Vreemde manier van afwijzing

Discussie in 'De lounge' gestart door Kletskoek, 7 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Aangezien de crisis volop aan de gang is in de zorg ben ik ook alvast aan het rondkijken. Een hartstikke leuke vacature gezien, dagenlang op mijn brief gezeten, eindelijk tevreden en vol spanning weggestuurd. Kreeg ik vandaag een reactie. Ik heb 2 jaar geleden op dezelfde functie gereageerd, op een ander project, ik ben daar toen voor afgewezen. En daarom automatisch voor alle andere sollicitaties die ik in de toekomst doe. Ik vond het zo'n vreemd antwoord. Een van jullie ooit eerder zoiets gehoord?

2. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nouja zeg wat een stomme reactie! Pff zou ik flink van balen zeg! Die kijken evht niet verder dan hun neus lang is!

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Neee! Wat een belachelijke reactie zeg, vind het echt niet netjes van het bedrijf.

4. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dat slaat nergens op. Ik zou even bellen en om uitleg vragen bij de persoon die over de vacature gaat.

5. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Dat gebeurd idd bij sommige bedrijven, heb het zelf ook eens gehad (niet in de zorg). Maar dat werd bij de eerste sollicitatie ook gemeld, als je eenmaal afgewezen was dat in het vervolg solliciteren geen zin had. Vreemd, maar het mag blijkbaar.

6. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Misschien heb je speciale kwalificaties nodig die je toen niet had en nu ook niet?

Of voldoe je aan alle eisen?

Vind het wel een beetje vreemd!

7. topper12

topper12 Niet meer actief

Misschien heel erg veel reacties gekregen op de vacature en op deze manier aan het schiften geslagen? Ik kan me voorstellen dat je toch ergens moet beginnen bij veel reacties. Neemt niet weg dat het raar over komt.

8. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb het ook eens meegemaakt bij een ander bedrijf, die man zei letterlijk dat hij geen afdankertje van een andere afdeling wilde hebben.

Ik ben overigens blij om te melden dat het niet zo goed gaat met het betreffende bedrijf.

9. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Apart ja! Ik meen me ook te herinneren dat gegevens van sollicitanten niet zolang bewaard mogen blijven. Dus dan zou het helemaal raar zijn... Zoiets dacht ik ooit bij arbeidsrecht gehoord te hebben.

10. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Dat is apart! Uit de reacties te lezen komt het wel vaker voor, maar ik heb het zelf nooit gehoord.

Als je 2 jaar geleden niet de juiste kandidaat was, wil niet zeggen dat je het nu ook niet bent, toch?

11. misa

misa Niet meer actief

Wat belachelijk en slecht. Ik zou bellen en op een nette manier mijn verhaal gaan halen. Wie weet brengt het je nog wat...! ;)

12. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Blij te horen dat jullie het dus ook vreemd vinden. Ik heb een nette mail terug gestuurd, dat ik mij de afgelopen jaren heb ontwikkeld in de zorg door verschillende cursussen te volgen en verbaasd ben om de reden van afwijzing en graag een gesprek zou aangaan om te laten zien dat ik binnen het project pas. Ik heb de mail laten lezen aan mijn man, die vond het ook vreemd.

13. misa

misa Niet meer actief

Goed zo, nette mail!

14. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Je mag inderdaad een sollicitatiebrief maar 4 weken bewaren en met toestemming max. 1 jaar! Dus ze zouden dit niet moeten weten...

Bewaartermijnen documenten

ik zou kijken waar je hier melding van kunt maken.. De functie krijg je nu toch al niet.

15. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Nouja zeg! Wat een stomme reden om iemand af te wijzen...! Wie weet heb je inderdaad bijscholing gedaan, heb je je verder ontwikkeld, etc. Noem maar op! Dat je toen afwezen was, wil toch niet zeggen dat je nu ook nog steeds niet geschikt bent...

Nette mail heb je gestuurd trouwens!

16. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Echt een hele vreemde reactie op je sollicitatie brief zeg.
    Wist niet eens dat sommige instellingen/bedrijven dit hanteren.
    Heel vaag.

Ik vind dat je een nette brief hebt gestuurd en ik vind ook wel dat je een antwoord schuldig hebt.
    Succes met solliciteren en sterkte!

17. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Als een bedrijf zich zo "bullenbakkerig" gedraagt, zou ik er niet eens willen werken. Zegt veel over de bedrijfscultuur immers.
    Zou dus immers willen zeggen dat als jij over 10 jaar toevallig daar nog een keer solliciteert ze het bij voorbaat geen kans geven.

18. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Interessante link! Ze hebben mij de afgelopen 2 jaar nooit benaderd of gevraagd of dat ze mijn gegevens mochten bewaren. Ik ben toen afgewezen en daarna niets meer vernomen. Ik ga er een nachtje over slapen.

19. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Belachelijk!

20. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik vind dat zo belachelijk, alsof je in de tussentijd niet gegroeid kan zijn. Misschien heb je wel cursussen of een nieuwe opleiding gehad, of veel meer werkervaring opgedaan.. Je hoort het inderdaad wel vaker, vind het echt idioot.

Deel Deze Pagina