Toen Dylan 4,5 maand was zijn wij begonnen met het introduceren van groentehapjes nu krijgt hij zo'n 3 weken ook fruit.... alleen Dylan heeft veel liever gewoon de fles! Soms dat hij wel goed eet maar meestal word hij na een paar happen echt boos. Ik begrijp dat ik geduld moet hebben maar hoe deden jullie dat? stopte jullie als je kindje begon te huilen of zette jullie door? Hij eet zo weinig van de potjes dat ik bijv. ook niet de fles daarvoor of erna minder kan geven. het is soms gewoon echt een drama want hij heeft ook nog eens veel liever zijn duim in zn mond dan het lepeltje! (hihihihi) Iemand tips om de potjes/vers eten aantrekkelijker te maken, of tips hoe je het kan geven (de manier waarop dus) want hij moet er toch aan wennen, hahahah
onze man vind het veeel interessanter om zelf te eten dan om gevoerd te worden. Wij hebben hem vanaf 5,5 maand gewoon stukjes fruit in zijn hand gegeven. Daarvoor kreeg hij nog geen bijvoeding. Dit werkt(e) bij ons erg goed.
misschien vind hij de potjes niet lekker? Ons mannetje vond de potjes echt gruwelijk, kan hem ook geen ongelijk geven hoor Dus lekker verd uit het vuistje of pureren wat je zelf wilt natuurlijk
Romy begint alleen te huilen bij sperziebonen, blijkbaar vindt ze dat helemaal niets en die hebben we toen ook gewoon weggegooit. de rest eet ze wel, soms miept ze even en dan laten we het rusten om vervolgens gewoon de rest te geven. Later nog een keer sperziebonen geprobeert met koek erdoorheen (1e hapje vanaf 4 maanden) dit kun je gewoon erdoorheen kruimelen en zorgt dat de smaak wat milder wordt. Dit at ze heel klein beetje maar niet het heel potje... kan dus best zijn dat jou ventje het gewoon niet lekker vindt... Misschien toch 2 keer gewoon proberen het hele potje naar binnen te krijgen, misschien is het gewoon wennen namelijk... Romy deed er een maand over om te wennen aan potjes... ben begonnen met 3 maanden op advies, ze kreeg een half potje per keer. nu bij 4 maanden pas een hele. soms zelfs 200g Succes!
wie weet vind hij die potjes niet lekker netals wat ikke1981 ook al zegt, esmee gruwelt er van, heb het 2x gegeven omdat ik de potjes had gekregen maar het was brullen, ze heeft liever wat ik klaar maak. als je kleine nog niet wil dan toch niet, als esmee neit wou gaven we haar een fles. dit kwam zelden voor ,esmee had vaak liever warm eten dan de fles , we waren er ook vrij snel van af.
Inderdaad zoals gezegd lekker zelf zijn eten maken en niet dwingen. Als hij niet wil, dan niet. Ze krijgen echt wel wat ze nodig hebben en bijvoeding begint nu pas belangrijk te worden voor hem. Dus als hij gaat huilen, gewoon stoppen ermee. Veel succes!
we zijn idd zo'n 1,5 week geleden over gegaan op vers/zelf gemaakt.... maar dan nog gaat het niet, ja fruit wel...... Dank voor jullie antwoorden we blijven proberen!
@ Yuntje: Mijn zoontje, inmiddels 6 maand en een week, eet zijn groente veel beter dan fruit. Fruit heb ik al vers geprobeerd, zowel gepureerd als uit het vuistje, potjes..... hij vindt het gewoon niet zo lekker als groentehap. Dit gaat er wel in, alleen ook nog maar met mate. Ik geef zowel groente als fruit als hij in zijn wipstoel zit, kinderstoel gaat nog niet, omdat hij nog niet kan zitten. Zodra hij begint tegen te stribbelen, wachten we even en proberen we het even later opnieuw, maar niet tegen heug en meug naar binnen duwen.
Toen Jesse begon met groenten, at hij ook maar een paar hapjes. Dan gaf ik hem bijna een hele fles erbij. Toen hij wat meer ging eten, een halve fles erbij. Pas toen hij een mooi maaltje opat, kon de fles vervangen worden, en kreeg hij nog een toetje erbij. Potjes vindt hij ook niet echt lekker, en ik vind het stinken! Dus hier koken we altijd vers. Inmiddels eet hij bijna volledig met de pot mee. Alleen als we iets bijzonders eten, zoals pizza of iets sterk gekruids, krijgt hij nog apart.