Loop voor op groei ( 2 weken )

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Saja87, 27 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Tijdens de 20 weken echo is gebleken dat de baby 5 dagen voor liep op de groei.
    Dat was geen probleem.

Inmiddels 26 weken en loopt zowel de baby als de baarmoeder 2 weken voor op de groei.
    Vlk zei dat het nu nog geen probleem was maar dat ze het wel in de gaten gaan houden.

Is er misschien iemand die dit ook heeft/had en wat is er uiteindelijk gebeurd of gedaan als de baby nog meer voor gaat lopen op de groei?

2. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik heb dit bij mijn zoontje gehad.
    Hij was ook best flink bij de geboorte: 4100 gram en 52cm.

Bij mijn dochter heb ik wel 5x een groei-echo gehad en veel geprikt op suiker.
    Was allemaal prima in orde en ze zou maar heel gemiddeld zijn.
    Nou........bij de geboorte was ze 56 cm en 4700 gram.
    Zo'n groei-echo kan er dus ook gigantisch naast zitten hoor!!! ;)
    Zou me er echt niet zo heel druk om maken want als ze net een groeispurtje hebben gehad lijkt zo'n kleintje ook al meteen voor te liggen op de groei.

3. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    bij mij gaat alles nu ook al erg hard! met 12 weken lag m'n baarmoeder 2/3de tussen schaambot en navel.
    en met de pretecho met 16 weken was het voetje van onze kleine man net zo groot als voetje van m'n neefje met 20 weken was.
    verder kon ze hem toen niet goed opmeten omdat hij een beetje onhandig lag, maar het is een flinke zei ze.. ben benieuwd hoe het met de 20 weken echo in m'n buik is.
    heb zelf dus nog geen ervaring met wat ze hieraan gaan doen. misschien suikertest in de toekomst. en als ze baby echt echt groot is word je misschien eerste ingeleid.
    maar kan ook zo zijn dat je baby straks weer wat rustiger groeit en dus weer op schema komt

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja met 20 weken echo viel het mee.

Maar nu weegt hij ( geschat welliswaar ) al bijna 1 kilo en is 35,5 cm. Met alles loopt hij voor hoofd buik been lengte en gewicht.
    Mn baarmoeder ligt al zo hoog dat ie niet meer hoger kan.

Maar me er ook niet druk om hoor maar hoop wel dat hij niet nog verder voor gaat lopen.

5. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    onze baby woog met 25 weken al ruim 1400gram volgens de echo

kan kloppen want zijn broers wogen met 34 weken 3345 ( geboren spoed)
    en met 36 weken 4800gram :)

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Zo dat is ook lekkere flinkerd haha.

Ja ik ben juist andersom gewend.
    Mijn zoontje liep achter en woog met 35 wk 1970 gram haha en was 42 cm.

7. Willow133

Willow133 Lid

2 nov 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze baby loopt ook nogal voor op vlak van groei. Hij zit ongeveer 3 weken voor op schema... Dat komt er op neer dat ik nu bij 31 weken een baby had van 44 cm en 2,2 kg.

De gynaecoloog maakt zich daar helemaal geen zorgen om, mijn man en ik zijn namelijk allebei groot. Hij blijft ook herhalen dat dat zeker niet wil zeggen dat ik vroeger zal moeten bevallen. Dus we zien wel hé! Maar het is zeker geen reden om je zorgen te maken.

8. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Mijn zoontje liep 5 weken voor op groei, hebben ze nooit een probleem van gemaakt .. gewoon een grote jongen! Woog 4315gram/53cm op 39 weken

9. Pinokkio89

Pinokkio89 Niet meer actief

Ons mannetje loopt ook voor hihi.. Met de termijn echo ben ik 3 dagen vooruit gezet en bij de 20 wk echo werd er weer gezegd dat hij voor liep op groei.. Ik laat me verrassen ;)

10. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    Bij mij zeiden ze dat ook, mar is weer bijgetrokken, bleek een groeispurt te zijn geweest :)

11. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Bij ons werd vanaf de 20 weken echo ook gezegd dat ze voor liep op groei, begon met ruim 2 weken. Kreeg extra suikertesten en groeiecho's. Suiker was telkens goed. Maar ze liep uiteindelijk zo'n 6 weken voor. Met 36 weken werd ze al 4 kg geschat. Ik zou met 38 weken worden ingeleid, maar ze is uiteindelijk met 37,4 geboren met een spoedkeizersnede, 4225 gram en 54 cm.

12. Pimpeltje

Pimpeltje Actief lid

4 feb 2013
    145
    0
    16
    België
    Ik zelf weet niet of mijn baby voor loopt op de groei want heb pas in juli weer een echo. Maar moest vandaag op tussentijdse controle bij de huisdokter. Hij zei dat mijn baarmoeder wat hoger ligt dan normaal bij 16 weken. Moest me er geen zorgen over maken.

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja mijn baarmoeder ligt al vanaf week 20 zo hoog dat hij niet meer hoger kan.

Roosje ik had dus met 20 weken echo 5 dagen nou is dat normaal nu zijn het er inmiddels al 2.. Suikertest gehad idd die was goed geen suiker.
    Voor mij is dit helemaal nieuw want m'n zoontje liep heel erg achter in groei..
    Ze gaan het wel extra in de gaten houden maar ben wel benieuwd wat ze gaan doen aan onderzoeken oid als het dus nog meer gaat worden.

14. minimoon

minimoon Niet meer actief

Hier ook al steeds gezegd dat het een groot kind is; bij 20 weken ruim 1 week voor en bij 32 weken groeiecho werd de baby ook ruim 1 week groter geschat. Ik ben 1 keer geprikt op suiker (met 27 weken) omdat de baarmoeder toen wat groter leek; nu is baarmoeder weer gewoon normaal.
    Onze eerste was bijna 4 kilo bij geboorte, en de verwachting op basis van de groeiecho is dat deze dat ook zal zijn. Bij de vorige heeft nooit iemand er iets van gezegd (over grootte of wat ook) En ook deze keer: vk maakt zich niet ongerust, ik ook niet. Is alleen vervelend als het dan in stuit ligt, want dan gaat het zeker niet lukken... Maar goed, laatste controle lag deze ook netjes naar beneden.

Zolang er nog beweging in zit, de VK/gyn niet ongerust zijn - alles prima.

15. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Denk dat je ook wat vaker een groeiecho zult krijgen. Die kreeg ik ook sinds de 20 weken elke 2 weken. Pas toen de kleine 4 weken voor liep, dat was geloof ik met 30 weken vonden ze het te veel en werd ik overgenomen door de gyn. Hoop voor je dat het bij deze 2 weken blijft, ik zou met 38 weken worden ingeleid omdat ze bang waren dat ze met 40 weken een 10 of meer ponder zou zijn... Denk dat dat ook wel was gebeurt als ze was blijven zitten....

16. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    hier liepen ze ook te gillen dat het kindje groot zou worden, met de 20 weken echo zeiden ze als ik zo door ging dat ik wel op 9 pond kon rekenen.
    Nu laatst bij een echo met 30 weken werd meneer 1600 gram geschat, dus iets boven de groeicurve met een geschat geboortegewicht van ongeveer 7 pond.
    Nu heb ik aanstaande maandag weer een echo met een groeimeting, kijken wat ze dan allemaal weer zeggen..

geloof er allemaal niet meer zo in, dan weer te groot dan weer gemiddeld.. een klein stukje verkeerd meten en ze gillen weer dat die groot word, oftewel het interesseert me eigenlijk niet meer zo, het komt er toch wel uit! :-D

Deel Deze Pagina