Druk maken....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MeMe, 26 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MeMe

MeMe Actief lid

12 aug 2008
    106
    0
    0
    Zit ik me de hele ochtend al druk te maken. Ga vanmiddag naar de buren, maar daar mag gerookt worden. Gebeurd niet altijd, maar toch. Nu maak ik me de hele tijd druk dat als er gerookt wordt dat ik dan moet zeggen dat ik weer ga. Ben ik bang wat mensen van me vinden. Vind mezelf zo dom. Het gaat toch om mijn kind! Heb helemaal geen zin om me daar druk om te maken. Onnozel niet? Heb vannacht slecht geslapen, daar komt het denk ik van. :(

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Nou, je vraagt het zelf, maar een beetje onnozel/overdreven vind ik het wel. Tuurlijk is het niet zo best als er ergens gerookt wordt en je zit ongewild mee te roken. Maar eventjes een bezoekje aan de buren, daar zal je baby echt niets van krijgen hoor. Het is hooguit niet zo prettig voor jezelf om in andermans rook te zitten. Misschien kan er een raampje open als je er veel last van hebt. Of je blijft gewoon niet zo lang.
    Niet zo druk maken joh, je moet nog 30 weken, dat is heeeeeeeeel lang als je je overal zoveel zorgen om gaat lopen maken.

3. MeMe

MeMe Actief lid

12 aug 2008
    106
    0
    0
    Luppy, dank je wel ;) Soms gaat redelijkheid niet samen met gevoel/hormonen... Lastig. Ik kom geregeld bij de buren, dus vandaar dat ik me dan wel zorgen maak. Wil gewoon niet in de rook zitten.

4. music4life

music4life Niet meer actief

ja ik had dat in het begin ook heel erg,,ik maakte me daar onwijs druk over,,,kijk pas geleden was ik op een verjaardag en ik zag niks meer van de rook, vind het raar dat mensen er geen rekening mee houden ,,vraag op zn minst,vind je het erg dat ik rook? ik zeg er bij iemand anders binnen niks van ,heb ik immers niks mee te maken,,als ik er problemen mee heb ga ik gewoon weg,, ik ben op die verjaardag ook weggegaan ,,ik werd er gewoon misselijk van ,,maar er rookte echt mega veel mesnen in een kleine ruimte,,

5. MeMe

MeMe Actief lid

12 aug 2008
    106
    0
    0
    Daniëlle ja lastig hè? Kijk bij mijn familie en dergelijke is het allemaal geen probleem. Daar heb ik het gewoon uitgelegd. Maar ja bij mijn buren komt iedereen steeds aanwaaien en de één rookt wel en de andere niet. Dat maakt het zo lastig. Vind het ook zo raar om direct op te stappen als iemand rookt, maar ja heb weinig keus denk ik. Wil eigenlijk echt niet in de rook zitten. Maar heb ook geen zin om me daar nu steeds druk over te zitten maken...

6. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    ik ken het probleem.
    mijn schoonouders roken ook in huis en als we daar heen gaan staat het vaak al blauw, maar heb op een geven moment de moed gevonden om te vragen dat als wij er zijn of als we komen om een raam open te zetten als ze roken. en dat vonden ze helemaal geen probleem, had ik me daar nou zo druk om gemaakt..
    en straks als de kleine er is en we gaan daarheen houden ze daar hoop ik ook rekening mee, en anders vraag ik het weer.
    als ze hier zijn roken ze trouwens buiten.
    hier in huis word niet gerookt.

7. MeMe

MeMe Actief lid

12 aug 2008
    106
    0
    0
    Happynienja, ja ha ha had ik ook bij mijn schoonouders. Gezegd dat ik liever niet in de rook wilde zitten, geen enkel probleem, ze gaan nu buiten staan als ik er ben. Had ik me vantevoren ook erg druk over gemaakt....Nu maak ik me weer druk over de buren... Soms.

8. zonnetje81

19 nov 2008
    38
    0
    0
    MeMe, ik vind je totaal niet onnozel! Ik begrijp je heel goed.

Ik had dit "probleem" ook een paar weken geleden. We hadden een verjaardag van vrienden. Op een aantal na roken ze allemaal. Ik zag er best tegenop. Mijn man en ik hadden al afgesproken dat als er binnen gerookt zou worden we weg zouden gaan. Naast dat je mee loopt te roken word ik ook erg misselijk van die rooklucht. Kwamen we aan stond er in de tuin een partytent met vuurkorven. Die hadden ze opgezet voor de rokers! Want ja, er kwamen 2 zwangere meiden en die gingen ze niet in de rook laten zitten. Ik vond dit echt heel lief!

Je let (als zwangere vrouw) heel goed op dat je niets verkeerd doet voor je kindje en dan zou je een hele avond in de rook van een ander moeten gaan zitten! Nu maakt één keer misschien niet zoveel uit, maar het is gewoon niet gezond!

Heb je er vanavond bij de buren veel last van dan kun je altijd zeggen dat je misselijk wordt van de rook en dit niet trekt. Dan voel je je misschien niet zo'n zeur, hihi.
    Succes en bedenk... jij moet doen wat jou het beste lijkt voor je kindje! Onnozel of niet.

Groetjes van zonnetje

9. MeMe

MeMe Actief lid

12 aug 2008
    106
    0
    0
    Zonnetje bedankt! Zo denk ik er ook over. Ik wil graag het beste voor mijn kindje.
    Maar ik ben net geweest en er is niet gerookt. De buurman heeft zelfs buiten gerookt. De buurvrouw wilde het binnen eigenlijk niet meer hebben. Dus weer druk gemaakt om niets! Eigenlijk hetzelfde als jouw feest met de partytent. Mensen denken er zelf ook wel over na, gelukkig :)
    Soms denk ik wel eens, waarom ga ik me vantevoren zo druk maken, dat kan op het moment zelf altijd nog.
    Bedankt voor je steun en begrip!

10. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik maakte me eigen er ook heel erg druk over.
    Mijn ouders roken heel erg en zij maken altijd een heel erg probleem ervan dat ze niet mogen roken in hun eigen huis van sommige mensen dus ik zag er giga tegenop. Bij mijn broertje eigenlijk hetzelfde. Ik kan mensen ook niet verbieden om niet te roken in hun eigen huis. Gelukkig pasten mijn ouders zich gelijk heel lief aan. Van het weekend op de verjaardag van mijn broetje iedereen ook trouwens, ging helemaal vanzelf. Iedereen stond buiten te kleumen. Ik heb nog wel gezegt dat ze best wel mochten roken binnen maar ze gingen toch allemaal naar buiten. Echt super.

11. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik vind het geen rare gedachte hoor TS, ik ga ook niet in de rook zitten, nergens, als er ergens gerookt wordt zegt mijn man vaak al uit zichzelf, jij kunt er beter niet naartoe gaan, dat mag nu niet. en ik doe het ook niet, mijn schoonmoeder rookt en wil graag oppas-oma worden, sorry maar dan rookt ze maar even buiten totdat het "wiegendood" gevaar geweken is, dat hebben we haar ook al gezegd, alle begrip hoor.

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik begrijp het ook en zit er soms zelf ook mee. Pas naar een verjaardag geweest daar rookten twee mensen. Ik durf er dan eigenlijk niks van te zeggen het is hun huis. Maar was wel gerustgesteld toen hier op het forum ze zeiden dat het niet zo veel kwaad kan als het niet vaak gebeurd. Tuurlijk is niet in de rook zitten beter maar soms kan het nou eenmaal niet anders.

Deel Deze Pagina