Hallo iedereen, Gisteren een erg drukke dag gehad en vermoedelijk wat te druk. Wegens drukte de kleine wss ook minder gevoelt, maar ook gisteravond/ vanacht en vanochtend voel ik hem veel minder en minder krachtig. Ik voelde hem al vanaf 17 weken dagelijks zeer goed. Ben nu 26 weken en 2 dagen. Moet ik de verloskundige hiervoor bellen? Heb over 2 dagen sowieso een afspraak, maar lees op sommige sites dat je direct moet bellen? Jullie advies?
Ik zou altijd bellen als je je ongerust maakt. Je kunt ook eens proberen om rustig op bed te gaan liggen en dan proberen om wat duwtjes in je buik te geven. Kijken of je baby reageert. Het maakt niet uit dat je over 2 dagen een afspraak hebt,ik zou gewoon voor de zekerheid even bellen.
Als je ongerust bent: gewoon bellen. Ik ben morgen 28 weken. Heb nog steeds dagen dat ik onze kleine man maar weinig voel. Maar andere dagen is hij echt super druk en aanwezig! Het is dus denk ik niets om je zorgen over te maken.
Ik ben 30w en heb het dond even gevraagd aan de gyn. Kan geen kwaad. Er zijn nu eenmaal drukke en minder drukke momenten. Zeker als je zelf bezig bent geweest dan zul je het minder voelen. Als je niks meer voelt zou ik wel eens bellen. Maar als ik mij zenuwachtig maak dat ik ze nog niet gevoeld heb dan blijft het super stil, dus ik probeer er niet aan te denken. Ik eet dan meestal een ijsje, dan voel ik ze opeens wel hoor of chocolade, daar krijgt ze de hik van
En misschien heb je bij zo een drukke dag juist lekker je kindje in slaap gewiegd door alle bewegingen? Maar goed, bij ongerustheid gewoon bellen..
Kan gebeuren, vooral na zo'n drukke dag. Ligt er ook aan hoe je kindje ligt in je buik. Vewegingen naar je rug gericht zul je niet zo snel voelen. Lekker even half uurtje liggen en wat duwtjes in je buik, zorgen er vaak voor dat je beweging voelt.
Dat had ik van de week ook. Drukke dagen gehad en voelde haar ook een.stuk minder. Zeker 2 dagen. Twijfelde ook nog om te bellen. Ik ben het daarna even rustig aan gaan doen en toen kwamen de harde schopjes weer terug
vanaf 28 weken moet je ze elke dag voelen. En pas vanaf 28 weken, als je ze minder voelt. Dan kun je bellen
Idd vanaf 27/28 weken moet je de baby regelmatig voelen. Ga eens op bed liggen en adem die door je buik in en uit voor een tijdje. Werkt ontspannend, en vaak krijgt je kindje net iets meer ruimte waardoor hij begint te trappen/bewegen. En anders idd een keer zachtjes porren. Als je het helemaal niet vertrouwt: vk bellen en zij kan je vaak wel gerust stellen.
Volgens mij is de kleine iets minder krachtig voelen niet zo erg. Als je de uk vanaf 28 weken maar elke dag even voelt. Ze kunnen miner druk zijn een dagje omdat ze meer slapen of je voelt ze minder krachtig omdat ze anders liggen. Ik voel hem nu al een paar weken elke dag even, de ene dag meer als de andere en de ene keer harder als de andere dag. Maar idd als je ongerust ben natuurlijk altijd even aan de bel trekken! Jij kent je lichaam het beste! Succes!
wel herkenbaar ik heb t twee dagen gehad ook zo rond de 27 weken dat ik m minder voelde maar je moet je je pas zorgen gaan maken als je m langer dan 24 uur helemaal niet voelt, een minder minder krachtig is niet erg, kan zijn dat ie ff anders gedraait is dat je m minder goed voelt
Dit is niet waar hoor... 24 uur helemaal niet voelen is veel te lang En ook als het ineens vel minder krachtig is moet je bellen
Ik ben ondertussen 27 weken zwanger en ik voel mijn meisje niet veel. Haar schopjes zijn ook heel erg zacht en op elke echo (elke 3 weken) ligt mevrouw diep in slaap en is ze niet wakker te krijgen.. zelfs niet met 4 kitkats op Maar omdat ik haar elke dag voel maak ik me geen zorgen. Vind 24 uur ook wel een beetje lang.. ik voel haar dan niet veel, maar ik voel haar wel ong 4 keer op een dag. Denk dat ik bij 12 uur zou gaan bellen (en dan bedoel ik niet snachts)
Bij minder leven altijd bellen. Beter een keer teveel voor niks! Kan inderdaad best dat de kleine anders gedraaid is en dat je daardoor minder voelt. Heb ik ook gehad rond 27 weken maar moest wel langs komen voor een ctg. Maar better safe than sorry.
dat bedoel ik ook als je de baby 24 uur niet gevoeld heb moet je bellen..dat word ook gezegt door de vk..of t is 12 uur dan ben ik ff in de war..
Als je het niet vertrouwd, gewoon bellen. Ik heb een keer met 26 weken gebeld, toen mocht ik gewoon langskomen. Vk zegt ook, liever negen keer voor niets dan een keer te laat. Kleine bleek in stuit te liggen waardoor ik de beweging minder voelde. Vanaf 28 weken moest ik m dagelijks en regelmatig voelen. Met precies 29 weken heb ik toch aan de ctg gelegen omdat ik m al twee dagen, bijna 3, niet voelde. Vanaf 29+3 voel ik m pas echt krachtig, tot t ongemakkelijke toe. Maar ik ga af en toe op mijn buik liggen, als ik lang niets voel. Meestal krijg ik dan binnen een half uur een aantal protest trappen
Bij mij is de placenta al best erg verkalkt en tegen mij zeiden ze dat je altijd goed op moet Letten of je je kindje 10x voelt bewegen en of je het nog voelt bewegen wanneer het het anders ook deed bijvoorbeeld als je op bed ligt of in bad ofzo anders altijd bellen en niet wachten ook geen dag want als een kindje zich niet lekker voelt gaan ze minder bewegen werd mij gezegd!
Toen ik mijn zoon niet meer voelde direct gebeld. Moest langskomen echo, ctg alles was 'goed'. Uiteindelijk ingeleid en heb onze zoon 8 dagen niet gevoeld. Ik zou altijd bellen. (Toendertijd twijfelde ik ook heel erg hoor😁 )