tips voor mij? ivm irriterend maandverband.

Discussie in 'De lounge' gestart door Antares, 19 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Oi hoi

Ik heb pcos en daardoor nu ben ik al drie maanden bijna dagelijks aan het vloeien. Soms veel soms niets.

Nu is het zo dat ik allergisch reageer op tampons dus die vallen af.

Enige maandverband dat ik tolereer is de always.

Maar nu na zo een lange tijd...ik heb irritaties.........het jeukt en Brand soms.

Geen schimmel ofzo echt het komt doordat verband. Want draag ik het niet meer is het meteen over.

Tips voor andere dingen te gebruiken? Niet te duur in aanschaf graag.

Wasbaar lijkt mij echt niks. .......Dus dat wil ik niet.

Bedankt!

2. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Uhm vervelend zeg.
    Ik heb wel eens van een menstruatiecup gehoord.
    Die moet je inbrengen. Iets anders zou ik echt niet weten.
    Veel succes!

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Oh ja dat heb je ook nog zal er eens naar kijken of het iets is omdat het vloeien zo minimaal is.

En idd vervelend ;) denk aan een kriebel trui die je drie maanden moet dragen en niet kunt krabben haha

4. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Gebruik je al maandverband zonder plastic? Door het plastic schijnt het juist te gaan broeien daar en als je het langere tijd moet dragen is dat niet ideaal. Ik heb ook maandverband zonder plastic gebruikt na mijn bevalling.

5. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Heb je al eens biologisch maandverband of tampons gebruikt? Hoor goede verhalen over natracare.

Of anders een cup.

6. minon

minon Niet meer actief

Ik heb hetzelfde als jij. Etos eigen merk bevakt hier het beste. Juist nu die always vernieuwd is met dat luchtje erin kan ik er niet meer tegen.

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Always heeft idd plastic vermoed ik.

Ik heb toen express veel gekocht van de oude modellen omdat ze gingen veranderen. Maar ze zijn nu bijna op dus moet zowiezo gaan kijken of de nieuwe reactie geven ivm het luchtje erin... zag toen de bui al hangen idd.

Natuurlijk/ biologisch mvb....oh waar kan je zoiets halen dan? Dat hebben ze hier niet in onze etos en supermarkt (dorpswinkeltjes)

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb hetzelfde probleem. Ik gebruik daarom Always silk in combinatie met Barriere Creme. En dat werkt goed. Ik heb geen jeuk meer en het brandt ook niet meer.

9. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Maandverband van kotex wordt aangeraden na de bevalling omdat dasr geen plastic achtig laagje overheen zit. Misschien is dat wat?

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Dat top laagje boven op kotex kan ik echt niet tegen. ...

Barrière creme? Wat is dat? Silk heb ik nog niet geprobeerd, is die echt fijner?

11. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36

Bij de Ekoplaza verkopen ze het en anders online bestellen via bol.com / of iherb bijvoorbeeld.

12. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn huid vindt Silk heel fijn:)

Barrierecreme moet je ff googlen. Ik vind zelf die van Klinion de fijnste maar er zijn meer merken.

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Thx!

14. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Met barrière crème breng je een beschermende laag aan op je huid. Wij gebruiken het in het verpleeghuis vaak bij mensen die veel in bed liggen/in een rolstoel zitten en daarbij ook incontinentiemateriaal dragen. Het voorkomt een geïrriteerde huid (en daardoor ook kapotte plekjes/wondjes). Het is in principe bij iedere apotheek verkrijgbaar. Je zou het kunnen gebruiken, kan in geen kwaad.

Weet je wel zeker dat het geen schimmel is, want je beschrijving lijkt er wel veel op. En miconazol crème zou dan goed helpen.

15. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Klopt het zwarte pak moet je hebben. Ik reageer echt op alle maandverbanden behalve op deze want hier zit echt niks van plastic in

16. Cabb

Cabb Niet meer actief

Heb er zelf gelukkig geen last van maar heb ooit eens gehoord dat het goed zou kunneen helpen je schaamhaar te laten groeien, enige functie dat het heeft is bescherming geven aan dat gebied.

17. Melief

Melief Niet meer actief

Naturella misschien?

18. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.199
    178
    63
    NULL
    NULL
    Van always kreeg ik ook altijd last. Daarna ben ik overgestapt op Libresse, dat gaat op zich wel. Maar tegenwoordig gebruik ik Kotex en die bevalt me tot nog toe het beste. Bij mij is het inderdaad het plastic wat irritatie geeft en dat heeft kotex niet.

19. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik gebruik de meluna cup omdat ik het zelfde probleem had. Ik vind het ideaal!

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Ook ik zeg Natracare van de bio winkel.

Deel Deze Pagina