Gele tanden??

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Babke, Jul 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Manlief vroeg vanmorgen of ik mijn tanden al wel gepoetst had, want ze zagen zo geel. :$:(
    Heel goed zelfs, dus hup de spiegel erbij. En inderdaad, ze zijn een stuk geler dan normaal. Nu heb ik ooit gehoord "een zwangerschap kost een tand". Oftewel, goed voor je gebit zorgen, wat ik netjes doe. Maar geel worden is nieuw voor mij.

Ik vroeg me dus af of er meer zijn die dit herkennen? Ik vind het vreselijk. Had hij maar niets gezegd ;)

En niet heel onbelangrijk, kun je er wat mee? Ik heb gehoord want Pearl Drops instant shine. Iemand ervaring mee? En mag je dat gebruiken tijdens zwangerschap?
    Ik gebruik sensitive tandpasta, maar ga maar over op de whitening denk ik :)

2. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Geen ervaring mee.
    Maar dat elke zwangerschap kost een tand dat heeft te maken met maagzuur en overgeven. Zwangeren hebben vaak meer last van deze kwaaltjes en dit kan de tanden aantasten. Toch zuur wat een aanslag is op je gebit. Goed poetsen en een extra controle bij tandarts of mondhygieniste.

3. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Ja, heb net een afspraak gemaakt bij de tandarts voor vlak na het eerste trimester. Het zal wel toeval zijn, maar het is opvallend dat het nu ineens is. Ik heb altijd mooie witte tandjes :( Van het braken kan het niet zijn, daar heb ik (nog) geen last van. Ik drink wel mee rvruchtensap dan voorheen. Maar nog niet veel, 1 pak in de week denk ik.

4. mamie82

mamie82 Bekend lid

Feb 12, 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja zwangerschap kost idd een tand heb nu al 2 kiezen afgebroken gister bij tandarts geweest en zei dat ik nu 3 keer perdag moet poetsen en evt een goede mondspoeling moet gebruiken en suikers proberen zo veel mogelijk te vermijden maar ja dat is altijd al en geel worden kan idd door de hormonen dat vertelde hij ook maar niet gaan bleken he dat is niet goed

5. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Nou, hier was mn gebit na de vorige zwangerschap nog prima hoor. Ondanks maagzuur en overgeven.

Nu ook. Zusje heeft er tijdens beide zwangerschsppen ook niks aan over gehouden. Dus dat regeltje gaat echt niet altijd op.

Nog een rede dat je sneller kast kan krijgen van je gebit.. je tandvlees kan zich sneller terug gaan trekken waardoor je meer kans hebt op ontstekingen en tanden die los gaan zitten.

6. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Mijn schoonmoeder verloor bij elke zwangerschap verstandkiezen....

van gele tanden heb ik nog nooit gehoord, wel meer uit de mond ruiken op één of andere manier.

7. sanneke02

sanneke02 Lid

May 14, 2013
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap een kies kwijtgeraakt. Verder had ik veel last van mijn tandvlees, en had ik 6! gaatjes.... :(

Share This Page