Ik voel nog niets bewegen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mama26, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik ben bijna 18 weken zwanger en ik voel nog niets bewegen. Ik begin me weer zorgen te maken (had ik bij de 1e ook), vooral omdat mensen nu echt aan mij gaan vragen: voel je nog niets?

De placenta ligt nu niet aan de voorkant, bij mijn dochter wel. Maar ik voel dus evengoed niets.

Wie heeft dit ook?

2. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ik voelde zelf met 16 weken al wat, maar dat was weer redelijk vroeg.

Mijn vk zei nog met 18 weken: Nog eventjes en dan kan je de kleine gaan voelen...

TOen ik aangaf dat ik die al voelde, wilde ze het nog niet echt geloven denk ik...

Dus ik denk niet dat het iets is waar je je heel druk om moet maken. Ik schrijf ook mee bij de meimama's en daar voelde een paar dames de baby ook wat later. Ook al was het niet hun eerste.

Gewoon genieten hoor meid!

Mensen hebben altijd wel wat om je onzeker over te maken.

3. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Mijn placenta ligt keurig aan de achterkant, maar ik voel ons smurfje ook pas sinds halverwege de 20e week. Maak je niet druk, het komt wanneer het komt.

4. Csillag

Csillag Actief lid

14 okt 2008
    273
    0
    0
    Hey mama26,
    Ik zou je bericht kunnen schrijven..
    ik voel ook nog niets , of ik weet niet goed wat moet ik voelen. Kribbelt mijn huid wel en af en toe darmbewegingen, maar jaa kan dat ook de baby zijn of niet?
    Zijn er tips, hoe kan je het beter voelen?Staand ,zittend, liggend?Zingend?
    hahaha

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    geen enkele reden om je zorgen te maken hoor.
    Gewoon nog even geduld hebben.
    De kleine heeft nog zoveel ruimte om te bewegen dat het helemaal niet vreemd is dat je niets voelt.

6. Csillag

Csillag Actief lid

14 okt 2008
    273
    0
    0
    Maaare... hoe weet je dat de baby is het die aanklopt ?Hoe weet je zeker?

7. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Ik ben nog geen 16 weken en mensen vragen me al of ik iets heb gevoeld en wanneer mijn antwoord nee is kijken ze me wat verbaasd aan. Dus trek je niets aan van anderen, volgens mij hoeft je pas iets te voelen rond de 20 weken en pas bij 28 weken elke dag!

8. Mazz

Mazz Actief lid

26 dec 2008
    159
    0
    0
    Ik voelde ook pas iets bij 21 weken.... ik maakte me ook zorgen maar is dus nergens voor nodig :)

9. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    op het moment dat je de bewegingen gaat herkennen..

je kan bv elke keer opnieuw een plopgevoel hebben.. alsof er een luchtbel binnen in beweegt en kapot gaat
    Meestal is het als je de beeb echt herkenbaar gaat voelen dat je het kan terugvoeren naar eerdere bewegingen

10. Csillag

Csillag Actief lid

14 okt 2008
    273
    0
    0
    ja ik weet het, raar is dat he?sommigen mensen..ahhhh.en je hebt ook gelijk hoor maar gisteren vroeg mijn vk het ook.. :(

11. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Maar met 17 weken hoeft dat toch ook nog helemaal niet?

12. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik heb vandeweek de beeb pas voor het eerst gevoeld. Je vraagt je af wát je moet voelen, dat wist ik ook niet.
    Maar toen ik zaterdagnacht opeens een trap in mijn buik kreeg wist ik dat dat de beeb was. Heel apart is dat. Ik vroeg me ook al af hoelang het nog zou duren.
    Maar maak je niet druk, de één voelt hem sneller als de ander. Wacht dus maar rustig af ... :)

13. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Wat een hoop reacties zo snel!

Mijn eigen verloskundige vroeg ook of ik al wat voelde bewegen. Toen ik nee zei, zei ze wel dat het nog niet hoefde, maar goed, het kon dus wel anders zou ze het niet vragen. (denk ik dan ;) )

Maar dan wacht ik nog even af. Hopelijk komt het snel. Bij mijn dochter voelde ik echt heel laat pas iets, rond de 24 weken. Ik hoop dat het nu eerder komt.

14. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik voelde hier ook pas "laat" wat, om precies te zijn met 20 weken en 5 dagen. Een week daarvoor had ik wel een bromvlieg-gevoel in mijn buik. Ik zat die avond even uit te rusten nadat ik het dressoir had uitgeruimd voor de komende verhuizing. Ik was er helemaal niet op bedacht, en ineens was daar een flinke trappel! Het kon gewoon niet missen... Ik moest er toen zelfs van huilen, want ik zat me ook al zorgen te maken dat ik de baby nog niet voelde. Hoewel het heel normaal is om pas rond 20 weken wat te voelen, en zeker bij een eerste zwangerschap en een voor liggende placenta!

15. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Hier nog iemand die de beeb pas bij 21weken voor het eerst voelde.

Omdat het mijn 1e is wist ik ook niet wat ik zou moeten voelen, maar toen het eenmaal zover was wist ik het gelijk. Kon gewoon niet missen dat het de beeb was.

16. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Hoi.
    Ik ben nu bijna 18 weken zwanger van de eerste maar
    heb ook nog steeds niks gevoeld.
    En nu zijn er steeds meer mensen die zeggen voel je nou nog
    niks wat vreemd is alles wel goed met de kleine.
    Dan ga ik me weer druk lopen maken wat ook niet goed
    is voor de kleine.
    We wachten maar af heb net controle gehad en
    alles was goed.

17. Noushis

Noushis Actief lid

16 sep 2008
    336
    0
    0
    Hallo.

Hier is het ook van dat. Ben nu 20 weken en 5 dagen maar voel nog altijd niks... Maar ze hebben wel tegen mij gezegd dat placenta vooraan ligt...
    En bij mijn zus duurde het ook lang...

Zal blij zijn als volgende week woensdagavond is, heb dan mijn 20-weken echo...

18. Nancyke

Nancyke Nieuw lid

25 mrt 2009
    3
    0
    0
    Kontich
    Ik zou me inderdaad nog niet teveel zorgen maken. Ik heb ons ukkietje pas op 21 weken voor de eerste maal gevoeld. Ben nu 25 weken en nu stampt ze regelmatiger maar heeft zeker nog haar kalme dagen hoor. Geen paniek [-X dus en gewoon genieten! :)

19. Elisabet

Elisabet Actief lid

11 feb 2008
    494
    0
    0
    ik heb mijn kleine ook nog niet gevoeld. Heb wel af en toe een bromvliegachtig gevoel in de buik, dus het zou kunnen maar zolang ik het niet zeker weet hou ik het op, ik heb mijn kleine nog niet gevoeld. ;) Ben meer nieuwsgierig naar wanneer ik de kleine voel dan dat ik ongerust ben. Maar dat zal wel komen omdat ik gisteren controle heb gehad en het hartje mooi hard en snel klopte en de kleine gezellig aan het draaien was (konden we horen aan het geruis en hartklopping)

20. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Hoi Mama,

Bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant. Ik voelde ook pas bij ongeveer 20 weken iets. Dus probeer je niet druk te maken. Het komt vanzelf.

Deel Deze Pagina