25 weken en voetjes altijd aan eén kant?

Discussion in 'Zwangerschap' started by oleander1986, Nov 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Hoi meiden,

Ik was gister bij de VK en toen ze aan mijn buik ging voelen kon ze heel goed de voetjes voelen rechts. Toen ik buiten stond realiseerde ik me dat ik eigenlijk altijd alléén maar rechts de voetjes voel. Echt, ik heb ze nog nooit op die manier links voelen 'prikken'.
    Is dit wel normaal? Ik weet dat ze op een gegeven moment in de buik wel een voorkeurshouding krijgen, maar nu al? Krijg meteen allemaal van die scenario's in mijn hoofd dat hij/zij vast zit in de navelstreng en niet kán draaien ofzo...
    Herkennen jullie dit? Of voelen jullie de baby altijd wisselend overal...
    Zoja, dan ga ik misschien toch nog maar even de vk bellen. :(

2. babs38

babs38 Actief lid

Jun 17, 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Ik voel de baby al vanaf het moment dat ik hem kan voelen eigenlijk alleen maar helemaal onder in mijn buik..stuithouding dus. Ik heb nog nooit schopjes aan de zijkant gevoeld, alleen soms rond mijn navel maar dat kunnen ook zijn armpjes zijn. Het schijnt dat ze vaak een voorkeurshouding hebben, dat zal bij mij dan wel met z'n voeten helemaal in mijn bekken zijn. De gynaecoloog maakte er geen probleem van en zei alleen dat hij nog meer dan genoeg tijd heeft om te draaien en andere houdingen aan te nemen. Ik zou me er niet druk over maken, hoor!

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Kan het zijn dat je placenta links ligt?

4. oleander1986

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik weet niet waar de placenta ligt, ik en mijn partner hebben ervoor gekozen de 20-weken echo niet te doen.
    Maar zou een verklaring kunnen zijn idd.
    Ik maak me ook niet al te druk hoor, zolang ik het maar voel bewegen, maar gister werd ik me er gewoon opeens zo bewust van dat ik het echt alleen maar links in mijn buik voel de voetjes...

5. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Ik voel hier eigenlijk ook voornamelijk de voetjes onderin (stuitligging dus) VK gaf ook aan dat ze nog tijd genoeg heeft om zich te draaien en hetnu nog niets wilt zeggen.

6. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,751
    646
    113
    Gelderland
    Bij mij ligt beeb vanaf week 28 met het hoofdje naar beneden, billen tegen mijn ribben en voeten in mijn linkerzij.... Ik voel de voeten dus ook steeds maar aan één kant.... Daarvoor voelde ik ook meestal alleen links schopjes... heeeeel soms rechts. Schijnbaar heeft jouw beeb ook al echt een voorkeurshouding! :D

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    de voetjes heb ik nog nooit aan de linkerkant gevoeld, ik zou me geen zorgen maken

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Ja hoor dat kan, hoef je je geen zorgen om te maken volgens mij.

Onze dochter heeft de gehele zeangerschap met het hoofdje naar beneden gelegen en de rug rechts zeg maar.

9. oleander1986

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ok, bedankt meiden, dat stelt me echt weer gerust! De vk zei dat die van mij overdwars lag. Maarja, ik neem aan dat er nu nog zat tijd is om te draaien en goed te gaan liggen... Stom, het is mijn tweede zwangerschap, maar of ik dit nou ook bij de eerste had? al sla je me dood! Zo zie je maar hoe snel je al die details weer vergeet...

10. dina88

dina88 Fanatiek lid

Nov 7, 2008
    2,360
    235
    63
    Female
    Arnhem
    ik voel de kleine alleen maar linksonder, maar heb de placenta overwegend rechts liggen

11. Biancje

Biancje Bekend lid

Apr 20, 2010
    767
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier zit de baby vaak aan de rechterkant..heel af en toe aan de linkerkant..wel een heel beweeglijk kind..:)

Share This Page