Thuis bevallen of in het Ziekenhuis?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jennifer M, 19 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

thuis bevallen of in ziekenhuis?

1. thuis bevallen

2. of in het ziekenhuis

3. of anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Jennifer M

14 sep 2006
    9
    0
    0
    manager
    Wie bevalt er thuis en wie in het ziekenhuis?
    Ik ben best benieuwd naar de reacties, hebben er ook dames ervaring met het bevallen van in het ziekenhuis of thuis?
    Ik zelf ben denk ik van plan om te gaan bevallen in het ziekenhuis
    :)
    Groetjes + Kusjes
    Jennifer

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Haha ja nogallogisch met een tweeling :p Ik kies voor thuis bevallen, ik ben al 4 keer in het ziekenhuis bevallen, terwijl ik toen ook thuis wilde ebvallen, nu kies ik er weer voor, nou hopen dat het kan (beviel 3 keer te vroeg).

3. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

Ik ben van de andere 3 lekker thuis bevallen maar wat ik nu wil weet ik nog niet.

Zoals ik er nu over denk zal het het ziekenhuis worden ten 1e omdat marki zo groot was (voel me veiliger daar)
    En ten 2e zou ik het voor de andere kids doen is voor hun ook rustiger.

Maar we hebben gelukkig nog een hele tijd om daar over na te denken

4. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    als het ooit zover is ga ik ook zeker in het ziekenhuis bevallen!
    een prettiger idee naar mijn gevoel, alles bij de hand...
    verder geen ervaring mee, is puur uit gevoel deze keuze.

5. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hallo!

ik heb gekozen voor een bevalling in het ziekenhuis
    omdat ze daar alles bij de hand hebben voor het geval dat de bevalling bjivoorbeeld niet wil of wat dan ook

6. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    wij hebben gekozen om in het zh te gaan bevallen. mijn mannetje vond dit vooral een prettiger idee. misschien de volgende keer thuis maar de 1e in het zh.

7. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik heb lang getwijfeld maar ga waarschijnlijk in het ziekenhuis bevallen.
    Van thuis bevallen vind ik het voordeel dat je in je vertrouwde omgeving bent en je hier iets meer op je gemak voelt.
    Het gevoel van veiligheid in het ziekenhuis vind ik daarentegen ook wel prettig. Mijn vriend vindt dit laatste erg belangrijk. We hebben een paar voorbeelden in onze omgeving van mensen die op het laatste moment met spoed naar het ziekenhuis moesten of waar tijdens de bevalling in het ziekenhuis ingegrepen moest worden.
    Omdat ikzelf niet echt een hele duidelijke voorkeur heb, neem ik het gevoel van mijn vriend mee en geeft dat de doorslag.

8. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik wil in het ziekenhuis bevallen. Lijkt me lekker veilig en alles bij de hand. Bij mijn 1e was ik meer dan 42 weken zwanger en mocht ik niet eens thuis bevallen maar deze keer kies ik zelf voor het ziekenhuis.

9. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Ik wil absoluut thuis bevallen. Mocht het noodzakelijk zijn om naar het ziekenhuis te moeten dan ben ik d'r gauw genoeg! Nee hoor, lekker thuis, eigen spulletjes om je heen en geen gedoe met naar het ziekenhuis moeten en weer terug en in een vreemd bed, in een vreemde kamer. Lijkt me 10x nix!!

Groetjes, Emma

10. Niet meer actief

ziekenhuis, geen rompslomp thuis...

11. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    idd Emma ik ben ook zo in het ziekenhuis

12. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    He hallo!

Ook mijn voorkeur gaat uit naar thuis, heb zo'n idee als ik wat relaxter ben het misschien wat voorspoediger gaat. Ben daarbij ook zo in het ziekenhuis!

13. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Lekker thuis!

14. linda83

linda83 Actief lid

Ik wil ook graag thuis bevallen, ik denk dat ik me daar een stuk meer op mn gemak zal voelen dan in zo'n vreemd ziekenhuis.
    Ook heb ik het idee dat het in het ziekenhuis een komen en gaan is van verschillende verpleegsters enzo(is wat ik wel eens op tv heb gezien ) en dat lijkt me ook niks.
    Wil het zo rustig en verouwd mogelijk hebben ;)

15. Niet meer actief

Wil het liefst thuis bevallen, lekker met m'n familie kind op de wereld zetten!
    Vind een ziekenhuis toch te klinisch...
    Maar wel fijn dat als het misgaat je er al bent en niet om een ambu hoeft te smeken.
    Ach... Het is overal wel wat!!
    Ik wil voorlopig lekker thuis bevallen. In mn eigen bedje!!

16. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    linda, dat is dus ook een punt waarom ik thuis wil bevallen , bij de vorige bevallingen waren er zoveel c'- dit en die in opleiding en die assistent... :( allemaal jonkies in opleiding die mee staan te kijken, tenminste dit is een academisch ziekenhuis hier, op het moment zelf had ik geen puf om te zeggend at ik me er aan stoorde maar achterf dacht ik wel van gadver moest dat nou weer....

17. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Ik wil graag thuis bevallen in mijn eigen omgeving. ziekenhuis is hier 5 minuten vandaan dus als het nodig is zitten we er zo.

18. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Als placenta zich draait en alles goed is wil ik het liefst thuis bevallen

19. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    In het ziekenhuis.

Maar ja ik heb geen keuze meer, aangezien we bij onze dochter een keizersnede hebben gehad.
    Dus ik zal wel naar het ziekenhuis toe moeten.

Ik moeet zeggen dat ik dat wel een prettig gevoel vind, al is huiselijke sfeer ook zeer aangenaam denk ik.

20. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Ziekenhuis, vorige keer een keizersnede gehad en het hellp syndroom met 34 weken dus ik moet in het ziekenhuis bevallen, maar dat had ik anders ook gedaan.

Deel Deze Pagina