Last van "spierpijn" in buik bij het slapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Beep, 20 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Hoi,

Ik ben nu 37 weken zwanger en heb een vraag. Sinds ongeveer 1,5 week begint m'n buik erg in de weg te zitten bij het slapen. Op m'n rug slapen gaat niet meer, omdat dit erg vervelend aanvoelt. Maar als ik op m'n zij ga liggen krijg ik in de loop van de nacht erg last van een soort spierpijn in m'n hele buik, wat erg vervelend aanvoelt. Ook krijg ik hier vaak harde buiken bij. De spierpijn trekt dan pas in de loop van de ochtend weer weg. Vanacht was het ook weer behoorlijk heftig. Op een gegeven moment heb ik m'n hoofdeinde maar een stuk omhoog gezet, zodat ik zittend kon slapen. Dan heb ik er namelijk het minst last van. Om m'n buik een beetje te stutten leg ik trouwens ook altijd een kussen onder m'n buik als ik op m'n zij lig, maar dit werkt niet altijd.

Weten jullie waar die "spierpijn" door veroorzaakt wordt, en of het erg is? En hoe zit het met die harde buiken?

Groetjes,
    Beep

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Beep,

wat je beschrijft is vervelend, maar heel normaal. Het is je buik die in rust kan doen wat ie op het laatst graag wil doen en dat is samentrekken en oefenen, dus ook hard worden. Voor je buik is het zwaar op het laatst en dit merk je het meeste als jij rustig bent. De gouden tip heb ik er niet voor, (dat kussen is al wel goed) maar wellicht helpt een kruik tegen je buik. Want spieren ontspannen met warmte.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina