Vorige week net zo'n vervelende ervaring gehad. Maandagavond was ik druk geweest thuis achter de naaimachine en dan zit ik in een andere houding dan de rest van de dag. Ik had 'm dan ook de hele avond niet gevoeld en 's nachts (lang wakker geweest) en de volgende ochtend vroeg ook nog niet. Ik begon me zorgen te maken. Het zal toch niet, op zo'n belangrijke dag, mis gaan? Ik had dinsdag namelijk op mijn werk een gesprek waar ik te horen zou krijgen of ik mijn baan zou houden of niet. Ik had een proefplaatsing, dus heb me de afgelopen maanden behoorlijk moeten bewijzen. Voor mijn gevoel was ik niet echt heel gestrest of bezig dat dit gesprek dinsdag zou zijn, maar misschien dat dat het onbewust toch wel zo was. Toen ik dinsdagochtend mijn man durfde vertellen dat ik me druk maakte, omdat ik voor mijn gevoel al een dag de kleine niet had gevoeld, barstte ik in tranen uit. Mijn man vond dat ik de verloskundige moest bellen. Dat was mijn twijfel ook geweest: wel of niet doen. En nu had mijn man voor mij besloten. Dat gaf opluchting. Op dat moment ben ik nog even onderuit gaan zitten op de bank om weer een beetje bij te komen van de spanning en tranen en prompt voelde ik twee duidelijke schopjes! Het was dus misschien alleen maar wat ongemerkte stress over het gesprek en de andere houding de dag ervoor geweest. Het gesprek verliep trouwens goed en ik mag dus na mijn verlof gewoon terug komen in mijn oude baan. Fijn dat ik dat nu eindelijk weet, want nu kan ik ook gaan plannen voor gastouderopvang, ouderschapsverlof, dat soort dingen. Dat moest ik eerder steeds voor me uit schuiven en dat is heel vervelend.
Sowieso bellen als je je ongerust maakt. Ik merkte destijds bij mijn dochter dat ze vaak een groeispurt meemaakte. Dan was het even minder druk geweest voor een dag, twee dagen en ineens kon ze veel harder schoppen! Hier kreeg ik de meeste respons als ik op mijn linkerzij lag, op de bank. Paar keer porren in de zijkant en ze gaf dan een reactie terug (hebben man en ik ons avonden mee vermaakt!). Misschien dat jij je positie hierin ook nog moet vinden.