik zeg ook niks over mensen hier die opvoeden . thanks voor nuttige tips. Reacties die me hebben geraakt mijn kind is dolblij met zijn mama. Ik zal maar beter op moeders letten die kinderen pak slaag geven. Ik doe temibste voorzichtig met mijn kind. Ben weg

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nee tuurlijk neemt ie je niet serieus als je gaat lachen...

Als hij straks als hij 16 is iemand een klap op zn smoel geeft voor de lol ga je dan ook lachen?

20. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Alleen eten en drinken schone kleding enzovoort. ja is belangrijk maar daar komt ook opvoeding bij!
    Ik heb een neefje en die is losgeslagen en luisterd totaal niet omdat zijn ouders hem gewoon geen directe regels gaven. Nu moet mijn oma op het kind letten en de ouders lopen bij jeugdzorg....

Jada08
    Dat snap ik dus echt niet, je kind belonen met snoep en kleding.
    Jij bent de ouder en je kind hoort gewoon te luisteren naar je, punt uit!

Zou wat zijn om voor ieder wissewasje wat hij goed doet een snoepje krijgt...

Hier ben ik het wel mee eens.Zo leer je het kind juist niet wat regels zijn. hij krijgt toch wel wat hij wil dan. dan doet hij het alleen daarvoor en leert hij er nog niks van nee is nee.

Ik vind ook wel dat er harde dingen worden gezegt.. Probeer het dan beter in een positieve manier over te brengen waar ze wat aan heeft. Toch vind ik ook dat haar opvoeding niet echt opvoeden is. maar meer meegaan met het kind zodat het niet huild of dan beloondt word zodat hij even niet lastig is. dat is makkelijk dan straf te geven. al vind ik dat juist dat duidelijkheid geeft wat wel en niet mag.

Daarbij is elk iets wat niet goed is voor je kind zoals het niet goed opvoeden ook een soort mishandeling want je verziekt dan gewoon de mindsetting van je kind. dat kan gevolgen hebben voor later. ik weet nu al dat mijn neefje de verkeerde kant op zal gaan het begon met me oma slaan en me oma die ging er ook lacherig en anders mee om ik gaf hem daar echt straf voor en hij luisterde hoor!!! en vervolgens heeft hij 2 weken geleden hij is nu 6, een kindje gewurgt op school. Gebrek aan opvoeding en ritme.

en vind het ook wel raar dat liefde moet blijken uit materiele dingen. wat is er mis aan een knuffel en een kus van mama ipv je hebt nu iets goeds gedaan we kopen nieuwe schoenen voor je ??? wou dat ik zo'n moede had haha.

( sorry voor de lange tekst maar had even heel de topic gelezen.)

De reden waarom ik de topic ben gaan lezen is omdat ik bij een vriendin op de profiel ging kijken en Mommy je vertelde iets over dat mensen wel eens reageren op je uiterlijk. Nou moet iedereen zelf weten hoe ze zich kleden maar... ik vind de reacties van de mensen misschien over je uiterlijk wel terecht? als moeder zijnde vind ik je iets te bloot en te gegeven over komen op foto's zelf op een openlijke en hulp biedende zwangerschaps site. zoals hier ?

Deel Deze Pagina