knapje onder in mij buik.

Discussie in 'De bevalling' gestart door roxanne89, 17 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roxanne89

roxanne89 Nieuw lid

17 dec 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ik ben 38.5wk zwanger.
    Ik heb vanochtend een knapje gevoeld onder in mijn buik, heb t opgezocht op t intrnet wat t kon zijn..
    Veel vrouwen voelde en hoorde dit als de vliezen braken, meer mensen hier ervaring mee? Helaas heb ik tot nu toe geen vruchtwater verloren.

2. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ja, bij mij ook dat mijn vliezen braken, het vruchtwater kwam toen wel direct.
    Iets anders zou ik niet weten eigenlijk.....
    Misschien een hogere vliesscheur, dat het er niet zo makkelijk uitloopt?
    Ik hoop voor je dat dat het is! Succes!

3. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voelde een soort gekke knap bovenin m'n buik bij de oudste, daarna hoorde ik haar ook trappen, heel gek soort smakkend geluid. Paar uur later weer een knap, maar nu van onder en toen verloor ik ook vruchtwater. Geen idee of die eerste knap dus al een soort breuk was, maar vond 't wel erg toevallig!

4. roxanne89

roxanne89 Nieuw lid

17 dec 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!
    Klopt idd, iets voor t knapje voelde ik de.kleine enorm bewegen en hoorde m ook bewegen, was zo raar!
    Ik dacht dat t aan mij lag!
    Wie weet, ik hoop t zo!

5. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Ik ben ingeleid en mn vliezen zijn gebroken door de gyn dus dit is misschien niet vergelijkbaar, maar mn vliezen zijn rond half acht gebroken en pas om half tien kwamen er opeens gutsen vruchtwater! Voor die tijd dus ondanks gebroken vliezen niks verloren..

Hoop voor je dat dit het begin van de bevalling is :)

6. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Ook hier betekende het knapje het breken van de vliezen, ik wist het meteen terwijl ik het nog nooit eerder had meegemaakt en het ook nog niet de bedoeling was..

7. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Ik voelde en hoorde eerst een klein knapje en een paar minuten later nog een knap. Toen kwam het vruchtwater. Volgens de verloskundige heb je 2 vliezenen is eerst het ene vlies geknapt en daarna het andere. Bij mij kwam trouwens het vruchtwater in een grote golf.

8. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Grappig, ik heb ook het idee dat ik een knapje heb gehoord vanuit mijn buik, en heb dat nu al een paar keer gehad in de afgelopen dagen. Geen vruchtwater verloren of wat dan ook..! Kan het ook wat anders zijn? Heb geen idee maar het viel me toch op, want hoorde t eigenlijk zo ineens.

9. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Ik had aan het einde van de zwangerschap dat de gewrichten van de kleine bij heftige bewegingen konden knakken. Net zoals bij jezelf je knie of pols wel eens knak zegt zeg maar. Dat zou het ook nog geweest kunnen zijn, was bij mij duidelijk voelbaar maar ook door anderen hoorbaar!

En bij mij waren e vliezen ook in 2x gebroken, helaas kwamen ze daar in het zkh pas achter nadat ik urenlang weeen had opgevangen die qua heftigheid pastenj gebroken vliezen, maar met een ontsluiting die opschoot alsof ze nog intact waren.... Toen e gyn de vliezen goed brak begon het eindelijk een beetje op te schieten.

10. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Oh wat balen ja.. Heb het nog nooit eerder gehoord, maar wie weet is dat het wel. Heb er niet echt op gelet of de baby ook flink aan t bewegen was op dat moment. Bij mij is het niet echt een knak maar meer een belletje dat knapt, zon geluidje. Misschien heb ik het me ook wel ingebeeld?!

11. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Heb de afgelopen dagen ook meerdere keren een geluidje gehoord vanuit mijn buik wat me niet mijn darmen leken, een soort knapje inderdaad. Maar geen vochtverlies, beeb zit er gelukkig nog. Beeb bewoog op dat moment ook, dacht misschien dat ik inderdaad de beweging zelf hoorde op de een of andere manier?

12. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Heb het laatste dagen weer een aantal keer gehoord! Wanneer ik in bed lag. Baby bewoog op dat moment ook wel, maar dat geluidje kan toch haast niet van zn gewrichten zijn? Klonk nl best duidelijk..!

Deel Deze Pagina