Afgelopen woensdag had ik min of meer (of bijna) een positieve ovutest.. streepje was misschien iets lichter kon t niet goed zien.. in iedergeval hebben we geklust Gisteren was de test duidelijk positief en ook weer geklust.. Denk dat ie vandaag weer negatief wordt, is t dan beter om vanavond ook nog te klussen? Zijn t wel 3 dagen achter elkaar.. Daarvoor hebben we afgelopen zondag ook geklust, daar zaten dan 3 dagen tussen (tussen zondag en woensdag) Zou dit voldoende zijn?
Er zijn twee theorieen: de eerste stelt dat om de dag klussen het beste is. Er zijn dan altijd zaadjes in de baarmoeder die aan het wachten zijn op de eicel (klaar voor de start ) De man heeft dan voldoende tijd om zwemmers van topkwaliteit te kweken. De andere theorie stelt: klussen als konijnen in je vrichtbare periode (bij wijze van dan ) Dus: iedere dag als je ei er aankomt. Ik zou zeggen nog even lekker klussen vanavond en zorg ervoor dat er in je vruchtbare periode niet meer dan 1 sexloze dag tussen zit. Veel plezier!
het laatste zinnetje hoeft niet te kloppen trouwens. Dat si denk ik ook persoonlijk hoe goed de zaadjes zijn en in leven kunnnen blijven. Toen we aan het klussen waren voor Emma hadden we geen idee van al de regeltjes en ovu testen enzo en hebben we het gewoon om de twee dagen gedaan. (dus 2 dagen ertussen) en ik was gelijk zwanger. Ik denk dat het heel moeilijk peilen is allemaal. zoals je al zei de een zegt elke dag klussen de ander zegt een dag of twee dagen ertussen laten. moeilijk is dat he!
Je hebt gelijk: sommige mensen hebben waanzinnige zwemmers en andere waanzinnig zwemmervriendelijke baarmoeders. Maar ik dacht dat om de dag de meeste kans gaf. Laatste zinnetje was trouwens veel plezier en dat moet wel kloppen hoor
hahaha! een na laatste zin haha! Ik hoor het idd erg vaak om de dag. Blijkbaar hebben we toen of heel veel geluk gehad of idd goede zwemmers of vriendelijke baarmoeder.
Bedankt voor jullie reacties Ook ik heb t vaak gehoord dat om de dag t beste is.. maar in je meest vruchtbare dagen, dus wanneer je een positieve ovutest hebt (als je die gebruikt natuurlijk) , je de meeste kans maakt om zwanger te raken.. en dat was bij mij gisteren en hebben we de kans aangegrepen om te klussen, ook al hadden we dat eergisteren ook al gedaan Als mijn ovutest vanmiddag negatief is (wat ik wel verwacht) kunnen we dan beter vanavond klussen of toch morgen? Hopelijk heeft iemand hier ook antwoord op
als je ovu test weer negatief is (echt nega dus niet twijfelachtig) dan mag je klussen wanneee jullie ZIN hebben is ie nog redelijk posi dan zou ik er vanavond nog ff tegenaan gaan
De ovutest was dus nog redelijk posi, maar niet zoals gisteren.. streepje wel iets lichter dan de controlestreep. Het klussen gaat niets worden vanavond.. maar zou t morgen niet te laat zijn? IK laat er dan wel een dag tussen en als t eitje de komende uren gaat springen, ben je toch nog wel ff vruchtbaar?
Na je posi ovutest spring je eitje gemiddeld genomen tussen de 24 en 48 uur. Dus als je gisteren een posi test zou hebben springt je eitje waarschijnlijk vandaag of morgen. Daarna leeft het eitje nog circa 12 uur. Ik zou dus morgen zeker nog even een kansje wagen als het vanavond niet uitkomt. Je weet niet of het te laat is of niet dus voor de zekerheid en ALS jullie zin hebben..... x
Donderdag had ik de positieve ovutest en gisteravond hebben we voor de zekerheid nog een keer geklust.. Morgen heeft toch geen zin meer? Mijn ovutest was gisteren en vandaag negatief.. (vrijdag was de teststreep iets lichter dan de controlestreep).