oke ik weet eindelijk dat ik zwanger ben.maar wanneer moet ik nou naar de vk bellen?en wat staat er mij te gebeuren bij zo'n gesprek.en hoe gaat het allemaal in zijn werking?en bijhoeveel weken een eerste echo? oja en weet iemand wat ik er aan kan doen tegen misselijkheid? groetjes fempje
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Je kunt de vk bellen voor een afspraak als je rond de 6 weken zwanger bent. Waarschijnlijk kun je dan terecht rond de 10 weken. Je krijgt bij je eerste bezoek een lijstje vragen te beantwoorden en je bloeddruk wordt waarschijnlijk gemeten. Hartje luisteren gebeurd meestal niet de 1e keer, omdat dit vaak pas lukt met 12 weken zwangerschap. Meestal kun je na je eerste vk bezoekje een afspraak maken voor een echo. Vaak krijg je die rond de 12 weken. Tegen misselijkheid kun je 's morgens voordat je opstaat alvast een crackertje oid eten. Voor de rest gedurende de dag kleine porties ipv 3 grote maaltijden. ik hoop dat je hier iets aan hebt..? Let wel, vaak werken vk-praktijken niet allemaal hetzelfde, maar wat ik noemde is wel een richtlijn iig Succes!
Hallo, Je kunt gewoon alvast bellen als je dat zelf wilt en al een vroege afspraak zou willen hebben bij de VK. Maar ik heb pas met 10 weken zwangerschap de VK gebeld en had drie weekjes later de eerste gesprek wat altijd intake is. Op die gesprek kun je verwachten dat ze aantal vragen aan je steld op gebied van je gezondheid en hoe je verder voelt. Verder word er naar je bloeddruk gekeken en op je HB-gehalte of terwel als je geen bloedarmoede hebt en je gewicht word gewogen. Daarna voelt ze naar je buik en meestal pas bij 12 weken word er ook naar het hartje geluisterd met een doptoon. Verder zou er een afspraak worden gemaakt voor een echo en je moet bloedprikken op aantal dingen. Dat was bij mij Rhesusfactor, rodehond, op antistoffen en je bloedgroep en op hipetitus B, Lues en HIV. En tegen misselijkheid hielp bij mij klein beetjes eten en niet teveel dus. Ik hoefde gelukkig niet overtegeven, maar meestal rond de 12de of 13de week zakt het wel weer af. Groetjes Anna.