Uuuuhhh.. Dus je wilt eigenlijk thuis blijven ipv met een vouwwagen op een camping gaan staan? Heb je aangegeven dat je dat niet wilt en dat je lekker thuis wilt blijven?
Vriendin 1; 'Hartstikke lief, die vouwwagen, maar ik heb er nog even over nagedacht en het lijkt me toch niet iets voor ons.' Vriendin 2; 'Super lief dat je een camping voor ons hebt geboekt! Maar bij nader inzien lijkt het me toch niet zo leuk. Niks voor mij. Kun je ons gedeelte nog annuleren? Of is er een ander gezin wat met jullie mee wil? Ik betaal desnoods de kosten wel als je niemand kunt vinden, geen probleem!' You're welcome
Ik snap wel wat je bedoelt denk ik. Maar waarom hebben ze ook een camping voor jullie geboekt? Is dat zonder overleg? Of moet jij gewoon mee onder druk?
Dan ga je twee weken camperen, heimwee enzo, en ga je nog een week thuis zitten. Dus, even schakelen, plannen maken en je realiseren dat je altijd nog in je eigen huis vakantie kunt vieren.
Eens met alle bovenstaande reacties. Vraag me alleen nog af wat je bedoelt met dat "extra geld betalen" en een "upgrade" verwachten voor dat privé huis. Ik kan maar 2 dingen verzinnen: 1. Je bedoelt dat je je hypotheek betaalt 2. Je hebt je vriendinnen betaald en van dat geld boeken ze een stomme camping Hoe dan ook: ik ben de draad van je topic volledig kwijt
Heb jij er nog wat in te zeggen gehad of heeft zij dit (de camping plaats) betaald met jouw geld? Als zij het voor jou geregeld en betaald hebben dan zou ik kijken of het misschien toch leuker is dan jij nu in gedachten hebt. Als ze jouw geld een soort van hebben uitgegeven op iets waar jij geen zeggenschap in hebt gehad dan zou ik daar zelf niet vrolijk van worden. Maw: was het een cadeau? Als het een cadeau is zou je het kunnen proberen en achteraf kunnen zeggen dat je het heel lief vind, maar dat ze dat nooit meer hoeven doen.
Ik snap hem wel direct. En herken het wel. In plaats van de wintersport deze maand zaten wij de afgelopen dagen in een Landal huisje. Mega gehorig, geen vloerverwarming dus een ijskoude wc vloer, krappe bedden, een harde bank, een piepkleine badkamer zonder bad. En thuis hebben we een heerlijk nieuw vrijstaand huis met prima bedden, een bad, volop ruimte. We moesten we wel even om lachen in ons oude kleine Landal huisje. Waar was het mis gegaan? En toch hebben we onwijs genoten en doen we het snel nog een keer.
Maak er het beste van en geniet van de andere omgeving dan thuis. En valt het zo tegen kun je toch alsnog naar huis gaan. Liever dat bedrag kwijt en thuis nog genieten dan dat bedrag kwijt en je drie weken ongelukkig voelen door de omgeving.
Aan de ene kant denk ik ook: waarom gaan als je geen zin hebt? Maar hun kennen jou vast beter. Misschien hebben ze een goede reden om te zorgen dat jij kan gaan? Wie weet heb je straks wel een hele leuke tijd. Dat kan jij, samen met jouw vriendinnen misschien het beste inschatten. En als er dingen zijn waarvan je vreest dat er geen rekening met jou wordt gehouden. Bespreek die dingen dan vooral.
Het schijnt leuk te zijn voor kinderen. Je krijgt mij voor geen goud meer in een tent, en ik riep dat ik nooit meer ging camperen. Maar nu ik kinderen heb en zie hoe leuk ze het kunnen hebben (en hoe relaxt ik dan ben omdat zij zichzelf uitstekend vermaken), zou ik een (sta) caravan toch echt overwegen. Plus, je bent weg uit je eigen omgeving, dat betekent dat je niet alle prikkels van thuis hebt. Als je 3 weken vakantie hebt, waarvan 10 dagen kramperen, dan heb je dus gewoon 2 vakantiebestemmingen in je vakantie!
Ik stel voor dat jij in je luxe huis in een hoekje gaat zitten jammeren (of in je hangmat). Dan kan je van die 3 weken die je hebt gekregen (wat echt mega lief is!!) Misschien 3 mensen een week blij maken die het niet kunnen betalen? Die verplicht thuis misschien in een slechte situatie vast zitten? Die nooit op vakantie kunnen? Het spijt me zeer maar ik vind het erg ondankbaar overkomen. Ik hoop heel erg dat er een communicatie fout is en dat je niet echt zo over je vrienden/situatie denkt...
Ik lees het met een knipoog of sarcastische ondertoon. Maar er staan geen smiley bij dus lastig te interpreteren dat het “grappig” bedoelt is. Volgens mij vraagt TS zich hardop af “wat heb ik mezelf aangedaan door hier ja tegen te zeggen? Waar is het misgegaan?” En hoopt ze wellicht op wat tegengeluid dat het echt wel leuk kan zijn. Zoals er hier een aantal reageren. Geen idee of mijn interpretatie klopt. Maar dit roept het bij mij op. Ts, ik zou er gewoon voor gaan. Het is toch al zo’n gekke tijd. Kan niet veel slechter worden door eens iets nieuws te proberen. Misschien vind je het wel super leuk. En anders ben je zo weer thuis.
Ik lees het meer als een grappig bedoeld verhaal. Een soort van semi grappige column. Maar ik lees het ook zo dat ik weet dat anderen die knipoog niet zien en het dus ondankbaar over kan komen. Wat niet zo is bedoeld geloof ik. Als je niet van kamperen houdt en je bent dol op je huis, maar je man en kinderen vinden dit wél heel leuk, dan zou ik dat ook even slikken vinden. TS: is het al besloten of kun je nog aangeven hoe jij denkt of wat jij wil? Kamperen kan echt heel leuk zijn! Plus, je eigen huis is daarna nog veel leuker
Ja hier sluit ik me bij aan. Heb het idee dat het als luchtig bedoeld is, maar dat het niet zo overkomt. (Hoop dat ik gelijk heb, anders sluit ik me aan bij veel mensen hierboven)
Misschien kun je even schakelen, mensen die nooit op vakantie kunnen. Die geen geld hebben voor zo een luxe privé huis met hangmat, dakterras etc. Maar die het moeten doen met niks, ala woning 10 hoog achter (en nee deze hebben hier dan niet zelf voor gekozen) En dan in het vervolg nadenken als je zoiets plaatst. Het komt A echt ondankbaar over B volgens mij had je ook nee kunnen zeggen
Haha ja dat zijn de tijden van nu als we weg willen. Ik snap je hoor, zou dan lekker thuis blijven en dakterras opknappen met dat geld om daar te vertoeven.