Placenta aan de voorkant

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaMirella, 30 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hallo allemaal...

Ik heb gisteren een echo gehad en ze ging gelijk kijken waar m'n placenta ligt.. Ze zei, "volgens mij ligt hij aan de voorkant"
    Maar ik heb ook een gekantelde baarmoeder..
    Zou hij nog kunnen verplaatsen ?
    Ik ben erg benieuwd, want het SCHIJNT dat je de baby veel later pas kan voelen en veel minder...
    Dat vind ik ZOOO jammer :(

Maar goed, als het met mijn kindje maar goed gaat !

:D -xxx-

2. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ik heb hem ook voor en voelde de beeb al met ong 11 weken dus het zegt niet altijd wat...

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik had hem ook aan de voorkant en voelde Luca rond 17-18 wk bewegen. Wil dus echt niets zeggen.
    maar hij verplaatst niet meer denk ik.

4. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ohh gelukkig.. want ik hoorde echt van die indianen verhalen dat je het pas met 26 weken voelt enzo.. en dat het veel minder is als bij een andere zwangerschap!

Heeft het verder geen gevolgen bij de bevalling..?

-xxx-

5. plonky

plonky Lid

17 apr 2007
    94
    0
    0
    Hengelo
    Bij mijn eerste kindje lag mijn placenta ook aan de voorkant ik heb haar ook gevoelld bij 17 weken. Dus maak je niet druk. geniet ervan

6. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    ook voorkant..voelde de kleine met 17 weken duidelijk...

Het enige nadeel is dat ze je kindje niet kunnen draaien wanneer het in stuit ligt...

Voor de rest zou ik me er echt geen zorgen over maken :)

7. Zoe21

Zoe21 Actief lid

25 feb 2007
    102
    0
    0
    Hoi,

Bij mij ligt 'ie ook aan de voorkant en hij is nog groter als normaal ook.
    Hij verplaatst niet meer, maar het heeft verder echt geen gevolgen, geniet er maar lekker van. En ik voel mijn baby ook al !

8. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Bij mijn eerste zwangerschap zeiden ze met 12 weken dat de placenta aan de voorkant lag. Met de groei van de baarmoeder is deze naar boven "meegegroeid", dus uiteindelijk lag-ie bovenin, iets aan de voorkant. Kon m'n kindje met ruim 17 weken voelen.

Dit keer ligt te placenta aan de achterkant, en voelde nu leven met ruim 14 weken, maar dat zal ook gedeeltelijk komen doordat het de 2e is.

Geen zorgen!

9. maja123

maja123 Actief lid

28 jun 2007
    116
    0
    0
    bij mij lag ie ook aan de voorkant, voelde mn meisje al met 16 wkn. Het maakt voor je bevalling ook niets uit. Het is alleen een probleem als de placenta voor de uitgang ligt (en dat is toch de onderkant :)
    Geniet-se!

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.854
    113
    hier hetzelfde hoor, placenta aan de voorkant, maar voelde mijn kindje al met 18 week. Het kan zijn dat je het later voelt, maar hoeft dus helemaal niet zoals je hierboven ook kunt lezen.

11. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    mijn placenta lag ook aan de voorkant en voelde het voor het eerst met 15 weken ik was wel blij, want het was juist een schopdemper ;)

12. Mars

Mars Actief lid

11 feb 2007
    160
    0
    0
    Ik had bij mijn zoontje ook de placenta aan de voorkant, maar ik voelde hem al met 17 weken. Dit keer krijg ik een tweeling en liggen de placenta's aan de achterkant en voelde ik ze ook pas rond de 17 weken, dus voor mij maakte het weinig verschil eigenlijk.

13. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Bij mij ook aan de voorkant, voelde mijn kindje met 22 weken, maar das heel normaal, dus vind het niet erg...

14. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Uuuuh... Hoe weten jullie waar jullie placenta ligt? Ik heb hier niks van gehoord tijdens mijn echo. Of is dat iets wat de vk ook kan voelen? Ben wel benieuwd waar die van mij ligt namelijk!

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik heb het pas bij de 20-weken echo gehoord, waar hij lag. Ook bij mij aan de voorkant, vrij bovenin. Kon het kindje met 20 weken voelen.

16. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ik voelde mijn dochter veeeel eerder dan dit kindje (en deze keer ligt de placenta voor). En dat terwijl ze zeggen dat je een tweede eerder voelt omdat je weet wat je zou moeten voelen. Dus in mijn geval klopt het wel dat een voorliggende placenta oplevert dat je het kidnje pas laat voelt.

17. sonja77

sonja77 Lid

31 mei 2007
    37
    0
    0
    Helpdeskmedewerkster
    Mijn placenta ligt ook gedeeltelijk voor, een beetje links opzij.
    Ik kan nog niets zeggen over iets voelen aangezien ik nu pas 12 weken zwanger ben.
    VK zei dat ze met 20 weken pas kon zeggen hoe de placenta nou precies zou liggen(ivm de groei) en of ie dan voor de uitgang zou liggen.

18. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Bij mij ligt de placenta ook geheel over de voorzijde, en dat is sinds de 12 weken echo niet veranderd. Ik voelde ons kindje rond de 20 weken maar minder goed.
    Ik kan ook het verschil tussen kop en kont niet onderscheiden.
    En dat een voorliggende placenta bij een stuit inhoud dat er geen draaipoging word ondernomen... heb ik nooit gehoord. Het zou minder handig gaan maar ze gaan het wel altijd proberen/bekijken of het kan.
    Ik krijg nml 9 juli een liggingsecho om te kijken of de kleine nog in stuit ligt.

19. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik heb hem ook aan de voorkant.
    Voelde mijn kindje voor het eerst met 18 weken.. Mijn vriend voelde zijn kindje voor het eerst met 19 weken..

Veel liefs kiss

20. Anz

Anz Actief lid

21 dec 2006
    288
    0
    0
    Den Haag
    Nu ook aan de voorkant en bij de eerste niet. Voeld ehet idd net iets later. Bij Hannah zo rond de 17 weken en nu 19, maar verder geen verschil. Zag gisteren voor het eerst m'n hele buik bewegen/golven... heeel grappig! Dat had ik de eerste keer weer veel later.

Deel Deze Pagina