Ervaring camping Weekend Gardameer

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mimi1988, 14 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Twee jaar terug zijn wij in de buurt van Salo op vakantie geweest aan het Gardameer. Nu zagen we camping/resort Weekend voorbij komen. Iemand daar ervaring mee?
    Als we hier heen gaan, dan zou dat eind april zijn (heeft met privéomstandigheden te maken). Hoe zit je daar met geluidsoverlast? Wegen goed begaanbaar etc?

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Vrienden van ons zijn daar een paar keer geweest, in een huuraccommodatie, maar wel in de zomervakantie. Het ligt niet direct aan het Gardameer, het ligt hoger. We zijn er geweest, ziet er netjes uit. Ik weet niet of er ook een strandje aan het meer in de buurt is.

mimi1988 vindt dit leuk.
  3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Wij zijn er geweest in een huurhuisje. Dat viel tegen en zou ik opnieuw niet snel doen op deze camping. Wij zaten lager en daardoor veel klimmen om bij het zwembad te komen.
    De campingplaatsen zijn perfect gelegen en ik zag dat ze nu privé sanitair hebben. Ook staan er wat tenten op datzelfde plateau en die zagen er goed en schoon uit.

Nadelen: veel klimmen, strand slechter bereikbaar, niet heel uitdagend zwembad voor onze jongens
    Voordeel: heerlijk restaurant en goed betaalbaar. Wij hebben er elke avond gegeten! Huisje was namelijk heel vies ;)
    Het uitzicht!! Prachtig! Animatie is ook een groot pluspunt. Stadje met auto goed te doen en heel mooi. Omgeving is schitterend!

Als we dit jaar kunnen en er is nog een campingplek op deze camping gaan we weer hier naar toe! Wij wachten met boeken tot we meer zekerheid hebben.

mimi1988 vindt dit leuk.
  4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij zijn 2 jaar geleden daar geweest in de meivakantie. Prachtige luxe stacaravans hebben ze daar, ik had geboekt via hun eigen website, dat was echt heel voordelig. We hadden zelfs 1x in de week een werkster die de caravan kwam schoonmaken:D
    Het ligt vrij hoog, om naar het meer te gaan moet je een steil pad af. De uitzichten zijn prachtig, wandelingen ook, maar als je gaat omdat je van aan het strand liggen houdt valt het misschien tegen, er zijn alleen kiezelstrandjes.
    Nu denk ik dat je in April toch nog niet echt in het meer kunt zwemmen... dan moet je echt geluk hebben. Ze hebben wel echt heerlijke zwembaden op de camping. 2 daarvan zijn een soort verwarmde reuze-jacuzzi’s en ook als het nog fris is in april kunnen de kinderen daar lekker in spelen. Het restaurant heeft heerlijke pizzas, animatie was hilarisch. Hele grappige italiaanse kerel die een paar woordjes nederlands sprak.

Het enige wat ik jammer vond dat de opzet van de camping niet zo gezellig was, er was niet echt een centraal verzamelpunt. De speeltuin voor de grotere kinderen ligt een beetje afgelegen onder aan de heuvel in de schaduw, daar ga je niet makkelijk even heen. Er waren ook veel kliekjes, groepen waarvan de mannen overdag gingen mountainbiken of varen en de vrouwen metelkaar rose drinken op het terras. Mijn kinderen hebben er geen vriendjes gemaakt, terwijl het bulkte van de Nederlandse kinderen, ze kwamen er niet echt tussen op de een of andere manier.
    Geluidsoverlast hebben we echt niet gehad trouwens, het ligt ver van de doorgaande weg vandaan.

mimi1988 vindt dit leuk.
  5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Oh ja ik zou geen safaritent boeken... Het ziet er heel leuk uit, maar ze staan dicht opelkaar en het is in april echt nog te koud dan snachts. Als ik savonds een rondje wandelde hoorde je alle kleine kinderen van het tentenveldje heel hard huilen omdat ze niet wilden/konden slapen, dan heb je wel geluidsoverlast . Ook wel mensen gesproken die zeiden dat het echt niet te doen was zo koud. Je kan net geluk hebben natuurlijk, maar ik zou er niet vanuit gaan.

mimi1988 vindt dit leuk.
  6. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Bedankt voor jullie berichtjes!

we willen sowieso een stacaravan huren. Ik zag mooie in het wat hoger gelegen gedeelte. Hoe zijn de temperaturen daar? Koelt het snel af?

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Eind april kun je echt vanalles verwachten aan het Gardameer.. we zijn nu 4x in de meivakantie daar geweest, we hebben weleens dagen gehad met maximum temperatuur 10c. 2 jaar geleden was het best ok, paar dagen 18c , maar 1 dag volledig weggeregend en de rest 20-22c. Maar in de avonden kun je zeer waarschijnlijk niet lang buiten zitten hoor, een paar keer barbecueën en dan na het toetje snel naar binnen ;)
    Er is ook regelmatig onweer aan het einde van de dag.
    Wij zaten ook in het hoger gelegen gedeelte , maar de hoogteverschillen zijn nu ook weer niet zo groot dat het scheelt in temperatuur geloof ik hoor.

8. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ja we zijn zelf ook al paar keer geweest in de meivakantie, maar dan in de vlakkere gebieden.
    2 jaar terug hadden we niet zulk mooi weer, maar 5 jaar terug wel.
    In de avond binnen zitten wordt het sowieso ;)
    Als we overdag maar lekker buiten kunnen zijn en niet verkleumen.

cowgirl80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina