Hallo allemaal, Inmiddels een drie kwart jaar verder en helaas nog niet zwanger mogen raken. Na lange tijd de pil gebruikt te hebben overgegaan op de Mirena en deze na 3 jaar laten weghalen. Toen een half jaar geklust, maar wegens omstandigheden moeten besluiten dat er geen plaats was voor een kleintje dus een klein jaar weer aan de pil geweest. En nu al ruime tijd niet meer. Direct na het stoppen kwam mijn cyclus op gang en heb ik al maanden precies na 27 dagen mijn periode. Omdat het niet leek te lukken besloten deze maand eens ovulatietesten te proberen. Ik hoor allerlei dames zeggen dat zij hun eisprong voelen.........geen idee wat ik moet voelen (behalve dan wat ik op internet lees) maar ik denk niets te voelen. Ik heb de CB digital gekocht die twee hormonen meet. Vandaag zit ik op dag 16 van mijn cyclus dus over 12 dagen zou ik weer ongesteld moeten zijn. Op dag 10 heb ik de test uitgevoerd -> negatief Dag 11 -> positief, knipperend dus volgens de gebruiksaanwijzing zou mijn oestrogeen niveau toenemen en dus mijn vruchtbare dagen Dag 12 -> hetzelfde als dag 11 Dag 13 -> positieve test voor het LH hormoon Dag 14 -> negatief Natuurlijk gezellige dagen ervan gemaakt met samen. Ik zou dus denken dat mijn eisprong dag 15 heeft plaats gevonden. Maar ja ik voel er dus helemaal niets van (denk ik). Normaal heb ik twee dagen voordat ik ongesteld wordt hoofdpijn, de dag ervoor ben ik prikkelbaar en heb ik vaak het gevoel naar het toilet te moeten maar komt er niets. Meestal krijg ik in de avond wat bloedverlies en neemt de volgende dag de hoeveelheid bloed toe. Vaak krijg ik die avond buikkrampen en komt er enkele uren later veel rood bloed en nemen de klachten snel af. Lekker regelmatig dus. Het enige verschil met andere maanden is dat ik de afgelopen cyclus stevige borsten had en dat ze gevoelig waren. voornamelijk met bepaalde bewegingen. Dit was weg op de dag dat ik ongesteld werd. Ik dacht eerst dat het spierpijn was, maar het bleef duren en mijn partner wees mij op het feit dat mijn borsten inderdaad voller waren. Nu zit ik op dag 16 en heb ik in de loop van de middag een raar gevoel in mijn buik gekregen. Alsof er iets in mijn buik ligt. Daarbij heb ik af en toe een trekkend gevoel naar beneden toe. Ik heb zojuist ook overgegeven. Dat is echt niets voor mij. Ik kan me de laatste keer niet eens herinneren. Een bevruchting of innesteling lijkt me nog veel te vroeg. En volgens mij kun je ook niet zo snel klachten krijgen toch? Zou dit alsnog een eisprong kunnen zijn?
Ik voel mijn eisprong ook niet altijd, maar herken het aan mijn afscheiding en als ik hormonen prik en Pregnyl spuit dan weet jk zeker wanneer de eisprong is. Ik zou proberen je niet te druk te maken en je niet bezig houden met wat je wel of niet moet voelen. Ik merk dat als ik er erg mee bezig ben ik denk dat ik van alles voel. Als je een regelmatige cyclus hebt van 27 a 28 dagen zou ik lekker om de dag klussen vanaf dat 10 tm 16 of langer uiteraard. Plus ovulatie testen zijn ook niet heel accuraat. Succes!!
Ik heb ook nog nooit aangevoeld wanneer ik mijn eisprong heb, ik let er elke maand op maar voel het echt niet.
Ik voel mijn ei ook niet! Dit is dan wel mijn tweede ronde, maar tijdens de eerste kon ik het alleen zien aan de liters eiwitachtige afscheiding 1,5/2 dagen lang.
Ik heb mijn ei misschien 1 of 2 keer gevoeld, en dat was niet tijdens de ronde dat ik zwanger raakte. Ik testte elke ronde gewoon ruim met simpele ovulatietesten (en heb toevallig de ronde dat het raak was, ook met een clear blue test getest) Je ei zit ook niet elke ronde op dezelfde dag. Dus pin je niet vast op "nu moet ik na 12 dagen ongesteld worden". Was het maar zo gemakkelijk..