Ik was weer eens aan het denken haha! en ik vroeg me dit af: als een test 20 microgram HCG (is dat de juiste benoeming?) nodig is minimaal en je hebt een heel licht streepje heb je dan wel minder als 20 microgram hcg in je lichaam of meer? of is het zo dat als je een knalstreep hebt dan pas 20 microgram hcg in je bloed hebt? Ik vroeg me dit gewoon af.
Volgens mij heb je met 20 een heel licht streepje en vervolgens verdubbeld het HCG zich ongeveer elke 48 uur....
Pin me er niet op vast hoor! Zat net ook even in je andere topic te lezen. Wat ik altijd begreep is dat de CB meer HCG vereist dan de kruidvat 2v5. Ik heb eergisteren 3 dagen voor NOD posi getest met de kv test, heb je er niet toevallig 1 in huis liggen? Geen kruidvat in de buurt? Ik zou volgens mij eerder een kv test doen morgen dan direct die CB. Die CB, ook omdat ze prijzig zijn, zou ik pas doen als je geen posi kv test hebt en al een aantal dagen over tijd bent. Zenuwslopend nietwaar? Veel succes!
Dit is inderdaad nuttig om te weten. Als ik dat lijstje zo bekijk, lopen die waarden ook enorm uiteen. Dit maakt wel wat minder onzeker (ik heb wel allerhande streepjes gezien op mijn testen, maar niet echt dikke).
Bloed en urine-waarden kun je niet met elkaar vergelijken. HcG in urine is een afvalproduct, afkomstig uit het bloed. Als je een paar uur niet naar het toilet bent geweest is de waarde in urine hoger dan als je om de haverklap gaat omdat je liters drinkt. Het staat dus los van elkaar.
@merah dus als je een positieve test hebt waar je 20 voor nodig bent is het dan zo dat je meer hcg in je bloed hebt als in je urine? want een bloedtest kan eerder zeggen of je zwanger bent toch?
precies, meestal is dat idd het geval. Een bloedtest zal in elk geval eerder aan kunnen geven of je zwanger bent dan een urine-test.