Ik heb ook een vraagje. Een aantal maanden geleden bij de gyn. geweest omdat ik al 6 mnd niet ongesteld was. Heb toen medicatie meegekregen om het op te wekken. Uiteindelijk niet nodig omdat ik die week uit mezelf ongesteld werd. daarna 2 x na een maand, en nu 2 1/2 maand al niet. Tijdens het bezoek bij de gyn. bleek alles goed. Ook bloed geprikt, alles o.k. Heb nu over 6 wkn een afspraak bij de gyn., maar kan die iets voor me doen? Iemand ervaring? groetjes sandra
sandra de gyn zal waarschijnlijk een inwendige echo van je eierstokken willen maken om te kijken of je pcos hebt...
wat is pcos? En had ze dat dan vorige keer al niet gezien. Toen is er ook al een inwendige echo gemaakt.
pfoe moeilijk om even zo snel uit te leggen. In het kort: pcos is een syndroom waarbij je hormonen ontregelt zijn. Het zorgt er onder andere voor dat er veel te veel eitjes rijpen die allemaal hormonen opslurpen waardoor er niet 1 eitje tot rijping komt. Andere symptomen zijn bijv. overmatige haargroei en overgewicht (maar hoeft niet). Ja misschien had ze het vorige keer moeten zien. Als je dit blijft houden zullen ze je waarschijnlijk een medicijn geven wat hopelijk voor een regelmatiger cyclus zorgt.
Hoi Sandra, Ik denk dat je weer een inwendige echo krijgt. Het is immers al een tijd geleden. En dan zal je wel weer een hormoonkuur krijgen om je ongi op te wekken. Ik mag woensdag naar de gynaecoloog....Spannend!
hoi, ik heb pco in lichte vorm, onregelmatig ongesteld en lange cyclussen. ben nu met kuurtje clomid bezig, dinsdag follikelmeting, spannend! DUs denk dat de gyn in ieder geval een echo van je eierstokken gaat maken ja
Misschien ook even je bloedwaardes laten controleren? Had zelf ook een onregelmatige cyclus, dan 2x normaal (dus ongeveer 30 dagen), dan weer een cyclus van 2 of 3 maand, weer 2x normaal etc. Via 't ziekenhuis er achter gekomen dat m'n schildklier te traag werkt, en een paar weken na het beginnen met medicatie bleek ik ineens (volkomen onverwacht) zwanger . Waren al 18 maanden bezig, en liepen al in de MMM.
Bloed is vorige keer ook helemaal gecontroleerd. Nou ja ik wacht het maar af. Volgens de psychiater kan het door de medicatie (a.d.) komen. Ga het maar gewoon overleggen. groetjes sandra