Ervaringen homeopathie

Discussion in 'De lounge' started by horselover, Mar 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Ik plaats het hier bij de lounge omdat ik nieuwsgierig ben naar de ervaringen op het gebied van homeopathie.

Mijn meis is bijna 2 jaar en nog zijn we er niet achter wat ze precies heeft. Ik weet dat ze overal overgevoelig voor is, heeft altijd diarreontlasting heel soms obstipatie. Heeft reflux......
    De kinderarts komt er niet uit, dus heb ik nu toch maar de stap genomen om naar de klasieke homeopaat te gaan. Ik ben er vorige week geweest en moest ochtendurine inleveren en speeksel.
    Ik wilde hier eerst nooit wat van weten, stond mij gewoon tegen. Maar wat moet je anders nog?
    Ik ga er woensdag heen voor de uitslag , ben benieuwd.

Aan jullie de vraag:
    Ervaring? Waarmee dan? Heeft degene er baat bij gehad?

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Mijn moeder is al 30 jaar Klassiek Homeopathe met een eigen praktijk dus ik heb hier altijd mee te maken gehad, en ik heb er goede ervaringen mee. Kan me voorstellen dat mensen er het mijne van denken, en dat het bij sommige mensen niet helpt omdat er gewoon niet voldoende tijd aan de anamnese wordt besteed door de homeopaat.

Ik heb er goede ervaringen mee.

3. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Dank je wel voor je reactie!
    Blij te lezen dat je weet dat er veel goede ervaringen zijn...

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Het placebo-effect is heel effectief ja. ;)

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik denk dat homeopathie zeer goed is. Ik heb er ook altijd goede ervaringen en het mooiste is, baat het niet, dan schaadt het niet. Dat kun je van reguliere medicijnen/behandelingen niet zeggen. Vaak krijg je juist het beste effect door beide in te schakelen.

6. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Uhh lijkt mij nog niet echt werken bij kids van nog geen 2 jaar ;):p

7. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    @manuelea: ja als het goed is schaadt het niet. Viel me ook op dat de Homeopathe erg schrok wat voor medicijnen ze al had gehad.
    Dus lijkt mij niet dat wat de hom. voorschrijft schadelijk zou kunnen zijn...

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    De homeopathie is natuurlijk gebaseerd op de kracht van planten en kruiden. Mensen vergeten tegenwoordig vaak wat voor (positief) effect het kan hebben op ziekten/kwalen omdat we zo gewend zijn geraakt aan de reguliere medicijnen/wetenschap. Dat laatste is ook heel erg goed en het altijd raadzaam om een dokter te bezoeken maar als je soms kijkt naar de bijwerkingen van alleen al een paracetamol dan is het soms verstandig om eerst de natuur te raadplegen ;)

En trouwens; placebo-effect of niet, als het helpt is het beter dan gewonen medicijnen.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dat is het ook niet. Homeopathische middelen zijn samengesteld uit natuur/dierproducten of uit ziektes. Er bestaat bijvoorbeeld het middel Lachesis, dat is gemaakt van slangengif . Tarantula Hispanica/cubensis zijn gemaakt vam gif van vogelspinnen etc. Het zijn niet alleen maar planten en kruiden maar ook middelen die zijn gemaakt van reguliere geneesmiddelen en dierlijke producten.

Mensen doen vaak scpetisch en dat is ook wel logisch, maar ondertussen zweren ze wel bij Calendula, Arnica, Arniflor, Spiroflor, Echinaforce etc. Terwijl dat ook allemaal Homeopatisch is.

10. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Juist en aangezien ik met een meisje zit wat zelfs overgevoelig is voor paracetemol en dus tegen geen enkel medicijn kan wat ze eigenlijk wel moet hebben.....ben ik verder gaan zoeken en hoop dat ze hier met een oplossing komen.

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Jawel hoor :)
    Maar als het werkt, dan werk het toch :) Al vind ik wel dat het uit de aanvullende verzekering moet, maar dat terzijde ;)

@ devilschase: bij dat soort producten zweer ik ook niet. Werkt allemaal echt niet beter dan de reguliere middelen.

12. poppie2

poppie2 Actief lid

Nov 4, 2007
    253
    0
    0
    ik lees even mee,

as woensdag ga ik ook met mijn dochtertje naar een homeopaat omdat we volgens artsen medisch uitbehandeld zijn!...

ik ben benieuwd~

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Heb het ook niet over jou persoonlijk. En dat is jouw mening en dat is prima. Ik probeer het alleen liever op een andere manier dan om mijn kind bijvoorbeeld meteen corticosteroiden te laten inspuiten. Ik ben met homeopathie opgegroeid en ik heb nooit in mn leven reguliere geneesmiddelen gehad, dus probeer ik het voor mijn kind ook zo te doen.

En dat jij daar niet bij zweert is jouw mening en ervaring, maar dat wil niet zeggen dat het meteen de waarheid is, en dat wil ook niet zeggen dat mensen die er wel bij zweren de waarheid spreken, maar dat uit alleen het inzicht wat mensen hebben verkregen door ervaringen uit hun eigen belevenissen.

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ devilschase: Ieder z'n eigen ding. :)

15. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Beetje flauw om te schermen met een 'placebo-effect'. Dat lijkt me inderdaad niet het geval bij kleine kinderen.

Een van onze zoontjes had erg veel last van eczeem. Na het smeren met hormoonzalf zonder veel effect, zijn we uiteindelijk bij een homeopatisch arts terechtgekomen. Daar zijn onze kinderen (beide, want het is een 1-eiige tweeling en ze had info van allebei nodig om de medicatie vast te kunnen stellen) helemaal onderzocht. Daarna hebben we korrels gekregen en die hielpen. De eczeem verdween als sneeuw voor de zon en daarbij kwam dat ons ventje een heel ander mannetje werd. Van gefrustreerd door alle jeuk, werd het een vrolijk, open jongetje. Wat wil je nog meer?

Wat ik zo mooi vind aan homeopatie is, dat men op zoek gaat naar de oorzaak en het probleem daar aanpakt. In tegenstelling tot de reguliere geneeskunde, waarbij men vooral aan symptoombestrijding doet.

Bovendien heb ik bij homeopatie altijd zoiets van 'baat het niet, dan schaadt het niet'. Iets wat ik over reguliere geneesmiddelen niet durf te beweren.

16. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    @jipper: wat mooi om te lezen dat je echt duidelijk verschil zg!

Share This Page