Hoi dames, Voor mij is dit natuurlijk nog allemaal nieuw .. Vandaar mijn vraag.. Ik heb ontzettend moeite met eten 's morgens. Normaal kan ik behoorlijk eten maar nu krijg ik moeite iets weg. Ben niet misselijk, heb eigenlijk nergens last van. Gewoon geen trek. Iemand die dit herkent? Heb helaas wel veel last van me darmen.. Kan overdag niet normaal eten en drinken zonder buikpijn te krijgen.. Hoort er allemaal bij zeker Verder voel ik me ook niet zwanger.. en ik weet dat ik pas een paar weken zwanger ben dus wat niet is kan nog komen..
Tja, ik denk dat het de interne verhuizing van je organen is waardoor je wat minder trek hebt. Probeer kleine beetjes te eten en drinken, ookal is het lastig. Het wordt vanzelf beter met een week of 12/14
Dat is hoopgevend haha... Ja eet nu maar iets kleins omdat ik niet nuchter de deur uit kan. Ik had begin van de week nog erg opgezette buik enzo. Maar dat is nu weg gelukkig.
Hoi, Ik vind het ook moeilijk om te eten in de ochtend. Op een gegeven moment ben ik verschillende dingen gaan proberen. Yoghurt,fruit en soms een plakje ontbijtkoek. Ik merkte dat als ik er mn tijd voor nam en even rustig ging zitten het beter ging. Ook omdat met yoghurt je niet echt hoeft te kauwen. En ook al eet je niet veel,al neem je maar een paar happen zodat er iets in je maag zit dan voel ik me beter daarbij. En meestal kon ik dan na een uurtje beter eten dan wanneer ik ontbijt oversloeg. Succes en probeer het. Al zijn het naar 3 happen. Groetjes sylvana.
Ik at altijd cornflakes en melk. Maar had erg veel moeite met de melk ofzo.. Nu idd een plak ontbijtkoek en dan straks op me werk weer brood. Merk ook dat als ik overdag niet genoeg drink ik er nu sneller misselijk van wordt.
Ik at de eerste 3 maanden alleen stukjes fruit en slokjes water. Was niet misselijk, maar oh zo beroerd en kreeg niets meer weg. Ook zo intens moe. Is overgegaan met 10 weken knapte ik zienderogen op.!
Moe? Tja herkenbaar... haha... Maar dat probleem had ik hiervoor ook al eigenlijk. Sta 's middags gewoon te gapen op me werk
Ik had juist het tegenovergestelde hahaha.. Ik at nooit 's ochtends, is ook niet goed hoor dat weet ik.. Maar toen ik zwanger was (was ook echt een symptoom voor mij) had ik zo'n honger! Ik moest echt een boterham pakken anders voelde ik me zo slecht.. Maar ik kan het me voorstellen hoor dat je juist geen trek hebt, vriendin van mij kon ook niks eten, die werd al misselijk bij de gedachte haha..
Heel herkenbaar. Ben toch al een moeilijke eter in de ochtend, maar zwanger helemaal! Toch is wel eten heel belangrijk, anders voel je je later ook niet goed. Tips: fruit en yoghurt, crackers, beschuitje. Misschien drinkontbijt?
Ik kan zo en zo niet nuchter de deur uit hoor... Dus eet nu steeds een plakje ontbijtkoek. Darmen slaan ook meteen zo op hol nu als ik eet... Überhaupt voel ik me soms daarna niet helemaal goed
hahaha, je voelt je nog niet zwanger, maar je hebt wel moeite met eten, buikpijn, vermoeidheid. Dat zijn toch echt de eerste zwangerschapsklachten (gevoelens). De rest komt pas later!
Je kunt ook proberen om een droge cracker te eten voor je opstaan, leg hem op je nachtkastje... Maar ik had het ook hoor! Vanaf een week of 10 heb ik gegeten als een paard Nu zijn t weer kleine beetjes steeds, want nu ligt er een meisje tegen mn maag aan te trappen
Ik hoop voor je dat je niet misselijk wordt. Ik heb zelf HG (hyperemesis Gravidarum) en ik kan sinds ik 6 weken ben niet meer werken. Ik had nooit verwacht dat die kleine zoveel invloed zou hebben. Gelukkig gaat het nu al stukken beter, maar een uur fietsen is er echt niet meer bij. Ik ben blij als ik een wasje kan draaien, haha. Is trouwens niet gezegd dat het zo gaat hoor, ik ben geloof ik wat meer een uitzondering.
Die periode heb ik gelukkig achter de rug! Hier had ik smorgens wel honger, maar ook misselijk gevoel, nooit overgegeven gelukkig. Dus door misselijk gevoel niet erg zin in ontbijt, terwijl dat wel helpt(en ook gewoon belangrijk is, al ben je niet zwanger). Ik dronk eerst altijd een kopje thee, daarna begon ik aan mijn boterham(met jam). En dan gewoon lekker op mn gemakje op de bank. Later op de ochtend at ik dan weer wat(brinta of cornflakes bv). Ik wil je niet bang maken, maar mijn eetlust werd steeds slechter, kreeg de maaltijden gewoon niet weg, zag er echt tegenop. Ik at omdat het moest, maar veel was het niet en het smaakte voor geen meter. Maar dat was na de beruchte 1e 3 maand weer over hoor Daarna kwam de periode dat ik at als een paard! Nu eet ik weer minder, omdat maag in verdrukking komt(31 weken). Blijf vooral goed drinken en eet wat extra fruit, dan compenseer je wat je tijdens maaltijden niet voldoende binnenkrijgt. Bij mij hielp appel tegen misselijkheid. Oja, en als je multivitamine voor zwangeren slikt hoef je je echt geen zorgen te maken dat je te weinig vitamines enz binnen krijgt.
wat ik heel goed kan eten in de ochtend zijn lange vingers, dan doe ik wat drinken erbij (melk kan ik niet uitstaan maar vreemd genoeg optimel wel) en dan heb je toch een soort van ontbijt hihi, ik kan normaal heel goed eten maar moet nu ook moeite doen maar doe het wel want anders is het niet goed voor mijn lijf) en dan pak ik rond 10 uur weer wat en dan rond 12-13 uur wat groter eten ( want dan kan ik het beste eten) in de avond heb ik ook weer minder trek)
Vanaf ong 5 weken kon ik smorgens niks meer eten (was al geen eter sochtends) maar overdag ook weinig trek. Is nou gelukkig wel weer over ben nu 14 weken
Tja nu weet ik weer waarom ik niet snel opnieuw zwanger wilde worden na mijn dochter... Het wordt hier elke dag ietsje erger, sinds 3 dagen. De gedachte aan eten maakt me al misselijk. Ik zit steeds te bedenken waar ik misschien een heel klein beetje zin in heb, om tot de conclusie te komen dat ik in helemaal niks trek heb, zelfs crackers, bah, vind alles vies Boodschappen doen vind ik nog het ergste, al die voeding die op me af komt, bah bah bah. Er zou zoiets als een voedingspil moeten bestaan, waardoor je voldoende voedingsstoffen binnen hebt en je niets meer hoeft te eten